Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Leaf je venku. Za nižší cenu chce dojet dál než dosud
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrická auta trápí v prvé řadě dva problémy - omezený dojezd a vysoké ceny. Nový Leaf chce vyřešit obojí, jak moc se mu to daří?
Novou generaci Nissanu Leaf jsme si mohli prohlédnout již před měsícem, kdy byl vůz zachycen špionážními fotografy zcela bez maskování. Okamžitě přitom bylo jasné, že ve srovnání s předchůdcem elektrický hatchback zkrásněl. Vzhled je sice stále poplatný aerodynamice i japonskému vkusu, nicméně i oko Evropana či Američana nyní na karoserii spočine s mnohem větším zalíbením. Ve druhém případě pak i díky ceně, která činí 29 990 USD (cca 656 300 Kč) bez jakýchkoli dotací pro koncového zákazníka.
Daná částka by mohla naznačit, že nový Leaf půjde po krku Tesle Model 3, nicméně ve skutečnosti bude cílová klientela vozu zcela odlišná. Zatímco u Tesly lze hledat i jistý společenský kredit, o Nissan se budou zajímat lidé z racionálnějších důvodů. Jelikož přitom značka „Leaf“ je již poměrně dobře zavedená, dá se předpokládat, že vůz se společensky i ekologicky zařadí přesně mezi Model 3 a Chevrolet Bolt EV.
Toliko ale pro úvod, nyní již přistupme k samotnému vozu. Ten se pyšní lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 40 kWh, jež napájí elektromotor o maximálním výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Podle evropské metodiky NEDC by nový Leaf měl zvládnout na jedno nabití 378 kilometrů, realističtější data americké agentury EPA ovšem zmiňují dojezd okolo 240 km.
Na obou trzích má k dobití baterií při příkonu 3kW zabrat 16 hodin, při dvojnásobné hodnotě se doba zkracuje na polovinu. Při využití rychlodobíjení to na 80 % kapacity akumulátorů trvá 40 minut. O akceleraci z klidu na stovku se japonská automobilka nezmiňuje, nicméně nejvyšší rychlost byla kvůli dojezdu omezena na nepříliš působivých 144 km/h.
Stran nového hnacího ústrojí se Leaf dočkal i technologie ProPILOT, která umožňuje semi-autonomní řízení. Systém automaticky kontroluje vzdálenost vozu před vámi v rychlostech mezi 30 a 100 km/h a přizpůsobuje se mu. Zároveň dokáže zatáčet a zajistit, aby zůstal uprostřed zvoleného pruhu. Kromě toho lze počítat s plným zastavením i opětovným rozjezdem.
ProPILOT umožňuje i automatické parkování, kdy je využito 12 senzorů při navádění vozu na volné místo. Dále tu máme tzv. e-Pedal, jenž je součástí standardní výbavy a který umožňuje ovládat vůz jen pomocí plynového pedálu - v případě nutnosti zpomalení jej řidič jen vyšlápne a automatika zařídí vše ostatní. Podle Nissanu přitom e-Pedal pokryje 90 % veškerého provozu.
Z dalšího výčtu asistenčních systémů můžeme zmínit monitoring jízdních pruhů včetně asistenta řízení, autonomní brzdy, detekci aut ve slepém úhlu či dopravního značení nebo sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Po stránce technické je tedy nový Leaf našlapaný od podlahy až po střechu, i přesto ale jeho hmotnost zůstala na 1 535 kilogramech.
Více si nejspíše řekneme ve Frankfurtu, kde bude novinka výstavně debutovat. Zvědavi jsme přitom hlavně na evropskou cenu, neboť ta americká je navzdory pohlednějšímu zevnějšku, vyššímu dojezdu a vícero technologiím pod povrchem nižší než v případě předchůdce.
Evropská verze Nissanu Leaf 2018
Americká verze Nissanu Leaf 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova