Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Teramont nafocen bez špetky maskování, uvnitř je jako Kodiaq
23.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostane do vínku interiér velmi podobný tomu, kterým se pochlubí o něco menší české SUV. Vůči němu však bude k mání i s V6.
Volkswagen aktuálně na severoamerickém trhu trpí. Nejde přitom pouze o dozvuky kauzy Dieselgate, ale zejména nevhodnou nabídku, ve které absentuje větší množství SUV a s nimi spřízněných crossoverů. Prodejní vrchol tak německá automobilka v zámoří zažila již v roce 2012, kdy vyexpedovala 438 133 nových aut. Od té doby však její registrace klesají a pro letošek dost možná nedosáhnout ani poloviny zmíněného množství.
Pomocnou ruku by ovšem značce mohlo podat až sedmimístné SUV, které nejspíše ozdobí název Teramont. Jeho příjezd byl avizován již v roce 2013 konceptem CrossBlue, mimo to však jistá vodítka skrývá také Škoda Kodiaq. I když lidé ze Škody říkají, že Teramont je větší a příbuzným Kodaqu je Tiguan XL, pohled na novinku VW to zatím úplně nepotvrzuje. Zevnějšek je jiná kapitola, jenže teď si velké SUV Volkswagenu můžeme prohlédnout i zevnitř.
My se nejprve budeme zabývat kabinou, která nám více než připomíná právě české SUV. Pro Kodiaq je to samozřejmě pochvala, neboť Teramont bude bezesporu dražším vozem. Nicméně základní architekturu palubní desky má totožnou a i když se v detailech oba interiéry liší, dělají velmi podobný - a nutno dodat podobně dobrý - dojem.
Markantní rozdíly mezi oběma vozy tedy hledejme zejména u exteriéru, kde se dočkáme odlišných nárazníků, čelní masky či zadních bočních oken. Kromě toho se zdá, že Volkswagen dostane do vínku i bohatší boční prosklení, jinak vytvarovány jsou také blatníky. A lišit se logicky bude rovněž selekce litých kol.
Po stránce mechanické lze ovšem počítat s návratem k unifikovanosti, tedy alespoň v rámci rozměrů. Ty mimo jiné zahrnují 4,7metrovou délku a 2,8metrový rozměr. Jisté odlišnosti však najdeme pod kapotou, a to v souvislosti s trhy, na které Teramont zamíří. Nafocený prototyp totiž zdobí logo „V6“.
Jelikož špionážní snímky pocházejí z Číny, dá se předpokládat, že také na největším trhu světa bude sedmimístné SUV dostupné s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem. Tato pohonná jednotka přitom pod kapotou amerického Volkswagenu Passat dává 280 koní, stejný výkon tedy čekejme i u SUV.
Aktuálně ovšem již není jisté, zda zmiňovaný výkon bude spárován pouze s pohonem všech kol 4Motion, či zda jej v základu doprovodí pouze jedna hnaná náprava. S automatem lze ale počítat na sto procent, manuální převodovka pak nejspíše bude vyhrazena pouze níže položeným základním variantám.
S příchodem bližších informací lze počítat v řádu několika málo měsíců, oficiálně by totiž Teramont měl debutoval v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Výroba pro Ameriku a Evropu odstartuje ještě letos v továrně Chattanooga v Tennessee, Číňany by pak mělo až od příštího roku uspokojit konsorcium FAW-Volkswagen.
Chystaný VW Teramont byl nafocen bez maskování zvenčí i zevnitř...
...v kabině nám přitom velmi připomíná menší českou Škodu Kodiaq
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 41 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch