Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Juke se opozdí, na diesely už může zapomenout
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stále přísnější emisní limity ve spojení s efektivnějšími benzinovými motory přiměly Japonce k nevyhnutelnému. A také ke zvažování elektrické verze.
Stávající generace Nissanu Juke přišla na svět již v roce 2010. Japonci tedy mají nejvyšší čas, aby začali představovat nástupce. S jeho prezentací se původně počítalo ještě letos, dle nových informací si budeme muset počkat ještě o nějakou chvíli déle. Možná z toho bude pěkně dlouhá chvíle, alespoň podle španělského webu Motor.es, který počítá s debutem až v horizontu dvou let. Proto ostatně nový Juke tituluje jako modelový rok 2020.
Je samozřejmě otázkou, zda tu první generace vydrží celých devět let nebo jestli mu Nissan v mezičase nedá nějakou výraznější omlazovací kúru. Příchod nástupce nemůže uspěchat, protože jeho příchod se bude krýt se začátkem platnosti nových emisních regulí. Ty jsou výrazně tvrdší zejména vůči dieselům, a tak vlastně není překvapením, že s „naftožrouty“ se již u tohoto modelu nepočítá.
Ještě před dvěma lety by to Juke odsuzovalo k živoření na okraji zájmu, zvláště v souvislosti s evropskými trhy. Nicméně kauza Volkswagenu změnila zažité pořádky, a tak se u menších aut od dieselů odklání stále více lidí. Jelikož navíc výrobci již delší dobu avizují, že předpisy jim neumožní vyrobit levně efektivního „producenta sazí“, je postup Nissanu zcela logický.
Japonská automobilka ostatně patří do aliance s Renaultem a šéf obou značek Carlos Ghosn v posledních měsících párkráte uvedl, že pro vozy jako Renault Clio bude diesel luxus, který si již výrobce nebude moci dovolit. Snaha o vyhovění regulím by totiž zvedla cenu pohonné jednotky na úroveň, která by pro zákazníky v tomto segmentu již nebyla únosná.
Nissan chce navíc vyrukovat s novými přeplňovanými benzinovými motory, které mají být nadmíru úsporné. Dieselů tedy z pohledu Japonců nebude potřeba, zvláště když spalovací jednotky doplní ještě verze s alternativním pohonem. Základní hybrid je víceméně jistotou, mimo to se ale vedou diskuze také o plug-in hybridu a ryze elektrické variantě.
Co z toho se dostane do nabídky nakonec bude otázkou administrativního rozhodnutí. Firma má veškerou techniku k dispozici, převzala ji od Mitsubishi, jehož největším akcionářem se Nissan loni stal. Plug-in hybridní jednotku by tak nový Juke mohl převzít od Outlanderu PHEV, což by mu zaručovalo zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu a dobití baterií do 5 hodin.
Oficiální ale tyto informace nejsou, proto pole spekulací opustíme a místo toho se vrátíme do reality. Nový Juke bude stát na platformě CMF-B, kterou používá již zmiňované Clio či třeba Nissan Micra. Ve srovnání se stávající verzí se počítá s nárůstem do šířky, výška však poklesne. Výsledkem přitom bude nejen pohlednější vzhled, ale i více místa v kabině.
Interiér bude zároveň profitovat z nové generace multimédií, které vsadí na mnohem větší konektivitu. Dále dorazí kvalitnější materiály, za druhou řadou sedadel pak máme čekat zavazadelník o objemu minimálně 350 litrů. Tedy alespoň u variant s pohonem předních kol, systém 4x4 kufr asi omezí.
Vzhled novinky mají ovlivnit nedávné koncepty jako třeba Nissan GripZ. Kromě toho značka vsadí na nemalou individualizaci, po které volá stále více zákazníků. Počítat tedy můžeme i s navýšením cen, jež nyní startují na 350 tisících korun.
Koncepční Nissan Gripz ovlivní příští generaci modelu Juke nejen vzhledově, ale i technikou. Pod kapotou má totiž hybridní ústrojí
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva