Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní obytný náklaďák udělá luxusní dům z jakéhokoli místa na Zemi, váš může být ihned
17.11.2021 | Mirek Mazal
Tohle auto je pozoruhodné samo o sobě, pokud byste ale jedno z nich chtěli vlastnit, musíte si počkat klidně rok. Na tento konkrétní kus čekat nemusíte, použitý je k dispozici okamžitě, levný ale rozhodně není.
Bydlení na čtyřech kolech bylo rok od roku žádanějším prostředkem aktivního odpočinku už před vypuknutím koronavirové pandemie, natož pak nyní. Zájem zákazníků se zrcadlí ve stále pestřejší nabídce různorodých karavanů, americká společnost Global Expedition Vehicles (GXV) je ale ještě jinde. Američané zásobují trh jedněmi z nejdrsnějších obytných automobilů určených k přežití na vysoké úrovni i daleko od posledních známek civilizace.
Portfolio springfieldské firmy na pojízdné domy do nepohody nabízí nástavby na osobní vozy i kompletně předělané kamiony pro delší expedice. Nároční dobrodruzi mají už nějaký ten pátek možnost sáhnout po kolosální Patagonii postavené na podvozku Kenworth K370. Tento obytný náklaďák do nepohody stojí od 550 tisíc dolarů (cca 12,3 milionu Kč), což samo o sobě naznačuje, že nejde o nic ani trochu tuctového. A mnohé napoví i plnotučný šestiválcový diesel 6,7 s 895 Nm pod kapotou.
Existuje skutečně máloco, co si v tomto stroji nemůžete dopřát. Příplatky zahrnují věci jako delší rozvor, jiné umístění vstupních dveří, odlišný počet oken, silnější navijáky, přídavné nádrže, pevnější rámy, terénní pneumatiky nebo mikrobiologický filtr pitné vody. Soustava volitelného příslušenství má ulehčit komfortní kempování i v těžkých podmínkách, pokud nestačí sériová výbava.
Standardní konfigurace zahrnuje obytnou kabinu z izolovaných laminátových panelů s prosklením pevnými okenními tabulemi. Dvojité ocelové zámky zabrání návštěvě nezvaných hostů a nebezpečnému zvířectvu. Interiér je připraven po všech stránkách, základní potřeby uspokojí plně vybavená kuchyň s žulovou linkou, lednicí, velkým dřezem a sporákem. Prostor pro vaření se vzadu mění na obývací pokoj či jídelnu s dvojicí pohovek a jídelním stolkem. Vnitřní dispozici dále vyplňuje koupelna s WC a úložné prostory. Konci Patagonie kraluje postel, kterou může být klidně velká manželská lóže.
Zdroj elektrického proudu může být zajištěn solárními panely na střeše, které ukládají energii do připravených akumulátorů. Zatažené dny bez slunečních paprsků jistí dieselový generátor. Zásoba energie stačí na provoz klasických domácích spotřebičů sloužících čtyřem členům posádky. Topný systém ohřívá vodu i vnitřní prostor obydlí, i když automobil stojí na jednom místě několik dní.
Materiál nábytku je převážně přírodního charakteru, skříňky a obklady vznikly ze dřeva, které vyniká strukturou i snadnou údržbou. Praktické myšlení tvůrců se projevilo i na exteriéru, kde jsou vidět vysokopevnostní rámy a pevné krytí podvozku. Světlá výška naznačuje, že off-road bude to správné prostředí, kde se Patagonia předvede nejlépe. Ostatně jméno podle nehostinné oblasti Jižní Ameriky tomu jasně napovídá.
Tohle auto si běžně musíte objednat a vzhledem k současné situaci na trhu čekat klidně i přes rok, než jej dostanete. Přímo výrobce ale ve své poslední tiskové zprávě informuje, že nabízí k prodeji jedno z existujících aut, které bylo vyrobeno v roce 2018. Najeto má přes 55 tisíc kilometrů, takže si pár pořádných expedic užilo, dle uvolněných fotek ale vypadá stále velmi svěže. A především jej můžete mít k dispozici okamžitě.
Jde o jednu z bohatě vybavených verzí se 7 solárními panely, dvěma ledničkami, velkou postelí či pancéřovanými skly. Takové auto muselo stát podstatně víc než základních 550 tisíc USD, aktuálně je ale k dispozici za 545 tisíc USD. Stále tedy musíte z kapsy vytáhnout více než 12 milionů Kč, zato ale nemusíte čekat. A na expedici kamkoli vyrazit prakticky ihned.
S GXV Patagonia můžete vyrazit na cestu kolem světa bez nutnosti plánovat si jedinou noc v hotelu. Tento konkrétní stroj je nyní k mání přímo od výrobce. Foto: Global Expedition Vehicles
Zdroj: Global Expedition Vehicles
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan