Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf 8 zůstává pro VW prioritou, přes elektrické hrátky. Bude to prý „Das Auto”
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V poslední době se může zdát, že VW místo tradičních modelů soustředí pozornost spíše na elektrické novinky. Není tomu tak, ujišťuje sám šéf VW.
V poslední době se zdá, jakoby koncern VW Group vsadil vše na vlnu hybridizace a především pak elektrifikace. Zmínky o vozech s alternativním pohonem jsou součástí snad každé tiskové zprávy, kromě toho vylézá na světlo světa stále více konceptů laděných tímto směrem. Jsou postaveny na nové modulární platformě MEB, již Volkswagen vyvinul speciálně pro potřeby vozů s „bezemisním“ pohonem.
Jak však na autosalonu v Ženevě uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess, jde skutečně jen o zdání, které má do značné míry zredukovat dopady kauzy Dieselgate. Vrcholnou prioritou Volkswagenu není žádný elektromobil, ani klasický či plug-in hybrid, nýbrž osmá generace Golfu, která přijde v roce 2019.
„Prioritou je Golf, neboť v nové generaci bude opětovně naším klíčovým produktem a proto se na něj soustředíme nejvíce,“ uvedl Diess v Ženevě. Zároveň pak sice přiznal, že „veškerá pozornost veřejnosti i tisku, stejně jako naše komunikace, směřují ve velké míře k elektromobilům, protože v ně věříme. Nicméně jsem přesvědčen, že nový Golf zůstane klíčovým.“
VW se ale dle Diesse zároveň snaží, aby v případě tohoto modelu navýšil zisk a zároveň vše zjednodušil. Proto nejspíše dojde k jistým škrtům v nabídce, která je aktuálně neskutečně široká - s ohledem na veškeré nabízené motory, převodovky, karosářské styly a úrovně výbavy mohou zákazníci vybírat z více než tisíce kombinací.
Prozatím sice není jisté, které verze čeká definitivní konec a které budou pokračovat, nicméně nejpravděpodobnějšími kandidáty na odstřel jsou kabriolet a třídvířko. Kromě toho Němci zredukují rovněž počet nabízených motorů, které budou vycházet ze strategie půllitrového objemu na jeden válec. Tímto způsobem lze totiž snadno vyrobit tří- i šestiválec.
Na spekulace o pohonných jednotkách ovšem máme dostatek času, koneckonců klíčové pro další vývoj bude letošní září. V ten moment odstartuje nová metodika oficiálního měření spotřeby a emisí CO2, která bude bližší reálnému světu. Úplnou reflexi sice nečekejme, zvláště když v regulích jsou i nadále mezery, ocenit lze ale jakýkoliv posun.
Nyní proto jen dodejme, že osmá generace Volkswagenu Golf bude stejně jako ta sedmá postavena na platformě MQB. Půjde ovšem o evoluční provedení, se kterým je spojena redukce hmotnosti o 35 až 70 kg. Mimo to by německá novinka měla vsadit na trochu dynamičtější postoj než nyní, počítat tedy můžeme s nárůstem do šířky a snížením výšky.
Očekává se, že nový Golf by měl zůstat dostatečně moderní minimálně do roku 2025, přičemž snaha Volkswagenu o daleko efektivnější balení bude odměněna prostornější kabinou. Čekat lze i posun směrem k prémii, dorazí tedy kvalitnější plasty, čalounění a dekory. A daleko menší počet tlačítek vykompenzují dotykové displeje či ovládání hlasem a gesty.
„Příští generace Golfu - jejíž přípravy jsou, řekněme, v pokročilém stádiu - bude univerzální vůz,“ říká dále Diess. „Znovu ji budete moci říkat 'Das Auto', neboť na pětimístný model toho bude nabízet opravdu hodně. Funguje tak dobře...“ Tak se nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neoficiální ilustrace naznačují, že venkovní vzhled osmé generace Volkswagenu Golf bude pouze evoluční, nikoliv revoluční
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 2 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 4 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva