Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 poprvé oficiálně: shodí až 200 kilogramů
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Opel má přes menší venkovní rozměry nabízet uvnitř více místa cestujícím. Základ chce konkurovat Golfu, vrchol Focusu RS.
Před několika málo dny vypustila mnichovská automobilka do světa řadu oficiálních snímků maskovaného BMW řady 7. Součástí tiskové zprávy byly i zevrubné informace o technice, pročež premiéra na autosalonu ve Frankfurtu bude již spíše formální než překvapivá. Podobný způsob představení nějaké automobilové novinky ale překvapí jen stěží, výrobci aut k němu přistupují stále častěji. Výjimkou není ani Opel, který nám momentálně do značné míry představil novou generaci hatchbacku Astra.
Také tento vůz se ukáže v hesenské metropoli, přičemž automobilka prý s jeho vývojem začala „na čistém listu papíru“. Dočkat se tak máme „dramaticky lepší“ revoluční novinky, která bude poháněna „novou generací pokrokových motorů“ a tak nabídne větší efektivitu než předchůdce ve všech ohledech. Tuto skutečnost přitom potvrzují i ohlasy našich zahraničních kolegů, kteří si mohli maskované prototypy krátce vyzkoušet.
Naše představení začneme u platformy D2, díky které je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající provedení. Mimo to byl o 23 mm zkrácen i rozvor, pročež se asi nikdo nemůže divit nižší hmotnosti. Ta měla poklesnout přinejmenším o 120 kilogramů, v případě dieselových verzí však půjde o ještě razantnější dietu. Padáka totiž dostal dvoulitrový agregát, na jehož místo se nastěhovala jedna-šestka, s níž bude vůz vážit o 200 kg méně.
Jen downsizingem pohonných jednotek ovšem Opel nižší hmotnosti nedosáhl. Důraz byl kladen na nové materiály a konstrukční postupy, kdy kupříkladu nelakovaná karoserie je o 21 procent lehčí než ta současná. Kromě toho již nedorazí komplikované přední zavěšení HiPer Strut, místo toho je přední pomocný rám napevno uchycen k šasí. Zmenšen byl pak i motorový prostor a použita jsou také menší litá kola a tedy rovněž brzdy.
Navzdory menším venkovním rozměrům ovšem uvnitř nová Astra nabídne více prostoru pro cestující. Zejména zadní pasažéři mohou počítat s nárůstem místa pro nohy i hlavu, širší je i úhel otevírání dveří kvůli snazšímu nastupování. Zavazadelník by ovšem měl pojmout přibližně stejné množství kufrů a tašek jako současná generace, která počítá s 370litrovou kapacitou (a bude tedy o nějakých 10 litrů horší než Golf).
Vyjma většího prostoru byly zlepšeny rovněž materiály použité napříč kabinou, ačkoliv v tomto směru jsou zmínky automobilky i kolegů, kteří mohli prorotyp auta projet,jen mlhavé. Prakticky veškeré části interiéru byly totiž zakryty maskovacími plastovými pláty. Jisté je ovšem prý tolik, že nižší hmotnost se pozitivně projevila na řízení, které je mnohem komunikativnější. Bližší je ovšem jemnému chodu Volkswagenu, než aby prý konkurovalo odezvě Fordu Focus.
Z kabiny můžeme zamířit k podvozku, který i nadále bude vzadu používat torzní příčku s Wattovým přímovodem. Tato technologie sice není tak dokonalá jako třeba víceprvková náprava, je však levnější a Opel s ní má nemalé zkušenosti. V kombinaci s novým předním zavěšením tak sice ve výsledku k uším posádky dolehnou nějaké ty „bouchance”. Klid na palubě ale neničí. A navíc je můžeme pořád přičíst jízdě v prototypech.
V rámci motorového prostoru lze pak v případě standardních verzí mluvit o škále 95 až 200 koní, za jejíž produkci budou zodpovědné tři přeplňované benzinové motory o litrovém, 1,4litrovém a 1,6litrovém objemu. Diesely pak má zastoupit minimálně zmiňovaná jedna-šestka, která by měla nabídnout 135 koní. Ve všech případech pak výkon zamíří na přední kola skrze manuál či automat.
Kromě základních motorizací ovšem máme počítat také s příchodem ostrého provedení OPC, které si nakonec má ponechat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jeho výkon pak s ohledem na novou generaci Fordu Focus RS přesáhne 300 koní, konkrétní data však známa nejsou. Opel se navíc nehodlá zaměřit jen na vrcholný model modrého oválu, v jeho hledáčku se objevila rovněž verze ST.
Počítat tedy máme s variantou GSi, která by se postavila mezi standard a OPC. V případě benzinového provedení se o pohon bude starat přeplňovaná jedna-šestka, jejíž výkon by měl narůst na 250 koní. Mimo to však německá automobilka přijde rovněž s dieselovým modelem, který by nejspíše mohl profitovat z dvoulitrového objemu. Zda se ale skutečně objeví, to je prozatím ve hvězdách.
Zatímco verze GSi by měla být k mání jakožto pětidveřový hatchback a kombík, vrcholné OPC bude k mání pouze s trojicí dveří. Jeho odhalení tak přijde na řadu až po premiéře Opelu Astra GTC, ke kterému nejspíše dojde příští rok. V tomto směru ale již spekulujeme, aktuálně totiž není potvrzeno ani datum debutu nejpraktičtější varianty.
Jak jsme uvedli již na začátku článku, pětidvířko se ukáže v září ve Frankfurtu. Do prodeje má zamířit již v listopadu, přičemž ceny se mají pohybovat zhruba na stejné úrovni jako u stávajícího provedení. Vyrábět se bude v Polsku a Velké Británii, kde probíhala i většina testů zaměřených na rychlosti pod 100 km/h. Při vyšším tempu pak na řadu přišly německé Autobahny.
Nová generace Opelu Astra se ukázala na oficiálních špionážních fotkách...
...na jejichž základě vznikly nové neoficiální ilustrace
Kromě základních modelů a vrcholného provedení OPC má dorazit i mezistupeň zvaný GSi
Zdroje: Opel, Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva