Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol nové třídy E zvládne stovku již za 3,4 sekundy, i díky systému 4Matic. Drift Mode však ze sedanu udělá i zadokolku bez stabilizace.
O příchodu nového Mercedesu-AMG E 63 se mluví delší dobu, přičemž již před několika měsíci automobilce unikla klíčová technická data. Dozvěděli jsme se tedy, že třícípá hvězda s ničím jiným než s pohonem všech kol nepočítá a že ve vrcholné verzi S by mělo obě nápravy pohánět stádo 612 koní, díky nimž by se německý sedan dostal mezi absolutní lídry v rámci zrychlení z klidu na stovku. To by se totiž odehrálo za výrazně méně než čtyři sekundy.
Vrcholné E 63 S bude skutečně tak rychlé, jak bylo naznačováno, než se ovšem ke konkrétním parametrům dostaneme, představíme si základní variantu. Ta dostane pod kapotu stejně jako potentnější sourozenec přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nicméně naladěný na 571 koní a 750 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem 1 950 kilogramů vážící vůz (jde o „mokrou” hmotnost s veškerými náplněmi a řidičem) zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má omezenu na obligátních 250 km/h, při zaškrtnutí příplatkového paketu AMG Driver's Package však lze počítat s magickou třístovkou. Normovaná spotřeba přitom byla vyčíslena na 8,9 - 9,2 l/100 km.
Výkonnější „eSko“ pak skutečně bude mít výkon 612 koní, jež doplňuje 850 Nm točivého momentu. Hmotnost zde sice narostla o 5 kilogramů, nicméně stovky i tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za pouhé 3,4 sekundy. Veškeré ostatní parametry se ale již nemění, máme tu tedy shodnou základní i „příplatkovou“ maximálku, stejně jako udávanou žíznivost.
Na relativně nízké spotřebě se nepodepisují pouze evropské laboratorní normy, ale také možnost deaktivace druhého, třetího, pátého a osmého válce, a to v závislosti na sešlápnutém plynovém pedálu. Mimo to se Mercedes E 63 chlubí v obou verzích devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift či již zmiňovaným pohonem všech kol.
Varianta E 63 S přitom jako součást standardní výbavy systému 4Matic spekulovaný Drift Mode. Ten lze aktivovat při volbě jízdního režimu Race, přičemž dochází k úplnému vypnutí stabilizace a přesměrování veškerého výkonu pouze na zadní nápravu. Dá se tedy očekávat, že pokud budete chtít usmažit pneumatiky na počkání, máte k tomu možnost.
V tomto ohledu přitom rovnou dodáme, že výkonnější provedení počítá standardně s dvacetipalcovými ráfky a obutím o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Základní Mercedes E 63 si musí vystačit s devatenáctipalcovými litými koly, které ale již taktéž obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Mimo to se obě varianty ještě dále liší logy, stejně jako stříbrně lakovanými chromovými doplňky, které dostalo „eSko“. Tím nám ale vizuální rozdíly končí, tedy alespoň zvenčí. Zevnitř lze pak čekat odlišnosti hlavně v rámci výbavy, kdy výkonnější model dostal navíc kůži nappa či hodiny IWC. Se sportovními sedadly ale již počítá i základ.
Ve finále můžeme zmínit příchod varianty Edition 1, která počítá s 20palcovými kovanými ráfky lakovanými na černo, exkluzivní barvou karoserie Night black magno a černým čalouněním uvnitř. Toto provedení dorazí na autosalon v Los Angeles, v prodeji pak stejně jako zbytek nabídky bude od 16. ledna 2017.
Mercedes-AMG E 63 S dostal do vínku 612 koní a standardně driftovací režim, díky kterému se z něj stává zadokolka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage