Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Scala ve skutečném základu si u nás díky bohu nekoupíte
14.4.2019 | Petr Miler
Scala u nás začíná na 395 tisících Kč a o nijak úchvatně vyhlížející ani vybavenou verzi se nejedná. V zahraničí ale lze jít ještě níž - tehdy vypadá vůz lacině, i když je dražší.
Nejnovější kompaktní škodovka už se začíná dostávat do reálného prodeje a na světě jsou tak i první recenze. V cenících značky a jejím konfigurátoru se ale vůz objevil ještě mnohem dříve a díky tomu jsme vám mohli ukázal, jak Scala vypadá nejen v automobilkou přirozeně preferovaných vrcholných provedení, ale jak vyhlíží i v základu. To byl ale „český základ”, nikoli skutečný základ.
Jak je to možné? Navzdory tradovaným lidovým „pravdám” neplatí, že by chudí Češi obraceli každou korunu a kupovali si s oblibou auta s minimální výbavou, zatímco bohatí lidé ze západních cípů Evropy s lehkostí sahali po „nabušených” variantách s výkonnými motory. Je to naopak. Snad právě stigmatizovaní obyvatelé bývalých komunistických zemích se základním provedením prakticky vyhýbají a chtějí v naprosté většině případů alespoň nějakou výbavu, lepší motor či hezčí kola. Třeba Němcům je to jedno - BMW 316i na ocelových kolech není na západ od našich hranic nic výjimečného ani ostudného.
Motivace k těmto preferencím je komplikovanější, faktem nicméně je, že „oholená” auta jsou u nás žádána tak raritně, že je některé automobilky ani nenabízí. Typické je to u Škody, kde má hned u několika modelů základní provedení Active trochu jinou podobu, pokud Active v nabídce vůbec figuruje. V případě Scaly absentuje a za základní cenu 395 tisíc Kč dostanete alespoň výše stojící Ambition. Není to žádná vizuální nádhera, ale dostanete alespoň lakované kliky dveří nebo čalounění sedadel připomínající oblečení ze sekáče.
Škoda Scala Active nicméně existuje, v České republice se vyrábí, jen se v ní jaksi neprodává. Abychom se tedy podívali na úplný spodní okraj nabídky, musíme poslechnout Pet Shop Boys a vyrazit na západ. Pohled do nizozemského konfigurátoru odhalí Scalu Active v celé její svérázné kráse, navíc ji přidá neméně pozoruhodnou cenovku
Nizozemský základ si celým jménem říká Škoda Scala 1,0 TSI Greentech Active a smysly skutečně nelaská. Zejména černá zrcátka, černé kliky dveří a jediný kus chromu na masce chladiče dělá z vozu vskutku smutnou podívanou, a to i v kombinaci s modrou barvou. „Plechová” kola zůstávají a zadní nárazník s černo-černým spodkem, který ani chromem nedotahuje náznak falešných výfuků, oči rovněž nepotěší.
Kapitolou samou pro sebe je interiér, který lacině působí i na oficiálních vizualizacích stvořených lidmi, kterým Škoda platí za to, aby tak nepůsobily. Zjevně nevábné čalounění, některé levnější plasty či minimální výbava dělající z výstupu infotainmentu displejový rybník s plastovým břehem mají rovněž daleko k tomu, po čem by kdokoli soudný mohl toužit.
Dobře, tak je tu ale nízká cena, říkáte si. Nízká ano, ovšem jen relativně, neboť tříválcová Scala Active v Nizozemsku začíná na 21 990 Eur, tedy 564 tisících Kč. Je to dáno i specifickým zdaněním, zrovna to ale u Scaly takový význam nehraje, v Nizozemsku je prostě obecně dráže. Samozřejmě, tamní minimální mzda je vyšší než česká průměrná a průměr v přepočtu přes 110 tisíc korun dělá i z oholené Scaly za 564 tisíc relativně dostupnou věc. Přesto bychom si nestěžovali na to, že u nás dostanete skoro o 170 tisíc levněji o dost zajímavější auto...
Škoda Scala v absolutním základu vypadá opravdu lacině, v ČR ale k mání není
Toto je český základ, který nabízí za méně o dost více
Pro srovnání vrcholné provedení vozu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva