Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek

Sedmimístné SUV Volkswagenu sice interiérem připomíná novinku Škody, oproti ní je však po poznání větší. Troufá si dokonce i na Audi Q7.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek

6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sedmimístné SUV Volkswagenu sice interiérem připomíná novinku Škody, oproti ní je však po poznání větší. Troufá si dokonce i na Audi Q7.

Nový Volkswagen Teramont už jsme vám bez maskování ukázat mohli. Tehdy jsme jej přirovnávali ke Škodě Kodiaq, neboť interiéry obou vozů se nápadně podobají, v rámci koncernu (zatím...) jako jediné. Nepředpokládali jsme snad, že by automaticky znamenalo i stejné venkovní rozměry, neboť Teramont měl být větším vozem. Až teď se ale ukazuje, jak moc.

Dané informace k nám dorazily z Číny, kde bude novinka montována ve spolupráci s tamní firmou SAIC. A jak už to při tamních „předběžných neoficiálních ohledáních” automobilových novinek bývá, nejde zdaleka o nenápadné nafocení vozu odkudsi zdáli, ale důkladné nafocení ze všech stran doplněné o řadu dosud nezveřejněných informací. A ty nejzajímavější se týkají rozměrů.

V tomto ohledu zmíníme, že Škoda Kodiaq měří 4 697 milimetrů na délku, 1 882 mm na šířku, 1 676 mm na výšku a 2 791 mm v rámci rozvoru. Není to tedy malé auto, na pohled se ale nikterak obří nezdá. Teramont na první pohled vyhlíží podobně, jenže počítá s rozměry 5 039 x 1 989 x 1 773 x 2 980 mm. Krom délky a rozvoru je tak vůbec největším SUV koncernu, neboť překonává i Audi Q7 (5 069 x 1 968 x 1 716 x 3 001 mm).

Při pohledu na tyto rozměry je tak asi logické, že nabídka kol startuje osmnáctkami doplněnými pneumatikami 245/60. Dále přitom v nabídce figurují 19palcové ráfky (255/55) či 20palcové (255/50). V závislosti na zvolené výbavě bude odlišná také čelní maska, nárazníky vpředu a vzadu či boční prahy, pouze pro vrcholné úrovně jsou pak určeny plnohodnotné čelní LEDky. Mimo to mohou čínští zákazníci volit mezi pětimístnou a sedmimístnou variantou.

Po stránce motorické jsme již dříve hovořili o 3,6litrovém atmosférickém šestiválci, kromě této jednotky ovšem dorazí také přeplňovaný benzinový dvoulitr. Ten bude produkovat 186 nebo 220 koní, Teramont tedy při větších rozměrech nabídne o poznání vyšší výkon než výše zmiňovaný Kodiaq. Automat DSG bude nejspíše standardem u všech verzí, v případě pohonu ale nejspíše bude možné volit mezi jednou či dvěma nápravami.

Nic bližšího již momentálně nemůžeme dodat, o datu oficiálního odhalení čínské zdroje prozatím mlčí. S ohledem na zcela nemaskovanou karoserii je ale nejspíše debut již za rohem. Ten americký pak velmi pravděpodobně proběhne na sklonku roku na autosalonu v Los Angeles, do Evropy se ale Teramont dříve než v příštím roce zřejmě nepodívá.


Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 1 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 01Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 2 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 02Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 3 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 03Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 4 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 04Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 5 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 05
Nový Volkswagen Teramont bude jedním z největších SUV koncernu...

Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 6 - VW Teramont 2017 nove spy foto 04Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 7 - VW Teramont 2017 nove spy foto 05Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 8 - VW Teramont 2017 nove spy foto 06
...přestože interiérem se velmi podobá mnohem kratší Škodě Kodiaq

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.