Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus do detailu nafocen při testech, jeho interiér je opravdu zvláštní
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další evoluce prototypu klíčového ukázala znovu kontroverzně pojatý interiér. S větším displejem vypadá lépe, líbit se ale asi moc nebude.
Čtvrté generace Fordu Focus se dočkáme v závěru letošního roku. Na své cestě k zákazníkům se vyhne zářijovému autosalonu ve Frankfurtu, kde by mohl být zastíněn řadou dalších novinek. Poprvé se oficiálně ukáže při podobné globální premiéře, jakou Ford uspořádal i pro novou generaci Fiesty. Velkou otázkou je, zda zareaguje na kritiku, s jakou se musí potýkat stávající provedení.
Novinka bude spíše evoluční verzí aktuální generace, revoluce zcela jistě nenastane. Znovu bude stát na platformě Global C, byť tým Darrena Palmera dostal jasné zadání, podle kterého má být zachován komfort, ale zároveň i navýšena ovladatelnost, která učinila první a druhou generaci Fordu Focus tak populární. Lehce prodloužen tak bude rozvor, který zvětší prostor vzadu.
Palmer, který stál i za novou generací Fordu Fiesta, hodlá dále zásadní měrou přepracovat nastavení posilovače řízení i zrevidovat geometrii předního zavěšení. Několika nových fines se dočká i zadní náprava, která by měla dostat kupříkladu tužší zapouzdření. Také se zvětšil podíl vysokopevnostní oceli, což by mělo srazit hmotnost o zhruba 50 kg. Vyjma zlepšené ovladatelnosti lze tedy čekat i nižší spotřebu.
To zní dobře, nabídkou motorů ale asi nová generace Fordu Focus příliš mnoho „autařů” neosloví, minimálně ne základními verzemi. V jejich případě se totiž počítá s výrazným zapojením přeplňovaného litrového tříválce EcoBoost, který nabídne minimálně tři úrovně naladění (100 125 a 140 koní). Ford ale - aspoň na některých trzích - prý sáhne i po atmosférické verzi této pohonné jednotky, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 85 koní.
Chybět nebudou ani naftové čtyřválce o objemu 1,5 l disponující 85 a 120 koňmi, možná bude ještě jednou, a možná i naposled, povolán do služby také dvoulitr TDCi. Přijdou i verze s alternativními pohony, jejichž zástavbu platforma Global C umožňuje. Ve stávající generaci je prodáván jen ryze elektrický Focus, u nové dojde i na plug-in hybridní variantu.
Ford ale chystá i jisté omezení množství motorářských variant, přičemž vzorem se stane nová Fiesta. V jejím případě došlo k vypuštění levnějších variant, místo toho se značka začala soustředit s verzemi ST-Line a Vignale na vyšší patra trhu. Kromě toho vyrukovala i s provedením Active, které je určeno nejen pro zpevněný asfalt, ale i polní cesty. I to se soustředí na movitější klientelu.
U modelu Focus bude tato strategie uplatněna rovněž, přičemž verze Active dokonce dostane pohon všech kol. Ten bude založen na elektronicky ovládané centrální spojce, což znamená, že standardně veškerý výkon zamíří dopředu. Stran toho lze pak čekat vyšší světlou výšku či specifický bodykit zahrnující ochranné plastové lemy ve spodku karoserie. ST-Line pak půjde sportovní cestou, Vignale luxusní.
S ohledem na tyto změny Ford zásadní měrou přepracoval kabinu, která by měla navodit pocit vyšší třídy. Jestli ale zrovna tímto směrem vnitřek novinky míří, posuďte sami. Pochopitelně pořád nevidíme hotový interiér, základní architektura už ale změny nedozná. Tentokrát můžeme vidět v horní kapličce 8palcový dotykový displej, s nímž vnitřek vypadá lépe, krásný ale není. Vyšší verze by ovšem měly dorazit s ještě větším rozměrem obrazovky, konkrétní číslo ale zatím nezaznělo.
Samozřejmě zatím nesmíme hledět na kvalitu spasování či třeba různé barvy použitých materiálů, je to prototyp, ale nikoli raný. Jak toto řešení interiéru bude líbit zákazníkům, můžeme zatím jen spekulovat, prostorově výrazná středová kaplička ovšem zatím příliš ovací nevzbuzuje.
Prodej má dle tradic Fordu (odhalení přicházející hodně dlouho před začátkem prodejů) má totiž odstartovat až někdy ve druhé polovině roku 2018. Po hatchbacku by se měl objevit u prodejců i kombík, který oproti stávajícímu provedení naroste o 10 centimetrů do délky. To pomůže zavazadelníku, který by měl pobrat 600 litrů místo současných 490. Příští rok na jaře se v Ženevě představí Focus ST. S jeho příchodem do prodeje máme počítat taktéž do konce příštího roku, přičemž pod kapotou máme teprve čekat tragédii...
Nová generace Fordu Focus bude mít na palubní desce podivnou kapličku. Zde s osmipalcovým displejem...
...ovšem působí lépe než s jakousi lacinou náhradou - snad se něco takového vůbec nedostane do výroby
Vnější vzhled bude ryze evoluční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před hodinou - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 3 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 4 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 6 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan