Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Teramont nafocen bez špetky maskování, uvnitř je jako Kodiaq
23.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostane do vínku interiér velmi podobný tomu, kterým se pochlubí o něco menší české SUV. Vůči němu však bude k mání i s V6.
Volkswagen aktuálně na severoamerickém trhu trpí. Nejde přitom pouze o dozvuky kauzy Dieselgate, ale zejména nevhodnou nabídku, ve které absentuje větší množství SUV a s nimi spřízněných crossoverů. Prodejní vrchol tak německá automobilka v zámoří zažila již v roce 2012, kdy vyexpedovala 438 133 nových aut. Od té doby však její registrace klesají a pro letošek dost možná nedosáhnout ani poloviny zmíněného množství.
Pomocnou ruku by ovšem značce mohlo podat až sedmimístné SUV, které nejspíše ozdobí název Teramont. Jeho příjezd byl avizován již v roce 2013 konceptem CrossBlue, mimo to však jistá vodítka skrývá také Škoda Kodiaq. I když lidé ze Škody říkají, že Teramont je větší a příbuzným Kodaqu je Tiguan XL, pohled na novinku VW to zatím úplně nepotvrzuje. Zevnějšek je jiná kapitola, jenže teď si velké SUV Volkswagenu můžeme prohlédnout i zevnitř.
My se nejprve budeme zabývat kabinou, která nám více než připomíná právě české SUV. Pro Kodiaq je to samozřejmě pochvala, neboť Teramont bude bezesporu dražším vozem. Nicméně základní architekturu palubní desky má totožnou a i když se v detailech oba interiéry liší, dělají velmi podobný - a nutno dodat podobně dobrý - dojem.
Markantní rozdíly mezi oběma vozy tedy hledejme zejména u exteriéru, kde se dočkáme odlišných nárazníků, čelní masky či zadních bočních oken. Kromě toho se zdá, že Volkswagen dostane do vínku i bohatší boční prosklení, jinak vytvarovány jsou také blatníky. A lišit se logicky bude rovněž selekce litých kol.
Po stránce mechanické lze ovšem počítat s návratem k unifikovanosti, tedy alespoň v rámci rozměrů. Ty mimo jiné zahrnují 4,7metrovou délku a 2,8metrový rozměr. Jisté odlišnosti však najdeme pod kapotou, a to v souvislosti s trhy, na které Teramont zamíří. Nafocený prototyp totiž zdobí logo „V6“.
Jelikož špionážní snímky pocházejí z Číny, dá se předpokládat, že také na největším trhu světa bude sedmimístné SUV dostupné s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem. Tato pohonná jednotka přitom pod kapotou amerického Volkswagenu Passat dává 280 koní, stejný výkon tedy čekejme i u SUV.
Aktuálně ovšem již není jisté, zda zmiňovaný výkon bude spárován pouze s pohonem všech kol 4Motion, či zda jej v základu doprovodí pouze jedna hnaná náprava. S automatem lze ale počítat na sto procent, manuální převodovka pak nejspíše bude vyhrazena pouze níže položeným základním variantám.
S příchodem bližších informací lze počítat v řádu několika málo měsíců, oficiálně by totiž Teramont měl debutoval v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Výroba pro Ameriku a Evropu odstartuje ještě letos v továrně Chattanooga v Tennessee, Číňany by pak mělo až od příštího roku uspokojit konsorcium FAW-Volkswagen.
Chystaný VW Teramont byl nafocen bez maskování zvenčí i zevnitř...
...v kabině nám přitom velmi připomíná menší českou Škodu Kodiaq
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva