Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve své „krasojízdě“ s novým Focusem a po odhalení kombi a hatchbacku ukázal i sedan. Vypadá lacině, v této ani v jiných verzích ale také moc nestojí.
Nová generace Fordu Focus je venku, a my jen těžko skrýváme zklamání. Na jedné straně je hezké, že automobilka přišla s novou platformou, se kterou je spojeno snížení hmotnosti a zároveň prostornější i bezpečnější interiér. Jenže co je to platné, když k autu nejde pořídit jediný rozumný benzinový motor a vše je zabaleno do podivného designu. Teď už víme, kolik Ford bude za tohle auto chtít a leccos tím ospravedlňuje - drahé rozhodně není.
K českým cenám se ale dostaneme až za moment. V prvé řadě je totiž třeba představit sedan, který v našem včerejším výčtu chyběl. Zatím jsou venku pouze snímky čínské verze, jenž následně bude dovážena také do Spojených států, nicméně evropská varianta nebude vypadat jinak. Byť se dá předpokládat, že k jistým změnám přikročeno bude - zvláště pak v interiéru, kde čínský sedan s očividně tvrdými plasty a ne zrovna hodnotnou koženkou působí lacině.
Je zajímavé, že tyto prvky jsou spojené s výbavou Titanium, která minimálně na evropských trzích není tou základní. V Číně tomu tak ovšem bude, mimo tento stupeň přitom bude možné sáhnout již jen po výbavě ST-Line, která by podle všeho měla přihodit o trochu agresivnější bodykit, větší litá kola, snížený podvozek a specifické čalounění či dekory v interiéru.
Pokud přijde řeč na motory, pak největší trh světa dostane prakticky totéž, co Evropa - tedy benzinové tříválce. Spodní část nabídky bude okupovat litrová jednotka, vrchol pak 1,5litrová, u které je možné počítat s deaktivací jednoho válce - a tedy provozem na pouhé dva. Standardem přitom bude šestistupňový manuál a pohon předních kol, za příplatek dorazí osmistupňový automat.
Zmínit ještě můžeme, že zahájení prodeje sedanu je v Číně naplánováno na červen, přičemž ceny startují na 100 tisíci yuanech (cca 325 700 Kč). To je poměrně nízká částka, která kupodivu není daleko té, za kterou bude na českém trhu startuje hatchback. Ten je k mání od 359 990 Kč, do které je již zahrnuto 50tisícové zvýhodnění v rámci zavádění vozu na trh. To samé platí pro kombi, jenž je k mání od 384 990 Kč.
To rozhodně nejsou vysoké sumy na trhu, kde nejžádanější Škoda Octavia začíná skoro na 420 tisících Kč. Zmíněné sumy jsou u Fordu platné pro základní výbavu Trend zahrnující manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem či 16palcová ocelová kola. V rámci motorového prostoru se pak Ford vrací ke svým kořenům, kdy Model T byl k mání v jakékoliv barvě, pokud to byla černá. Nový Focus je totiž pro změnu pomalu k dispozici s jakoukoliv jednotkou, pokud je to litrový tříválec.
Ano, čtete správně, aktuálně si hatchback či kombík skutečně můžete objednat hlavně s motorem 1,0 EcoBoost. Volit sice můžete mezi dvojím naladěním (100 a 125 koní), to je ale jen slabá náplast. Stejně jako skutečnost, že k mání je zatím jen šestistupňový manuál. Výroba automatu totiž odstartuje až v srpnu, stejně jako výroba 1,5litrového tříválcového agregátu.
Aby těch omezení nebylo málo, chybí v nabídce také výbava Vignale, stejně jako dvoulitrový diesel. Také v těchto případech je dostupnost spojena až s koncem letních prázdnin. Do té doby si tedy musíte vystačit jen s 1,5litrovou naftovou jednotkou, naštěstí alespoň čtyřválcovou. Ceny ovšem startují již o poznání výše než u benzinů, a sice na sumě 461 990 Kč.
Jelikož v případě dieselů oficiální ceník (PDF 2,4 MB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení Fordu, nemluví o zvýhodnění, je evidentní, proč automobilka naznačila, že litrový tříválec bude nejprodávanějším. Pokud nemáte neomezený rozpočet, v podstatě nemáte jinou možnost - připlatit si přes 100 tisíc Kč za srovnatelný diesel zavání šílenstvím. Na prodeje a složení žádaných modelů v našich končinách jsme tedy docela zvědavi.
Ford Focus nevypadá příliš pohledně a hodnotně ani jako sedan, zatím ale vidíme jen čínskou verzi. V případě těch zbývajících známe už i české ceny, které startují až překvapivě nízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova