Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes C Coupe odhalen, je to další malá třída S
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka třícípé hvězdy dorazí se čtyřmi benzinovými a dvěma dieselovými motory. K mání bude i verze AMG, zatím ale venku není.
Dnes a vlastně i po celý následující víkend vás budeme zásobovat především novinkami z Concours d’Elegance, kde se objeví kupříkladu nové Bugatti či BMW M4 GTS. Stranou našeho zájmu ovšem nezůstává ani autosalon ve Frankfurtu, který otevře své brány odborné i laické veřejnosti již za pár týdnů. V hesenské metropoli se samozřejmě objeví mnohem více nových vozů než v americkém Pebble Beach, přičemž tím nejaktuálněji odhaleným je Mercedes-Benz C Coupe.
Nová třícípá hvězda je doslova a do písmene zmenšeným S Coupe, což vlastně není překvapivé, neboť také čtyřdveřová třída C vypadá jako menší „eSko“. Oproti předchozí generaci je novinka o 95 milimetrů delší a 40 mm širší, přičemž rozvor narostl o 80 mm. Zvětšen tak byl prostor pro ramena, lokty a hlavu na všech sedadlech, s ohledem na danou karosářskou verzi si ovšem nejvíce budou lebedit cestující vpředu.
Zpočátku budou k dispozici pouze čtyři benzinové a dva dieselové motory, kdy „vonnější výpary“ zastupují verze C 180, C 200, C 250 a C 300. V prvním případě se o pohon stará přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec, který dává k dobru 156 koní, zatímco zbývající trojice dostala do vínku oturbený dvoulitr. Ten byl naladěn na 184, 211 a 245 koní, spotřeba nebo jízdní dynamika však prozatím nebyla upřesněna.
To samé se týká rovněž „producentů sazí“, kteří budou k dispozici ve verzích C 220d a C 250d. Pod kapotou obou modelů najdeme 2,1litrový diesel, jenž dává k dobru 170 nebo 204 koní. Stejně jako v případě sedanu ani zde nechybí technologie SCR (Selective Catalytic Reduction), která by měla snižovat především emise. O nižší žíznivost se pro změnu postará i nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,26.
Z motorového prostoru se můžeme přesunout k podvozku, který standardně počítá s ocelovými pružinami a je k mání ve verzích Agility Control a Sport. Ve srovnání se sedanem v obou případech světlá výška poklesla o 15 milimetrů, přičemž příplatková výbava samozřejmě počítá také se vzduchovými měchy Airmatic. Ty je možné nastavit v režimech Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.
Tak jako praktičtější provedení je i nové kupé vybaveno řadou bezpečnostních systémů, mezi nimiž nechybí adaptivní tempomat (funguje do rychlosti 200 km/h), aktivní monitoring jízdních pruhů, aktivní parkovací asistent nebo brzdový asistent. Uvnitř je pak možné počítat s klimatizací, jež spolupracuje s navigací a uzavře recirkulaci vzduchu, kdykoliv vjedete do tunelu.
Mimo to je možné uvnitř počítat s unikátními kombinacemi čalounění, kdy kupříkladu výbava Edition 1 dostala do vínku hnědou a černou kůži kombinovanou s tyrkysovými švy. Na další detaily si ovšem budeme muset počkat do hesenské metropole, do prodeje se pak evropské specifikace Mercedesu C Coupe dostanou ještě před koncem letošního roku.
Poslední zmínku můžeme věnovat vrcholné variantě C 63 AMG, která se prozatím na nejnovějším videu stále ještě prohání v „maskáčích“. Virtuálně totiž bude odhalena až 19. srpna, naživo se pak představí vedle svého běžnějšího příbuzného ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Mercedes C Coupe se prozatím ukázal pouze ve standardních verzích. Vrcholná varianta od AMG dorazí příští týden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB