Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus do detailu nafocen při testech, jeho interiér je opravdu zvláštní
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další evoluce prototypu klíčového ukázala znovu kontroverzně pojatý interiér. S větším displejem vypadá lépe, líbit se ale asi moc nebude.
Čtvrté generace Fordu Focus se dočkáme v závěru letošního roku. Na své cestě k zákazníkům se vyhne zářijovému autosalonu ve Frankfurtu, kde by mohl být zastíněn řadou dalších novinek. Poprvé se oficiálně ukáže při podobné globální premiéře, jakou Ford uspořádal i pro novou generaci Fiesty. Velkou otázkou je, zda zareaguje na kritiku, s jakou se musí potýkat stávající provedení.
Novinka bude spíše evoluční verzí aktuální generace, revoluce zcela jistě nenastane. Znovu bude stát na platformě Global C, byť tým Darrena Palmera dostal jasné zadání, podle kterého má být zachován komfort, ale zároveň i navýšena ovladatelnost, která učinila první a druhou generaci Fordu Focus tak populární. Lehce prodloužen tak bude rozvor, který zvětší prostor vzadu.
Palmer, který stál i za novou generací Fordu Fiesta, hodlá dále zásadní měrou přepracovat nastavení posilovače řízení i zrevidovat geometrii předního zavěšení. Několika nových fines se dočká i zadní náprava, která by měla dostat kupříkladu tužší zapouzdření. Také se zvětšil podíl vysokopevnostní oceli, což by mělo srazit hmotnost o zhruba 50 kg. Vyjma zlepšené ovladatelnosti lze tedy čekat i nižší spotřebu.
To zní dobře, nabídkou motorů ale asi nová generace Fordu Focus příliš mnoho „autařů” neosloví, minimálně ne základními verzemi. V jejich případě se totiž počítá s výrazným zapojením přeplňovaného litrového tříválce EcoBoost, který nabídne minimálně tři úrovně naladění (100 125 a 140 koní). Ford ale - aspoň na některých trzích - prý sáhne i po atmosférické verzi této pohonné jednotky, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 85 koní.
Chybět nebudou ani naftové čtyřválce o objemu 1,5 l disponující 85 a 120 koňmi, možná bude ještě jednou, a možná i naposled, povolán do služby také dvoulitr TDCi. Přijdou i verze s alternativními pohony, jejichž zástavbu platforma Global C umožňuje. Ve stávající generaci je prodáván jen ryze elektrický Focus, u nové dojde i na plug-in hybridní variantu.
Ford ale chystá i jisté omezení množství motorářských variant, přičemž vzorem se stane nová Fiesta. V jejím případě došlo k vypuštění levnějších variant, místo toho se značka začala soustředit s verzemi ST-Line a Vignale na vyšší patra trhu. Kromě toho vyrukovala i s provedením Active, které je určeno nejen pro zpevněný asfalt, ale i polní cesty. I to se soustředí na movitější klientelu.
U modelu Focus bude tato strategie uplatněna rovněž, přičemž verze Active dokonce dostane pohon všech kol. Ten bude založen na elektronicky ovládané centrální spojce, což znamená, že standardně veškerý výkon zamíří dopředu. Stran toho lze pak čekat vyšší světlou výšku či specifický bodykit zahrnující ochranné plastové lemy ve spodku karoserie. ST-Line pak půjde sportovní cestou, Vignale luxusní.
S ohledem na tyto změny Ford zásadní měrou přepracoval kabinu, která by měla navodit pocit vyšší třídy. Jestli ale zrovna tímto směrem vnitřek novinky míří, posuďte sami. Pochopitelně pořád nevidíme hotový interiér, základní architektura už ale změny nedozná. Tentokrát můžeme vidět v horní kapličce 8palcový dotykový displej, s nímž vnitřek vypadá lépe, krásný ale není. Vyšší verze by ovšem měly dorazit s ještě větším rozměrem obrazovky, konkrétní číslo ale zatím nezaznělo.
Samozřejmě zatím nesmíme hledět na kvalitu spasování či třeba různé barvy použitých materiálů, je to prototyp, ale nikoli raný. Jak toto řešení interiéru bude líbit zákazníkům, můžeme zatím jen spekulovat, prostorově výrazná středová kaplička ovšem zatím příliš ovací nevzbuzuje.
Prodej má dle tradic Fordu (odhalení přicházející hodně dlouho před začátkem prodejů) má totiž odstartovat až někdy ve druhé polovině roku 2018. Po hatchbacku by se měl objevit u prodejců i kombík, který oproti stávajícímu provedení naroste o 10 centimetrů do délky. To pomůže zavazadelníku, který by měl pobrat 600 litrů místo současných 490. Příští rok na jaře se v Ženevě představí Focus ST. S jeho příchodem do prodeje máme počítat taktéž do konce příštího roku, přičemž pod kapotou máme teprve čekat tragédii...
Nová generace Fordu Focus bude mít na palubní desce podivnou kapličku. Zde s osmipalcovým displejem...
...ovšem působí lépe než s jakousi lacinou náhradou - snad se něco takového vůbec nedostane do výroby
Vnější vzhled bude ryze evoluční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva