Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LS to zkusí proti Němcům s agresivním vzhledem a novým V6 turbo
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská vlajková loď nám představuje 3,5litrový šestiválec twin-turbo se 415 koňmi, který nahrazuje atmosférické jednotky. Stovku teď zvládá za 4,5 s.
Tak již došlo také na Lexus. Japonská automobilka byla jedním z posledních zastánců velkoobjemových atmosférických motorů. Připomeňme třeba nedávno blíže prezentované kupé LC 500, které ve svých útrobách hostí pětilitrový atmosférický osmiválec. Tedy pohonnou jednotku, kterou nikde jinde nenajdete. A bohužel velmi pravděpodobně skončí také u Lexusu.
Důkazem budiž premiéra nové vrcholné limuzíny LS, jež se v Detroitu ukázala 28 let po premiéře vůbec první generace. Lexus nám aktuálně ukázal pouze variantu LS 500, která ovšem navzdory takřka shodně znějícímu názvu s výše zmíněným kupé nedostane atmosférický osmiválec. Místo něj se pod kapotu nastěhovala zcela nová přeplňovaná jednotka.
Vývoj 3,5litrový motor V6 twin-turbo byl dle automobilky ovlivněn technologiemi Formule 1, motor produkuje výkon osmiválce při zachování nízké spotřeby paliva. Dává ze sebe 415 koní a 600 Nm točivého momentu, což u verze s pohonem zadních kol postačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Nejvyšší rychlost ale již značka nezmínila, stejně jako spotřeby.
Víme ovšem, že se zmiňovaným LC 500 bude novinka sdílet převodovku, tedy desetistupňový automat. Podle automobilky se přitom řazení má odehrávat stejně rychle jako u dvouspojkových skříní, přestože má klasický konvertor točivého momentu. Uzpůsoben byl lineární dodávce výkonu od nulových otáček až po červené pásmo omezovače.
Přesunout se můžeme k rozměrům. Vůz je 5 235 mm dlouhý, 1 900 mm široký, 1 450 mm vysoký a má rozvor 3 125 mm. Nové LS má tak velmi blízko k BMW řady 7 či Mercedesu třídy S, ovšem nikoliv k normálním verzím, nýbrž k těm s prodlouženým rozvorem. Ve srovnání s předchozí generací však byla o 15 mm snížena střešní linie. Dynamickým proporcím a vzhledu velkého kupé napomáhá také snížení výšky kapoty motoru a víka zavazadelníku o 30, respektive 40 milimetrů. Zákazníci mohou volit litá kola o průměru 19 či 20 palců.
Další prvenství v rámci značky je spojeno s platformou GA-L, která je nejtužší v historii Lexusu. Díky tomu má LS nabízet působivou kvalitu jízdu a mnohem lepší ovladatelnost, čemuž napomáhají také aktivní stabilizátory či Lexus Dynamic Handling System s individuálním řízením přední i zadní nápravy. Technologie VDIM pak navyšuje stabilitu na kluzkém povrchu.
Kromě moderních systémů a extra tuhosti došlo v rámci platformy také k redukci hmotnosti o 90 kg, za čímž stojí použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Navíc vlivem snížení klíčových partií Lexus přidal nové funkce vzduchovému podvozku, který po otevření vozu automaticky zvýší světlou výšku a uzpůsobí sedadla, abyste mohli komfortněji nastoupit.
Zmiňovaná sedadla mají zcela nový design a vpředu se mohou pochlubit nastavením v 28 směrech. Kromě toho nechybí vyhřívání, klimatizace a masážní strojek. Palubní deska dostala „organický“ design, cestující vzadu mají k dispozici větší prostor pro nohy než u jakéhokoliv předchozího Lexusu LS.
Vrcholem komfortu je samozřejmě zadní sedadlo za spolujezdcem, které lze sklopit v úhlu 48 stupňů či naopak napřímit do úhlu 24 stupňů, což umožňuje nejen pohodlné cestování, ale i snadné nastupování. Dále pak lze zmínit nový audio systém Mark Levinson, který dorazil dokonce s reproduktory zabudovanými do stropu.
Opomenout nesmíme ani multimediální systém, který podporuje ručně psané příkazy a počítá nejen se standardním 12,3palcovým displejem, ale také příplatkovým 24palcovým, jenž je největší na světě. Opomenout nesmíme ani bezpečnostní stránku, jíž reprezentuje kupříkladu intuitivní detekce chodců či aktivní řízení v daném pruhu.
Nový Lexus LS tedy rozhodně má ambice i schopnosti na to, aby odlákal zákazníky německé prémiové trojce. Japonci jej přitom chtějí prodávat v minimálně 90 zemích světa, dočkat bychom se tedy měli také u nás. Zatím však není jisté, kdy dorazí, neboť ve Státech se v showroomech ukáže až v závěru roku. A teprve poté přijde na řadu Evropa.
Oficiální fotogalerie nového Lexusu LS 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva