Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf dorazí pozdě i kvůli pravidlům EU, VW nedomyslel zásadní novinku
25.4.2019 | Petr Prokopec
Premiéra nového Golfu měla být touto dobou na spadnutí a už v létě se měl začít vyrábět. Nestane se ani jedno z toho a i to je nepřímý důsledek loňské novinky jménem WLTP.
Na počátku loňského září začala platit nová emisní norma Euro 6c, stejně jako dorazila nová metodika měření spotřeby WLTP, podle níž bylo nutné opětovně homologovat všechna auta, která měla zůstat v prodeji. Tento proces byl pro výrobce časově i finančně náročný, navíc znamenal konec řady hlavně výjimečnějších modelů. Jejich protažení novým cyklem za platnosti nových emisních limitů znamenalo kupříkladu nutnost instalace filtru pevných částic a další související úpravy, což se v případě okrajových modelů ukázalo často obtížně ekonomicky ospravedlnitelným. Problémy tím ovšem neskončily, zároveň totiž u řady značek došlo na redukci originálního příslušenství.
Takový krok na první pohled nedává smysl, nicméně stačí zabřednout do detailů a ihned pochopíte, proč třeba BMW přestalo v mnoha případech nabízet příplatkové sportovní výfuky. S jejich instalací jsou totiž spojené odlišné hodnoty spotřeby, kvůli čemuž je dle nových pravidel třeba další homologace. Právě toto nařízení automobilkám komplikuje život a v budoucnu jej bude komplikovat ještě daleko více než nyní.
Problémy s ním spojené se ostatně vážou již k osmé generaci Volkswagenu Golf, jenž měla být dle původních plánů veřejně odhalena na autosalonu ve Frankfurtu a virtuálně jistě ještě dříve - už v létě měla odstartovat výroba. Němci však uvedli, že premiéra se odkládá na pozdější podzimní datum. Důvodem je opoždění vývoje, hlavně v oblasti digitalizace, neboť novinka bude vůbec prvním vozem automobilky připojeným konstantně na internet, přes který půjde systémy auta průběžně aktualizovat. VW tak následuje Teslu, činí tak ovšem v souvislosti s konvenčním a nikoliv elektrickým ústrojím.
Neustálé připojení na internet je na jednu stranu jistě výhodou, VW ale zjevně nedomyslel, že právě online aktualizace si příliš nerozumí s novými pravidly EU. Vzdálená modifikace může přinést třeba i vyšší výkon, zlepšení reakcí převodovky či cokoli podobného. To ovšem bude mít vliv na spotřebu, což by dle výše řečeného znamenalo opětovnou homologaci. A to záměry VW komplikuje, proto také odložení premiéry.
„Pracujeme proto se státními agenturami, abychom mohli definovat veškeré procesy. Daná problematika je pro ně taktéž zcela nová,“ uvedl k tématu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Zároveň dodal, že Volkswagen nikdy neskrýval, nakolik je konstantní připojení vozu k internetu pro automobilku problém. Nejde navíc jen o interakci s úřady, potenciálním problémem je také to, že nový Golf bude zranitelnější vůči hackerům.
„Kvůli online konektivitě je třeba daleko více softwaru, zvláště pak v oblasti bezpečnosti, což je nemalá výzva, neboť systém vozu již není uzavřený,“ zmínil dále Stackmann s tím, že Golf bude mít desetkrát více řádek kódů než současné smartphony. Tento fakt může vést k nespokojenosti zákazníků, neboť ti sice dokážou skousnout kolaps telefonu, protože de facto nejde o život, ovšem v případě selhání automobilu již tak velkorysí nebudou.
Němci tedy řeší problémy, se kterými nikdy dříve neměli co do činění. Jak se ovšem zdá, nejspíše jsou na dobré cestě ke zdárnému konci. Stackmann totiž dále potvrdil, že zachováno bude naplánované zahájení prodeje, které bude startovat v devátém týdnu příštího roku, tedy po 24. únoru 2020. Jako první přijde na řadu německý trh, ostatní evropské země budou následovat v těsném závěsu. Do té doby prý budou „veškeré mouchy vychytány“.
Ač tedy VW další odklad nepřipouští, už dosud bylo mnohé převráceno naruby. Platí to také o zmíněné výrobě, která měla odstartovat letos v létě. K tomu stoprocentně nedojde, neboť Volkswagen již potvrdil, že letos bude smontováno pouze 10 tisíc aut namísto původně předpokládaných 80 tisíc. Očekávat tedy můžeme i pokles v rámci celkových prodejů, přeci jen mezigenerační obměna ovlivní touhy zákazníků. Na slibovanou vrcholnou konektivitu si totiž řada lidí ráda počká i navzdory slevám, které jistě ověnčí končící sedmou generaci.
Nový VW Golf je po stránce designové již hotový, i proto byly vývojové prototypy nachytány s minimem maskování. Problémy ovšem Němcům činí navýšení konektivity
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch