Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes CLS plně odhalen, to nejzajímavější skrývá pod kapotou
30.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pohled třetí generace CLS uchvátí asi jen málokoho, na to je příliš podobná oběma předchozím. Pod její kapotou ale debutují nové řadové šestiválce.
Vzhled třetí generace Mercedesu CLS u nás vyvolal otazníky už při úniku oficiálních fotek v předvečer autosalonu v Los Angeles, neboť přijetí stylu zádí současných kupátek a inspirace modelu AMG GT na přídi nevypadaly dvakrát povedeně. Po shlédnutí nových fotografií zůstává náš dojem stejný, Mercedes ale říká, že jde o jeden z jeho nejpohlednějších modelů, který prý udržuje „nestárnoucí auru prvního CLS“. Názor na vzhled si ale udělejte sami, my se dnes zaměříme hlavně na techniku.
CLS na trh zpočátku dorazí ve třech verzích. První, jediná benzínová, CLS 450 4Matic má pod kapotou zcela nový řadový šestiválec, který je doplněn integrovaným elektromotorem EQ Boost, 48voltovým elektrickým okruhem a filtrem pevných částic. Tohle je nepochybně jeden z motorů budoucnosti, ať už se vám to líbí nebo ne - na podobné jemné hybridy plánuje v dohledné době vsadit většina automobilek a Mercedes nemíní stát bokem.
Automobilka tvrdí, že tato jednotka má výkon osmiválce, ovšem při nižší spotřebě. Konkrétně jde o 367 koní a 500 Nm točivého momentu doplněných 22 koňmi a 250 Nm elektromotoru. Zrychlení z klidu na stovku trvá 4,8 sekundy, spotřeba pak byla vyčíslena na 7,5 litrů na sto kilometrů. To jsou čísla, která asi překoná již jen provedení AMG, se kterým můžeme počítat někdy v příštím či přespříštím roce. Osmiválcová jednotka by stejně jako v E 63 měla dávat k dobru 612 koní.
Pomalé ale ve výsledku nejsou ani dieselové modely CLS 350d 4Matic a 400d 4Matic. V obou případech se o pohon stará opět řadový šestiválec, jenž byl naladěn na 286 koní a 600 Nm, respektive na 340 koní a 700 Nm. Motor je osazen dvoustupňovým přeplňováním, má hliníkový blok a stěny válců s úpravou Nanoslide. Spotřeba pokaždé činí 5,6 l/100 km, slabšímu turbodieselu pak akcelerace zabere 5,7 sekundy a silnějšímu rovných 5 s.
V těchto třech variantách bude nový Mercedes CLS k dispozici od března, zmiňované provedení AMG nejspíše dorazí až ve druhé půli příštího roku nebo dokonce napřesrok. Je pak otázkou, kdy máme očekávat plug-in hybridní variantu CLS 53, která by se dle spekulací měla ukázat na lednovém autosalonu v Detroitu. Zvěsti zmiňují 429 koní produkovaných celou soustavou, ve výsledku by tak i tento model mohl být rychlejší než CLS 450 4Matic.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde dominantu tvoří pár 12,3palcových displejů usazených za spojeným skleněným krytem. Tato koncepce je vyhrazena výše položeným úrovním výbavy, podsvícené výdechy klimatizace ve tvaru leteckých turbín dostanou všichni. Podsvícení mají na starosti diody, jež lze nastavit v 64 barvách a které reagují červenou či modrou barvou i na stav klimatizace a tedy na přílišné horko či naopak chlad v kabině.
Dále se nové CLS pyšní speciálně navrženými sedadly, kdy zadní krajní opakují vzhled předních a navozují tak sportovní atmosféru v obou řadách. Vůbec poprvé je čtyřdveřové kupé pětimístným vozem, přičemž zadní opěradla lze sklápět v poměru 40:20:40. V té chvíli je samozřejmě možné počítat s mnohem vyšší kapacitou zavazadlového prostoru, který standardně pojme 520 litrů.
Opomenuta nebyla ani bezpečnost, neboť CLS přebírá řadu systémů určených původně pro faceliftovaný Mercedes třídy S. Máme tu tedy autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekci únavy řidiče již ve standardu, zatímco za příplatek lze sáhnout třeba po aktivním řízení nebo monitoringu aut ve slepém úhlu. Stran toho lze vůz vybavit i čelními světly Multibeam LED, jenž zvládají dosvítit na vzdálenost přes 650 metrů.
Ve finále jen dodáme zmínku o tradiční verzi Edition 1, která v rámci zevnějšku počítá s paketem AMG či 19palcovými černě lakovanými litými koly. Uvnitř pak nechybí kožené čalounění Nappa v odstínu černé perleti, které je spárováno s kontrastními švy a bronzově vyvedenými doplňky. Dále lze zmínit analogové hodiny IWC či speciální koberečky a nápisy Edition 1 na středové konzoli či palubním menu.
Nová generace Mercedesu CLS se ukázala naživo v Los Angeles...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB