Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový typ parkoviště zvládá „ustájit” o 70 procent víc aut než konvenční plochy
6.6.2019 | Petr Prokopec
Problémy s parkováním známe i od nás, ještě mnohem větší problém ale představuje v Číně, která se během několika málo let stala největším automobilovým trhem světa. A tak právě tam vznikají nová řešení.
Čína byla během posledních dvou desetiletí nejrychleji rostoucím automobilovým trhem světa. Loni se sice její vzestup na úplný Olymp poněkud zadrhl, neboť prodeje meziročně poklesly o 3 procenta, i tak ovšem bylo v zemi registrováno 28 milionů aut. Tedy výrazně více než ve Spojených státech, které se poněkud krčí na druhém místě žebříčku s „pouhými“ 17 miliony nových vozů. Pro letošek pak analytici sice předvídají další pád, a to o nějakých 5 procent, ovšem i tak bude Čína stále světovou jedničkou. A to sebou nese i jisté problémy.
Mluvit dnes nebudeme ani o nedostačující infrastruktuře, ani s tím spojenými zácpami, ve kterých můžete strávit i desítky hodin. Naši pozornost místo toho zaujal nový typ parkoviště, se kterým přišlo vedení města Chongqing. V něm žije 8,5 milionu lidí, tedy prakticky stejně jako v celé České republice. To sebou samozřejmě nese nemalé nároky na parkování velkého množství aut, které není schopné uspokojit ani samotné centrum metropole, jenž se rozkládá na 5 473 kilometrech čtverečných, tak ani přilehlé okrsky, se kterými Chongqing zabírá plochu neskutečných 82 403 kilometrů čtverečních.
Jak jsme tedy uvedli, město přišlo s novým typem parkoviště, které se zatím nachází jen ve vědeckém a technologickém centru a jenž vzniklo přestavbou původního tradičního. Pod vedením šéfa projektu Yang Zizhonga byla plocha o rozloze 400 metrů čtverečných osazena speciálními platformami, na něž se auto zaparkuje. Poté dojde k jejímu naklonění v úhlu 30 stupňů, což logicky redukuje nároky na uskladnění vozu. Parkoviště tak nyní dokáže uskladnit 40 vozů namísto předchozích 24. Samo o sobě tak sice problémy Číny neřeší, použitá technologie by v tom ale nápomocna být mohla.
Zizhong přitom uvedl, že každá platforma je osazena dvanácti senzory a osmi radary, jenž neustále monitorují vzdálenost od případných překážek. Pokud se přitom nějaká taková objeví, pohyb platformy je automaticky zastaven. Aby toho navíc nebylo málo, lze zařízení osadit i dobíjecím portem pro elektromobily. Ty ovšem musí být indukčními dobíjení uzpůsobené, klasická stanice se na platformu nevejde a navíc by působil problém její náklon.
Ani to ovšem neznamená konečnou pro čínské inovace. Dle Zizhonga bude totiž v budoucnu představen ještě robot, který bude držet stráž u vjezdu na parkoviště, kde od vás převezme klíčky i samotný vůz a parkování i následné přistavení obstará sám. S ohledem na velikost čínského vozového parku zjevně bude v permanenci, pročež bychom se zakrátko ani nedivili, kdyby si tamní motoristé museli i parking dopředu objednávat přes aplikaci.
Čínský Chongqing používá nový typ parkoviště, kde auta parkují na speciálních platformách umožňujících náklon o 30 stupňů. Stejný prostor tak pojme o 70 % aut více
Zdroj: New China
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva