Reklama

Nový Opel Corsa GSi je sportovní vzhledem i jménem, tím to ale končí

Corsa GSi je slavné jméno historie a do nabídly Opelu se vrací po dlouhých 25 letech. Už kvůli tak dlouhému čekání si ale Opel mohl na reinkarnaci dát více záležet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Opel Corsa GSi je sportovní vzhledem i jménem, tím to ale končí

21.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Corsa GSi je slavné jméno historie a do nabídly Opelu se vrací po dlouhých 25 letech. Už kvůli tak dlouhému čekání si ale Opel mohl na reinkarnaci dát více záležet.

Motor je vždy označován za srdce automobilu, alespoň dosud to tak platilo. Nicméně nová doba si žádá nové pořádky, a proto na hnací ústrojí již není kladen takový důraz jako dříve. Většině zákazníků totiž začíná být stále více jedno, zda se pod kapotou nachází litrový tříválec nebo třílitrový šestiválec. Podstatné je, aby se dostali z bodu A do bodu B, a to pokud možno při co nejnižší spotřebě a zároveň v maximálním možném komfortu.

Přijde vám, že mluvíme trochu z cesty? Schválně se podívejte na poslední vývoj v rámci celého průmyslu. Audi či Jaguar zádě svých aut budou osazovat čísly odkazujícími na výkon, objem pohonné jednotky z nich ale neodvodíte. Vysoká čísla vždy ohromovala, ze současných objemů přeplňovaných motorů ale udělat nejdou. Místo počtu válců a litrů se tak budeme muset naučit číst koně.

Nejde však jen o tyto dvě značky. Třeba Ford osadil novou generaci modelu Fiesta ST tříválcovou pohonnou jednotkou. A jako by již tato devalvace nestačila, při pomalejším tempu tento motor umí jeden z válců odstavit. Malý hot hatch se tak může stát dvouválcovým vozem, což rozhodně není něco, co si lze spojit se sportováním.

Přesunout se můžeme k Opelu, který dnes vyrukoval s novým modelem Corsa GSi. Třídvířko by se přitom mělo zařadit mezi standardní část nabídky a vrcholnou verzi OPC, která ke svému pohonu užívá 1,6litrový čtyřválec. To je o poznání lákavější agregát, než jaký dostal Ford, navíc naladěný na vyšší výkon (207 koní versus 200 koní).

V případě verze GSi se však německá automobilka spadající aktuálně pod PSA pohonnou jednotkou vůbec nepochlubila. U vozu, který má útočit na sportovně smýšlející jedince, je to vskutku podivné a překvapivé. Dá se tedy předpokládat, že pod kapotou nás nic nového nečeká a dorazí lepší ze standardně dostupných motorů, maximálně pak 1,4 Turbo se 150 koňmi.

Stejně jako v případě Fordu Fiesta ST je to škoda, třebaže můžeme být rádi, že v nabídce bude alespoň čtyřválec. Jinak totiž Corsa GSi má co nabídnout. Zvenčí se pyšní novými nárazníky či kapotou s ventilačním otvorem. Dorazily také zvýrazněné boční prahy či střešní spoiler a chromová koncovka výfuku. Za příplatek pak jsou k mání 18palcová kola.

Uvnitř se pro změnu novinka pochlubí sportovním volantem, sadou hliníkových pedálů nebo sedadly Recaro (taktéž příplatkovými), zatímco podvozek byl převzat z již zmiňovaného provedení OPC. Dorazily pak i silnější brzdy s červeně lakovanými třmeny, přičemž obojí má přispět k navýšení ovladatelnosti i zkrácení brzdné dráhy.

Suma sumárum, stejně jako zástupce modrého oválu je i nový Opel Corsa GSi hezký spíše na pohled. Pod kapotou vůz nejspíše nenadchne, i když naděje umírá poslední. Na druhou stranu, na rozdíl od Fordu Fiesta ST toto není vrchol, na jisté šálení smyslů tedy vlastně má nárok. A když to lidé chtějí, proč by jim Opel nevyhověl...

Nový Opel Corsa GSi je sportovní vzhledem i jménem, tím to ale končí - 1 - Opel Corsa GSi 2018 prvni foto 01Nový Opel Corsa GSi je sportovní vzhledem i jménem, tím to ale končí - 2 - Opel Corsa GSi 2018 prvni foto 02
Opel Corsa GSi zatím ukázal jen na dvou fotkách exteriér. Není to ale překvapivé, právě o sportovní vzhledu tu jde, technika a zejména motor již nejsou tak podstatné

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama