Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání

Čtyřdvéřových aut schopných bez dalších úprav pokořit rychlost 300 km/h není mnoho. Nová Alpina B3 patří mezi ně - dokáže se rozjet až na 303 km/h, stovku zvládne za 3,8 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání

23.10.2019 | Mirek Mazal

Čtyřdvéřových aut schopných bez dalších úprav pokořit rychlost 300 km/h není mnoho. Nová Alpina B3 patří mezi ně - dokáže se rozjet až na 303 km/h, stovku zvládne za 3,8 s.

Včera jsme vám ukázali prvního fotku nového BMW M3, na jeho oficiální odhalení si ale budeme muset ještě chvíli počkat. Na co už čekat nemusíme, je premiéra jakési luxusnější alternativy k této německé ikoně. Pozici výkonného supersedanu postaveného na základech BMW řady 3 generace G90 pro tuto chvíli přebírá Alpina s novou B3, kterou odhalila na dnes otevřené Tokyo Motor Show 2019.

Nový sedan B3 má stejné základy jako již odhalený kombík. To znamená, že pohon zajišťuje dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec S58, který je s M3 G90 sdílen. Alpina tak přes osmistupňový automat ZF na všechna kola žene 340 kW (462 koní) a 700 Nm točivého momentu. Osvědčená technika s novým sáním a chlazením vzduchu umožňuje zrychlovat až k rychlosti 303 km/h, stejně působivý je čas 3,8 sekundy znamenající zrychlení z místa na 100 km/h.

Výkonnému motoru asistuje plně adaptivní odpružení provázané s většími stabilizátory, které slibují jistotu i v nejvyšších rychlostech. Nové jsou též pružiny od Eibachu. Řidič dostane šanci podvozek nastavit v rámci režimů Comfort, Comfort Plus, Sport a Sport Plus, jak už je u moderních Alpin zvykem.

Za nádhernými kovanými koly typického designu se skrývá brzdová soustava s rozměrnými kotouči s průměrem 395 mm vepředu a 345 mm vzadu. Rozměrné „talíře” jsou doplněné čtyřpístkovými třmeny. Příplatková výbava umožňuje zvolit vrtané kotouče a zdatnější brzdiče.

Od mnichovských modelů trojkové řady se B3 odlišuje exteriérovými prvky aerodynamického tvarování. Agresivnější ztvárnění karoserie obklopuje vůz ze všech stran, nejviditelnější změny jsou znát u předního a zadního nárazníku. Návrháři zvolili odvážnější design zakončený čtyřmi kulatými koncovkami výfuku.

Vnitřní konverze Alpiny se tyká hlavně nové podoby displejů a použití kvalitnějších materiálů. Dle přání zákazníka je možné použít světlou kůži sladěnou s u BMW nedostupnými typy obložení palubní desky, dveří i středového tunelu. Na výběr je mnoho kombinací pomáhajících zdůraznit výjimečnost náhrady za M3, která by měla začít uspokojovat sportovně založené zájemce příští rok.


Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 1 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 01Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 2 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 02Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 3 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 03Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 4 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 04Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 5 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 05Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 6 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 06Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 7 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 07Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 8 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 08Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 9 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 09Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 10 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 10Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 11 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 11Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 12 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 12Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 13 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 13Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 14 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 14Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 15 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 15Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 16 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 16Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 17 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 17Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 18 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 18Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 19 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 19Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 20 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 20Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 21 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 21Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 22 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 22Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 23 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 23Nový německý supersedan má tachometr cejchovaný do 340 km/h a příliš nepřehání - 24 - Alpina B3 sedan 2020 foto prvni 24
Alpina B3 s karoserií sedan důstojně zaskakuje za zatím neodhalené BMW M3 G90

Zdroj: Alpina

Mirek Mazal

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše