Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve své „krasojízdě“ s novým Focusem a po odhalení kombi a hatchbacku ukázal i sedan. Vypadá lacině, v této ani v jiných verzích ale také moc nestojí.
Nová generace Fordu Focus je venku, a my jen těžko skrýváme zklamání. Na jedné straně je hezké, že automobilka přišla s novou platformou, se kterou je spojeno snížení hmotnosti a zároveň prostornější i bezpečnější interiér. Jenže co je to platné, když k autu nejde pořídit jediný rozumný benzinový motor a vše je zabaleno do podivného designu. Teď už víme, kolik Ford bude za tohle auto chtít a leccos tím ospravedlňuje - drahé rozhodně není.
K českým cenám se ale dostaneme až za moment. V prvé řadě je totiž třeba představit sedan, který v našem včerejším výčtu chyběl. Zatím jsou venku pouze snímky čínské verze, jenž následně bude dovážena také do Spojených států, nicméně evropská varianta nebude vypadat jinak. Byť se dá předpokládat, že k jistým změnám přikročeno bude - zvláště pak v interiéru, kde čínský sedan s očividně tvrdými plasty a ne zrovna hodnotnou koženkou působí lacině.
Je zajímavé, že tyto prvky jsou spojené s výbavou Titanium, která minimálně na evropských trzích není tou základní. V Číně tomu tak ovšem bude, mimo tento stupeň přitom bude možné sáhnout již jen po výbavě ST-Line, která by podle všeho měla přihodit o trochu agresivnější bodykit, větší litá kola, snížený podvozek a specifické čalounění či dekory v interiéru.
Pokud přijde řeč na motory, pak největší trh světa dostane prakticky totéž, co Evropa - tedy benzinové tříválce. Spodní část nabídky bude okupovat litrová jednotka, vrchol pak 1,5litrová, u které je možné počítat s deaktivací jednoho válce - a tedy provozem na pouhé dva. Standardem přitom bude šestistupňový manuál a pohon předních kol, za příplatek dorazí osmistupňový automat.
Zmínit ještě můžeme, že zahájení prodeje sedanu je v Číně naplánováno na červen, přičemž ceny startují na 100 tisíci yuanech (cca 325 700 Kč). To je poměrně nízká částka, která kupodivu není daleko té, za kterou bude na českém trhu startuje hatchback. Ten je k mání od 359 990 Kč, do které je již zahrnuto 50tisícové zvýhodnění v rámci zavádění vozu na trh. To samé platí pro kombi, jenž je k mání od 384 990 Kč.
To rozhodně nejsou vysoké sumy na trhu, kde nejžádanější Škoda Octavia začíná skoro na 420 tisících Kč. Zmíněné sumy jsou u Fordu platné pro základní výbavu Trend zahrnující manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem či 16palcová ocelová kola. V rámci motorového prostoru se pak Ford vrací ke svým kořenům, kdy Model T byl k mání v jakékoliv barvě, pokud to byla černá. Nový Focus je totiž pro změnu pomalu k dispozici s jakoukoliv jednotkou, pokud je to litrový tříválec.
Ano, čtete správně, aktuálně si hatchback či kombík skutečně můžete objednat hlavně s motorem 1,0 EcoBoost. Volit sice můžete mezi dvojím naladěním (100 a 125 koní), to je ale jen slabá náplast. Stejně jako skutečnost, že k mání je zatím jen šestistupňový manuál. Výroba automatu totiž odstartuje až v srpnu, stejně jako výroba 1,5litrového tříválcového agregátu.
Aby těch omezení nebylo málo, chybí v nabídce také výbava Vignale, stejně jako dvoulitrový diesel. Také v těchto případech je dostupnost spojena až s koncem letních prázdnin. Do té doby si tedy musíte vystačit jen s 1,5litrovou naftovou jednotkou, naštěstí alespoň čtyřválcovou. Ceny ovšem startují již o poznání výše než u benzinů, a sice na sumě 461 990 Kč.
Jelikož v případě dieselů oficiální ceník (PDF 2,4 MB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení Fordu, nemluví o zvýhodnění, je evidentní, proč automobilka naznačila, že litrový tříválec bude nejprodávanějším. Pokud nemáte neomezený rozpočet, v podstatě nemáte jinou možnost - připlatit si přes 100 tisíc Kč za srovnatelný diesel zavání šílenstvím. Na prodeje a složení žádaných modelů v našich končinách jsme tedy docela zvědavi.
Ford Focus nevypadá příliš pohledně a hodnotně ani jako sedan, zatím ale vidíme jen čínskou verzi. V případě těch zbývajících známe už i české ceny, které startují až překvapivě nízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 11:16 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch