Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké

Nové francouzské SUV může taktéž umí ubytovat až sedm pasažérů, jeho ceny ale začínají o 150 tisíc níže. Jak už ovšem bývá, sleva není zadarmo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké

20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové francouzské SUV může taktéž umí ubytovat až sedm pasažérů, jeho ceny ale začínají o 150 tisíc níže. Jak už ovšem bývá, sleva není zadarmo.

Na každém trhu je někdo domácím pánem. U nás to samozřejmě je Škoda Auto a nevypadá to, že by se na tom mohlo kdy něco změnit. Neznamená to ale, že by se konkurence nesnažila. Na náš trh neustále přichází nové modely, jen je dopředu jasné, že dostanou slabší karty, ke kterým musí přidat nějaký trumf z rukávu. Nejinak je tomu v případě nového Peugeotu 5008, který by velmi rád sebral zákazníky Škodě Kodiaq. Při pohledu na ceny francouzského SUV se zdá, že nepůjde o náročnou práci, jenže tak jednoduché to také není.

Než přikročíme k Peugeotu 5008, podívejme se na jejího hlavního soupeře. Kodiaq je nabízen od 693 900 Kč. Tolik stojí základní výbava Active zahrnující třeba 17" litá kola, automatickou klimatizaci nebo multimediální systém Swing s 6,5palcovým displejem. Pod kapotou pak úřaduje jedna-čtyřka se 150 koňmi, jež může manuál přenášet na všechna čtyři kola nebo automat jen dopředu.

Ve srovnání s tím může nabídka francouzské značky na jednu stranu vypadat ochuzeně, neboť na systém 4x4 musíte zcela zapomenout - tohle auto se jako SUV hlavně tváří. Také základní motor je poněkud nepřesvědčivý - 150koňová 1,4 TSI Kodiaqu dělá z tohoto auta už docela svižný stroj, základ 5008 počítá s 1,2litrovým tříválcem PureTech o 130 koních. Papírově ne až takový rozdíl, jenže 2 deci objemu a hlavně 1 válec udělají hodně, přitom tento motor musí pohánět 4,64 metru dlouhý a 1 500 kilogramů vážící vůz. Spíše bychom se proto měli raději zadívat do zavazadelníku, který pobere až 1 940 litru při sklopených sedadlech v druhé řadě a napěchování až po strop. Do výbavy s názvem Access se pak nastěhovala sice taktéž 17palcová, ovšem jen ocelová kola, klimatizace je jen manuální .

Tím minusy víceméně končí, plusem se zdá být Peugeot i-Cockpit, tedy digitální přístrojový štít. Audiosystém RD6 se šesti reproduktory, plejáda airbagů a bezpečnostních systémů jsou dnes standardní záležitosti. Toto tedy můžete mít za 545 000 Kč, což je cena 40 tisíc vyšší, přesto je to o 148 900 Kč méně než za Kodiaq. Dostanete toho ale poněkud méně a potíž jménem motor tak úplně neřeší ani alternativa ve výbavě Access, 1,6litrový turbodiesel naladěným na 120 koní, za který zaplatíte 605 000 Kč.

Pro poněkud rozumnější výbavu i motorizaci je tedy třeba sáhnout po prostředním stupni Active, na kterém je již nabídka pohonných jednotek citelně širší. K dispozici je i benzinová jedna-šestka THP se 165 koňmi, které má na povel šestistupňový automat. Toto už je srovnatelné provedení se základním Kodiaqem a také vychází na 680 000 Kč. Dostáváte tedy již lité sedmnáctky, lepší audio, automatickou klimatizaci či zadní parkovací senzory.

Za dalším luxusem je třeba zamířit k vrcholné úrovni Allure, kde se standardně počítá s 18palcovými litými koly, multimediálním systémem Peugeot Connect, výklopnými stolky pro druhou řadu sedadel či s parkovacími senzory i vpředu. Stále se sice můžete dostat pod základní cenu českého SUV, neboť v základu takto nová 5008 vychází na 635 000 Kč s manuálem, resp. na 685 000 Kč s automatem. Pořád se ale bavíme o kombinaci s motorem 1,2 PureTech.

K dispozici je pak ještě vrcholné provedení GT, které dostalo dvoulitrový turbodiesel se 180 koňmi a šestistupňový automat. Nechybí ani agresivnější bodykit, dvoubarevný lak karoserie, 19palcová litá kola, dřevěné dekory, čalounění Alcantarou či multimédia s navigací. Cena pak byla stanovena na 930 tisíc korun.

Sáhnout samozřejmě můžete také po prvcích příplatkové výbavy, kdy kupříkladu třetí řada sedadel vychází na 20 000 Kč bez ohledu na zvolenou úroveň či motorizaci. Za 12 000 Kč je pak pro stupně GT a Allure (respektive za 23 000 Kč pro Active) k mání technologie Advanced Grip Control, která do jisté míry supluje chybějící pohon 4x4 a umožňuje volbu pěti jízdních režimů.

Bližší informace naleznete v oficiálních cenících, které lze stáhnout jak pro základní úrovně výbavy (PDF, 575 kB), tak pro vrcholný stupeň GT (PDF, 791 kB).


Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 1 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 01Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 2 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 02Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 3 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 03Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 4 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 04Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 5 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 05Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 6 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 06Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 7 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 07Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 8 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 08Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 9 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 09Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 10 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 10Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 11 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 11Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 12 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 12Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 13 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 13Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 14 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 14Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 15 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 15Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 16 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 16Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 17 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 17Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 18 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 18Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 19 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 19Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 20 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 20Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 21 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 21Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 22 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 22Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 23 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 23Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 24 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 24Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 25 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 25Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 26 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 26Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 27 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 27Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 28 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 28Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 29 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 29Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 30 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 30Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké - 31 - Peugeot 5008 2017 prvni sada 31
Nový Peugeot 5008 startuje na českém trhu s opravdu nízkými cenami, nenabízí za ně ale mnoho

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.