Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Uctívaný Francouzský hot hatch je tu definitivně ve své nové generaci. Na jeho kola míří 280 koní z menšího motoru, povinný automat ale nemá.
Nepopulární downsizing se nakonec skutečně dotkl i našeho oblíbeného francouzského hot hatche. Nový Renault Mégane RS totiž již nebude pohánět dvoulitrový čtyřválec, místo toho vůz přepřáhne na přeplňovanou jedna-osmu. V rámci firemní hierarchie přesto stále stojí nad variantou GT, která dnes používá už jen motory 1,6, naftový i benzinový.
Dvě deci rozdílu v objemu se mohou zdát nepatrné, výkonnostní stránka je ale jinou věcí. Nový 1,8litrový čtyřválec převzatý přímo z nového kupé Alpine A110 byl totiž vyladěn na 280 koní a 390 Nm točivého momentu. Pohonnou jednotku s předními koly propojuje manuál či dvouspojkový automat, obě převodovky přitom disponují šesti stupni. EDC navíc dostalo pádla řazení, Launch Control i systém Multi-Change Down umožňující podřazení o několik rychlostí.
O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, pouze zmiňuje průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km, jenž je vůči předchůdci nižší o 11 procent. Od motoru proto můžeme zamířit k podvozku, který bude k dispozici ve dvou verzích Sport a Cup. V obou případech lze přitom počítat s řízením zadní nápravy 4Control a hydraulickými kompresními dorazy vpředu a vzadu, jenž eliminují negativní efekt odskoků kol.
V případě přední nápravy lze počítat s novou geometrií a tužším nastavením, pro variantu Cup nabízí Renault ještě samosvorný diferenciál Torsen. U obou verzí navíc řidiči mohou volit z pěti jízdních režimů Comfort, Normal, Sport, Race a Perso, pomocí krátkého či dlouhého stisknutí tlačítka R.S.Drive pak mohou využít zkratky a jednoduše aktivovat režimy Sport a Race. U druhého přitom dochází k plné deaktivaci ESP.
Přesunout se můžeme k venkovnímu vzhledu, který nepočítá s nikterak výrazným přerodem oproti variantě GT. Přední blatníky tak byly rozšířeny o 60 milimetrů, zadní pak o 45 mm. Nový je také čelní nárazník inspirovaný monoposty Formule 1, u čelní masky lze očekávat specifický výplet a zadní difuzor hostí uprostřed umístěnou koncovku výfuku. Specifická 18palcová standardní kola lze pak vyměnit za devatenáctky.
Automobilka dále rozšířila paletu barev o nový odstín Volcanic Orange, stran toho lze ale sáhnout také po klasické žluté Liquid Yellow, jenž je tradičním podpisem Renaultsportu. Uvnitř pro změnu nechybí sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, s nimiž dorazily kontrastní červené švy nebo sada hliníkových pedálů. Zákazníci pak budou moci volit mezi čalouněním napodobujícím karbonovou strukturu a Alcantarou.
Další volba je spojena s oněmi převodovkami, v případě manuálu totiž středový tunel zdobí klasická ruční brzda, automat je spojen s elektronickou parkovací. Dále pak musíme zmínit ještě vylepšený RS Monitor, který disponuje dvěma konfiguracemi - ta první zobrazuje jízdu v reálném čase, druhá zvaná RS Monitor Expert umožňuje nahrání vašeho řádění na okruhu či silnici a následné přehrání či sdílení na sociálních sítích.
Ve finále již jen zmíníme rozsáhlou bezpečnostní výbavu a také variantu Trophy, která dostane do vínku 300 koní, 400 Nm a podvozek Cup. Dorazit přitom má v závěru příštího roku, zatímco základ bude v prodeji již od letošního prosince. Na ceny je tak ještě příliš brzo, nicméně oproti těm stávajícím nejspíše narostou jen nepatrně.
Nový Renault Mégane RS je zatím poslední obětí downsizingového šílenství. Automobilka naštěstí zákazníkům alespoň zachovala manuální převodovku, nejspíše naposledy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva