Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit

Dvanáctilitrový motor, pneumatiky 710/70 R38, nosnost 30 tun, nekompromisní prostupnost terénem i schopnost zajistit posádce přežití třeba na konci světa. To umí Kamaz Arktika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit

23.12.2018 | Mirek Mazal

Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvanáctilitrový motor, pneumatiky 710/70 R38, nosnost 30 tun, nekompromisní prostupnost terénem i schopnost zajistit posádce přežití třeba na konci světa. To umí Kamaz Arktika.

První podrobnější informace k chystanému polárnímu speciálu Kamaz Arktika se objevily letos na jaře. Dozvěděli jsme se tehdy to nejdůležitější včetně toho, že auto koncem roku zamíří do výroby. To se také stalo a jeho první recenze dříve známé informace doplňuje o dosud nepoznané detaily.

Předně víme, že všestranný automobil přijde zájemce na 12 milionu rublů (4,1 milionu Kč), což odpovídá slušnému bytu v Moskvě. Místo vlastního obydlí si dobrodruzi mohou vychutnat pět metrů čtverečných mobilního příbytku s podvozkem v konfiguraci 6x6 nebo 8x8. Arktický speciál tedy bude k dostání v základu se třemi nápravami, dražší poveze nápravy čtyři. Obě verze dostanou tělo ze dvou částí spojené dohromady kloubovým rámem hned za obytným prostorem.

Blíže představená menší varianta slibuje dodržení silničních rozměrů, čili výška nepřesáhne 4 metry a šířka se vejde do 2,5 metru. Asfaltovým cestám by neměly vadit ani nízkotlaké pneumatiky obřích rozměrů 710/70 R38. Pohon zajišťuje motor Kamaz skrytý pod kabinou. Vývojáři zvolili dieselový V8 o objemu 12 litrů s výkonem 400 koní. Agregát je sojený s klasickou šestnáctistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba se odvíjí od náročnosti expediční trasy, ale dvě 350litrové nádrže chvíli vydrží. Mašina se nezalekne složitého terénu díky karoserii umístěné 67 centimetrů nad zemí.

Obyvatelný modul umístěný před nákladní korbou tvoří konstrukce opláštěných panelů ze skleněných vláken s nataženou izolací. Nejtužší sibiřské počasí s teplotami mínus 60 stupňů Celsia v něm zvládnou přežít tři osoby, ovšem nocleh je připraven pouze pro dva. Třetího čeká pohodlí řidičské kabiny ze standardního Kamazu 5350.

Uvnitř vcelku útulné jednotky pro přežití jsou k dispozici pohovka se stolkem, úložné schránky a kuchyňka. Skromné vybavení postačí, vždyť zahrnuje umyvadlo s odpadem, vařič, stejně tak mikrovlnnou troubu. Nad místem pro vaření se najde plochý televizor, topení a klimatizace. Šatní skříňka je připravena na sušení zmrzlých a mokrých oděvů polárníků. Pod sedací částí s postelí v jednom se skrývají akumulátory a důležitá elektronika.

Z malé světničky vedou dveře do koupelny se sprchovým koutem a splachovací toaletou. Stav důležitých provozních kapalin ukazují kulaté budíky. Kontakt s okolím zajišťuje jediné okno v celé místnosti, komunikaci s posádkou za volantem usnadňuje interkom.

Zajímavostí je schopnost nezávislého fungování buňky. Stačí jeřábem shodit místnost mimo poháněný podvozek, napojit benzínový generátor a Kamaz může odjet bez zbytečné zátěže na bedrech. V takovém případě se musí do zásob přibalit kromě nafty do motoru ještě benzín.

Za odnímatelným přístřeškem zbývá místo pro náklad. Korba menšího modelu unese 13 tun, zatímco celková hmotnost vozidla dosáhne 30 tun. Pod nákladovou plochou je součástí expediční výbavy silný naviják, který je strážným andělem každého dobrodruha. Vskutku výjimečný stroj, každým coulem.


Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 1 - Kamaz Arktika 2018 test prvni 01Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 2 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 01Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 3 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 02Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 4 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 03Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 5 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 04Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 6 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 05Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 7 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 06Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 8 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 07Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 9 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 08Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 10 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 09Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 11 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 10Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 12 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 11Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 13 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 12Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 14 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 13Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 15 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 14Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 16 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 15Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit - 17 - Kamaz Arktika 2018 dalsi 16
Zátěžové testy jsou u konce a Kamaz začíná vyrábět první expediční speciály Arktika. Prohlídka jednoho z nich ukáže výjimečné vlastnosti, není jich málo

Zdroj: ПриветТачка@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.