Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Leaf je venku. Za nižší cenu chce dojet dál než dosud
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrická auta trápí v prvé řadě dva problémy - omezený dojezd a vysoké ceny. Nový Leaf chce vyřešit obojí, jak moc se mu to daří?
Novou generaci Nissanu Leaf jsme si mohli prohlédnout již před měsícem, kdy byl vůz zachycen špionážními fotografy zcela bez maskování. Okamžitě přitom bylo jasné, že ve srovnání s předchůdcem elektrický hatchback zkrásněl. Vzhled je sice stále poplatný aerodynamice i japonskému vkusu, nicméně i oko Evropana či Američana nyní na karoserii spočine s mnohem větším zalíbením. Ve druhém případě pak i díky ceně, která činí 29 990 USD (cca 656 300 Kč) bez jakýchkoli dotací pro koncového zákazníka.
Daná částka by mohla naznačit, že nový Leaf půjde po krku Tesle Model 3, nicméně ve skutečnosti bude cílová klientela vozu zcela odlišná. Zatímco u Tesly lze hledat i jistý společenský kredit, o Nissan se budou zajímat lidé z racionálnějších důvodů. Jelikož přitom značka „Leaf“ je již poměrně dobře zavedená, dá se předpokládat, že vůz se společensky i ekologicky zařadí přesně mezi Model 3 a Chevrolet Bolt EV.
Toliko ale pro úvod, nyní již přistupme k samotnému vozu. Ten se pyšní lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 40 kWh, jež napájí elektromotor o maximálním výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Podle evropské metodiky NEDC by nový Leaf měl zvládnout na jedno nabití 378 kilometrů, realističtější data americké agentury EPA ovšem zmiňují dojezd okolo 240 km.
Na obou trzích má k dobití baterií při příkonu 3kW zabrat 16 hodin, při dvojnásobné hodnotě se doba zkracuje na polovinu. Při využití rychlodobíjení to na 80 % kapacity akumulátorů trvá 40 minut. O akceleraci z klidu na stovku se japonská automobilka nezmiňuje, nicméně nejvyšší rychlost byla kvůli dojezdu omezena na nepříliš působivých 144 km/h.
Stran nového hnacího ústrojí se Leaf dočkal i technologie ProPILOT, která umožňuje semi-autonomní řízení. Systém automaticky kontroluje vzdálenost vozu před vámi v rychlostech mezi 30 a 100 km/h a přizpůsobuje se mu. Zároveň dokáže zatáčet a zajistit, aby zůstal uprostřed zvoleného pruhu. Kromě toho lze počítat s plným zastavením i opětovným rozjezdem.
ProPILOT umožňuje i automatické parkování, kdy je využito 12 senzorů při navádění vozu na volné místo. Dále tu máme tzv. e-Pedal, jenž je součástí standardní výbavy a který umožňuje ovládat vůz jen pomocí plynového pedálu - v případě nutnosti zpomalení jej řidič jen vyšlápne a automatika zařídí vše ostatní. Podle Nissanu přitom e-Pedal pokryje 90 % veškerého provozu.
Z dalšího výčtu asistenčních systémů můžeme zmínit monitoring jízdních pruhů včetně asistenta řízení, autonomní brzdy, detekci aut ve slepém úhlu či dopravního značení nebo sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Po stránce technické je tedy nový Leaf našlapaný od podlahy až po střechu, i přesto ale jeho hmotnost zůstala na 1 535 kilogramech.
Více si nejspíše řekneme ve Frankfurtu, kde bude novinka výstavně debutovat. Zvědavi jsme přitom hlavně na evropskou cenu, neboť ta americká je navzdory pohlednějšímu zevnějšku, vyššímu dojezdu a vícero technologiím pod povrchem nižší než v případě předchůdce.
Evropská verze Nissanu Leaf 2018
Americká verze Nissanu Leaf 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva