Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Golf natočen zcela bez maskování, jeho vzhled dokáže ohromit
10.12.2018 | Petr Prokopec
Golf nepatří mezi auta, která by měla ve zvyku ohromovat svým vzhledem. Osmá generace německé ikony ale chce zjevně něčeho takového docílit, dostala opravdu agresivní příď.
Pokud se hodláte stát špionážním fotografem, máme pro vás jeden tip. Není levný, nicméně na jeho konci lze pomalu stoprocentně počítat s úspěchem. Tedy za předpokladu, že hodláte před hledáček fotoaparátu či kamery dostat nové produkty Volkswagenu dlouho před premiérou, a navíc zcela bez maskování. Stačí totiž, abyste si koupili letenku do Jižní Afriky. Tato lokalita je německou automobilkou často vyhledávaná, a co více, její novinky zde již nekryje žádná kamufláž.
V minulosti takto došlo na odhalení nových generací modelů Polo a Touareg, nyní byl tamtéž načapán Volkswagen Golf osmé generace. Ten půjde teprve v červnu příštího roku do výroby a ještě o pár měsíců déle si počká na zahájení výroby, my však nyní již víme docela přesně, jak vypadá. A je ihned nutné zmínit, že tentokráte měly koncernové zdroje pravdu, když mluvili o větší dávce emocí. Německá novinka je totiž designově strhující, ač je jasné, že nejde o základní provedení.
Dle tvaru kol, nárazníků a zadního střešního spoileru se zdá, že čest máme rovnou s provedením GTI, které se nejspíše objeví až pár měsíců po debutu základního modelu. Ačkoliv Volkswagen může všem vypálit rybník a vyrukovat s touto ostrou variantou rovnou během oficiálního debutu. Zákazníci pak vlastně budou čekat jen na Golf R, který vizuální agresi posune ještě dále, stejně jako je možné počítat s daleko větším potenciálem v jeho motorovém prostoru.
GTI přitom dle všeho znovu dostane přeplňovaný benzinový dvoulitr, ten však spáruje s jistou formou elektrifikace. Mělo by jít o mild-hybrid, s nímž má výkon vozu povyskočit směrem k 300 koním. Danou laťku sice přeskočí až ono „eRko“, ovšem i u níže položeného provedení lze počítat s působivou dynamikou. Elektrická energie bude totiž sloužit hlavně k vylepšení akcelerace, stejně jako ke snížení spotřeby.
Nějak hybridní pak ostatně budou všechny benzinové varianty, i když většina se bude muset obejít bez elektromotoru a vystačit si pouze s integrovaným startérem/generátorem a rekuperací brzdné energie. Kromě toho dorazí i dieselové jednotky, s návratem Volkswagenu e-Golf ale již nepočítejme. Jeho úlohu totiž převezme zcela nový hatchback I.D.1, který byl postaven na bázi odlišné modulární platformy MEB (Golf setrvá u MQB).
Nic bližšího aktuálně nemůžeme dodat, snad kromě zmínky o interiéru, který mimo jiné i kvůli oné hybridizaci stojí na prodlouženém rozvoru. Logicky lze tedy očekávat prostornější kabinu, a to vpředu i vzadu. Nahoru pak má jít i kvalita plastů, stejně jako nebude chybět jistá forma autonomního řízení. Golf osmé generace tedy začíná vypadat jako velmi lákavé zboží, což možná bude problém pro novou Škodu Scala, která se německé ikoně chce postavit.
Nelze samozřejmě s jistotou tvrdit, že tohle je osmá generace Volkswagenu Golf...
...dřívější špionážní snímky ale zachycovaly prakticky stejný vůz, maximálné v jiné verzi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan