Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se ukázal i jako Vauxhall a Holden. Má V6 s 313 koňmi
7.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Evropa může počítat nejvíce s přeplňovaným dvoulitrem, stejně vypadající Holden Commodore ale začíná o dva válce a 1,6 litru výše.
Nový Opel Insignia již přes 12 hodin není tajemstvím. Německá automobilka přitom potvrdila, že vůz stojí na modulární platformě E2XX koncernu General Motors. Ta již podepírá Chevrolet Malibu, jen u této dvojice však snaha o maximalizaci využití stejných technických základů nekončí. Dále se totiž architektura nastěhuje také pod povrch chystaného Buicku Regal. A aby toho nebylo málo, pak s ní můžeme počítat také u Vauxhallu Insignia a Holdenu Commodore.
Jelikož provedení Vauxhallu je pouze Insignií s odlišnou čelní maskou a značka se ani nenamáhala pořídit vlastní sadu fotografií a pouze ty „oplácké“ prohnala Photoshopem, nebudeme se u něj pozastavovat. Místo toho zamíříme k Holdenu Commodore, který na první pohled také vypadá jen jako německý originál ověnčený jiným emblémem. Pod kapotou se ale ději věci.
Commodore bude již od počátku dostupný s atmosférickým 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 313 koní a točivém momentu 370 Nm. Ve srovnání se stávající verzí agregátu jde o nárůst o 27 koní a 20 Nm, přičemž standardně počítá s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Tato převodovka se přitom v nabídce Holdenu objevuje vůbec poprvé, Insignia ji nemá vůbec
Tuto variantu můžeme Australanům pouze závidět, tamní fanoušci ale dozajista budou novým Commodore zklamáni. Předchozí generace totiž měla v nabídce také osmiválec, ten ovšem již nedorazí. Kromě toho nebude nebude obnovena výroba přímo v Austrálii, místo toho se o montáž postará německá továrna. K protinožcům se pak vozy budou dovážet.
Na druhou stranu, zatímco Insignia shodila maximálně 175 kilogramů, v případě Holdenu budou mít australští motoristé co do činění s dietou pohybující se mezi 200 a 300 kg. Ve výsledku by tedy měla dorazit lepší jízdní dynamika, konkrétní data ale prozatím k dispozici nejsou. Přesunout se tedy můžeme k dalšímu zklamání, tedy k pohonu předních kol.
Ten dostanou základní varianty, jenž budou osazeny přeplňovaným benzinovým čtyřválcem i turbodieselem o dvoulitrovém objemu. Také v tomto případě jsou na tom Australané lépe, Evropa totiž u méně výkonných variant počítá s motory 1,5 Turbo a 1,6 CDTi. Na výkony ale řeč ještě nepřišla, tajemstvím je zahalena i jízdní dynamika a spotřeba.
Tím nám rozdíly končí, po stránce podvozkové či uvnitř kabiny se již Commodore od Opelu Insignia lišit nebude. Tedy samozřejmě stran umístění volantu napravo, který ostatně dostane také zmiňovaný Vauxhall. Stejně jako kontinentální Evropa pak i Britové a Australané mohou počítat ještě s praktičtějším kombíkem.
Australský Holden Commodore se od Opelu Insignia vizuálně liší jen logem na čelní masce, pod kapotou však má šestiválec
Vauxhall Insignia dostane pouze odlišné logo. A samozřejmě také volant vpravo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před hodinou - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 6 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva