Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia je venku i jako kombi Sports Tourer, prý je to fešák
6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka zhubla o 200 kilo, kapacita zavazadelníku ale oproti předchozí generaci narostla o více než 100 litrů, teď jich pobere až 1 640.
Nový Opel Insignia Grand Sport již je známou věcí. Na stánku značky na autosalonu v Ženevě jej doplní i kombi Sports Tourer, které se aktuálně ukázalo na prvních fotkách. Německá automobilka zároveň uvolnila i první data, která se týkají především zavazadelníku. Ten ve srovnání s předchůdcem narostl o více než 100 litrů, celkově tak dokáže pobrat až 1 640 l.
Větší objem není jedinou novinkou, jež se zavazadlového prostoru týká. Vzrostla také jeho celková délka, a to o 97 milimetrů na celkem 2 005 mm při sklopení zadních sedadel. Ta mohou být za příplatek dělena v poměru 40:20:40, přičemž o jejich sklopení se postará tlačítko na zádi. Mimo to Opel nabízí sadu FlexOrganizer s dělicími sítěmi, sáhnout je možné i po elektronicky i dálkově výklopném víku.
Stejně jako sedan dostal také kombík zcela novou platformu, díky které lze očekávat v závislosti na zvolené motorizaci a úrovni výbavy pokles hmotnosti až o 200 kilogramů. Dosaženo toho bylo za pomoci odlehčených materiálů, kromě toho Opel také u kombíku ukotvil sedadla blíže k podlaze. Výsledkem tak mají být o poznání lepší řidičské zážitky za volantem.
Délka 4 986 milimetrů je téměř stejná, vůči předchůdci narostla jen o chlup. Podstatnější je protažení rozvoru o 92 mm na 2 829 mm. Nová Insignia tak působí již na pohled dynamičtěji, o což se zároveň stará zkrácení předního převisu o 30 mm a nárůst rozchodu kol o 11 mm. Mimo to nesmíme opomenout ani výšku 1 483 mm, která již standardně počítá s ližinami.
Samotný vzhled je inspirován především konceptem Monza, což je patrné hlavně na přídi, kterou mohou ozdobit světlomety IntelliLux. Ty na každé straně pracují se 16 diodami, přičemž osvětlit mohou prostor před vozem až na vzdálenost 400 metrů. Zároveň samozřejmě reagují na protijedoucí či vpředu jedoucí řidiče a opomenuto nebylo ani adaptivní přisvětlování zatáček.
Prostor uvnitř narostl o 31 milimetrů pro hlavu, respektive o 25 mm pro ramena a 27 mm pro hýždě. Vpředu lze sáhnout po prémiových sedadlech s certifikací AGR, vyhříváním, chlazením a masážním strojkem, zatímco vzadu se může objevit vyhřívání obou krajních sedadel. Světlost interiéru navíc může navýšit panoramatická střecha o rozměrech 1 400 x 860 mm.
Dále v kabině nechybí multimediální systém IntelliLink umožňující kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto, k dispozici je i konektivita OnStar či osobní asistent, skrze který lze kupříkladu zamluvit hotel či zjistit volné parkovací místo. Dále dorazil head-up displej projektující data na čelní vyhřívané okno či sada kamer monitorujících celé okolí vozu a vytvářející tzv. ptačí pohled.
Z asistenčních systémů můžeme zmínit adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů včetně automatické korekce řízení nebo varování před překážkami do vzdálenosti až 20 metrů za vozem. Podvozek FlexChassis nabízí tři jízdní režimy Standard, Sport a Tour, jízdní dynamiku má ovšem umocnit ještě systém pohonu všech kol doplněný vektorováním točivého momentu na zadní nápravě.
O motorech a převodovkách se Opel rozpovídá záhy, objednávkové knihy značka otevírá již tento měsíc. Aktuálně tak jen můžeme zmínit příchod zcela nového osmistupňového automatu, který bude zpočátku dostupný pouze u variant osazených systémem 4x4.
Nový Opel Insignia Sports Tourer pobere až 1 640 litrů, osazen přitom může být osmistupňovým automatem a systémem 4x4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch