Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne

Uctívaný Francouzský hot hatch je tu definitivně ve své nové generaci. Na jeho kola míří 280 koní z menšího motoru, povinný automat ale nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne

12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Uctívaný Francouzský hot hatch je tu definitivně ve své nové generaci. Na jeho kola míří 280 koní z menšího motoru, povinný automat ale nemá.

Nepopulární downsizing se nakonec skutečně dotkl i našeho oblíbeného francouzského hot hatche. Nový Renault Mégane RS totiž již nebude pohánět dvoulitrový čtyřválec, místo toho vůz přepřáhne na přeplňovanou jedna-osmu. V rámci firemní hierarchie přesto stále stojí nad variantou GT, která dnes používá už jen motory 1,6, naftový i benzinový.

Dvě deci rozdílu v objemu se mohou zdát nepatrné, výkonnostní stránka je ale jinou věcí. Nový 1,8litrový čtyřválec převzatý přímo z nového kupé Alpine A110 byl totiž vyladěn na 280 koní a 390 Nm točivého momentu. Pohonnou jednotku s předními koly propojuje manuál či dvouspojkový automat, obě převodovky přitom disponují šesti stupni. EDC navíc dostalo pádla řazení, Launch Control i systém Multi-Change Down umožňující podřazení o několik rychlostí.

O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, pouze zmiňuje průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km, jenž je vůči předchůdci nižší o 11 procent. Od motoru proto můžeme zamířit k podvozku, který bude k dispozici ve dvou verzích Sport a Cup. V obou případech lze přitom počítat s řízením zadní nápravy 4Control a hydraulickými kompresními dorazy vpředu a vzadu, jenž eliminují negativní efekt odskoků kol.

V případě přední nápravy lze počítat s novou geometrií a tužším nastavením, pro variantu Cup nabízí Renault ještě samosvorný diferenciál Torsen. U obou verzí navíc řidiči mohou volit z pěti jízdních režimů Comfort, Normal, Sport, Race a Perso, pomocí krátkého či dlouhého stisknutí tlačítka R.S.Drive pak mohou využít zkratky a jednoduše aktivovat režimy Sport a Race. U druhého přitom dochází k plné deaktivaci ESP.

Přesunout se můžeme k venkovnímu vzhledu, který nepočítá s nikterak výrazným přerodem oproti variantě GT. Přední blatníky tak byly rozšířeny o 60 milimetrů, zadní pak o 45 mm. Nový je také čelní nárazník inspirovaný monoposty Formule 1, u čelní masky lze očekávat specifický výplet a zadní difuzor hostí uprostřed umístěnou koncovku výfuku. Specifická 18palcová standardní kola lze pak vyměnit za devatenáctky.

Automobilka dále rozšířila paletu barev o nový odstín Volcanic Orange, stran toho lze ale sáhnout také po klasické žluté Liquid Yellow, jenž je tradičním podpisem Renaultsportu. Uvnitř pro změnu nechybí sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, s nimiž dorazily kontrastní červené švy nebo sada hliníkových pedálů. Zákazníci pak budou moci volit mezi čalouněním napodobujícím karbonovou strukturu a Alcantarou.

Další volba je spojena s oněmi převodovkami, v případě manuálu totiž středový tunel zdobí klasická ruční brzda, automat je spojen s elektronickou parkovací. Dále pak musíme zmínit ještě vylepšený RS Monitor, který disponuje dvěma konfiguracemi - ta první zobrazuje jízdu v reálném čase, druhá zvaná RS Monitor Expert umožňuje nahrání vašeho řádění na okruhu či silnici a následné přehrání či sdílení na sociálních sítích.

Ve finále již jen zmíníme rozsáhlou bezpečnostní výbavu a také variantu Trophy, která dostane do vínku 300 koní, 400 Nm a podvozek Cup. Dorazit přitom má v závěru příštího roku, zatímco základ bude v prodeji již od letošního prosince. Na ceny je tak ještě příliš brzo, nicméně oproti těm stávajícím nejspíše narostou jen nepatrně.


Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 1 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 01Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 2 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 02Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 3 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 03Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 4 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 04Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 5 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 05Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 6 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 06Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 7 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 07Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 8 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 08Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 9 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 09Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 10 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 10Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 11 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 11Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 12 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 12Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne - 13 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 13
Nový Renault Mégane RS je zatím poslední obětí downsizingového šílenství. Automobilka naštěstí zákazníkům alespoň zachovala manuální převodovku, nejspíše naposledy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše