Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Touareg předem ukázal skoro vše. Slibuje kabinu Mercedesu a konečně atraktivní vzhled
22.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace německého SUV má stále před premiérou, čekat na ní s napětím je ale v podstatě zbytečné. Předem víme všechno důležité.
Již zítra se oficiálně představí třetí generace Volkswagenu Touareg, z dostupných střípků ale můžeme poměrně snadno seskládat prakticky celou mozaiku s předstihem. Pokud se tedy v pátek chystáte na chatu, kde dávají lišky dobrou noc a o signál nezavadíte, netruchlete - nové německé SUV si můžeme představit už nyní. Chybí nám sice třeba konkrétní venkovní rozměry, nicméně to nejsou zrovna data, která by kohokoliv zvedala ze židle.
Novinka bude stejně jako všechna velká koncernová SUV používat modulární platformu MLB Evo, nicméně dost možná se dočká specifického rozvoru. Je totiž třeba uvést, že v případě sdílených architektur VW Group je pevně daná prakticky jen vzdálenost od přední nápravy k sadě pedálů. Ve všech ostatních ohledech ale může dojít na specifické přizpůsobení vozu daným potřebám. Třeba takové Lamborghini Urus tak dostalo větší rozvor než Bentley Bentayga, nikoliv však kvůli komfortu cestujících, ale s ohledem na stabilitu ve vysokých rychlostech.
S modulární architekturou jsou spojeny také již důvěrně známé pohonné jednotky. V prvé fázi se počítá s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který byl měl odpovídat verzi, jakou Volkswagen používá také pod kapotou modelu Arteon. Očekávat tedy můžeme výkon mezi 280 a 300 koňmi. O stupínek výše pak vystoupí třílitrové šestiválce TSI a TDI, které nejspíše stejně jako základ dostanou pouze automatickou převodovku a pohon všech kol. Zadní náprava přitom bude řiditelná a napomůže tak zlepšit ovladatelnost.
Jelikož součástí kompletu má být nejen vzduchový podvozek, ale také aktivní stabilizátory, dá se vsadit na příchod 48voltového elektrického okruhu, který se bude starat o jejich napájení. Očekávat tedy lze nejen nadmíru komfortní, ale také jaksepatří dynamické jízdní vlastnosti. Kromě toho se ve druhé vlně dočkáme i dalších motorů, konkrétně pak osmiválcového turbodieselu a pravděpodobně čtyřválcového plug-in hybridu. Vrcholem nabídky by pak měl být Touareg R osazený posíleným benzinovým šestiválcem.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který bude čerpat nemalou inspiraci z menšího SUV Tiguan. Zároveň bude ale viditelný i vliv již zmíněného modelu Arteon. Počítat lze tedy s agresivně stylizovanou přídí, jež bud spojena s klenutými blatníky a dynamickým vzezřením. Na rozdíl od předchozích dvou generací by tak Volkswagen měl zamířit po vlastní cestě, než aby připomínal jen chudší Cayenne s několika specifickými designovými prvky.
Stejný směr automobilka zvolí také v interiéru, který se stejně jako zevnějšek pochlubí mnoha ostrými hranami. Jelikož jde o vrcholný model značky (nikoliv v rámci rozměrů, ale s ohledem na význam, výbavu i cenu), neměli bychom se divit příchodu 12palcového digitálního přístrojového štítu, se kterým bude spárován (v jeden celek) 15palcový středový displej. Vše pak doplní ambientní podsvícení a u vyšších výbav i dřevo a kůže. Automobilka předem naznačila, že Touareg svým pojetím vnitřku zastíní i Mercedesy a z dostupných obrázků můžete sami posoudit, jak moc se mu to daří.
Zapomínat nesmíme ani na asistenční systémy, mezi něž bude patřit adaptivní tempomat, monitoring aut ve slepém úhlu i jízdních pruhů či přednárazová bezpečnostní technologie. Je přitom více než jisté, že dojde také na integraci semi-autonomního řízení. Ve výsledku se tedy nový Touareg stane nejpokročilejším SUV v historii VW, což se logicky odrazí také na ceně. S tím je pak spojena jistá oběť, kterou bude muset automobilka přinést na svůj globální oltář.
Jelikož bude novinka představena v Pekingu, je jisté, že na čínském trhu k mání bude. Nicméně zákazníci ze Spojených států a Kanady by jej vyhlížet neměli, na těchto trzích by totiž Touareg mohl kolidovat s levnějším, ale větším modelem Atlas, jenž byl postaven na platformě MQB. Evropa se pak samozřejmě vozu dočká nejdříve, konkrétní datum zahájení prodeje ale zatím zmíněno nebylo. Nicméně se dá předpokládat, že před létem či po něm objednávky již sepsat budete moci...
Nový VW Touareg se zvenčí zatím oficiálně ukázal jen s částečným maskováním...
Oficiální upoutávky ukázaly víc
...špionážní fotografové ale chystané SUV nachytali i bez kamufláže
Automobilka se pak dále ještě pochlubila záběry z interiéru...
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda