Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
O revoluční „diesel na benzin“ je překvapivě vysoký zájem, zaskočil i Mazdu
29.11.2019 | Petr Prokopec
Už kvůli své ceně a neprověřenosti nové technologie se dopředu zdál být okrajovou volbou, realitou je ale pravý opak. I do CX-30 si jej pořizuje spousta lidí, jindy dokonce dominuje.
Před několika málo dny vyšlo najevo, že Mazda má problémy se svým revolučním motorem SkyActiv-X. „Diesel na benzin“, jak je pohonné jednotce přezdíváno, dostal do vínku problematický software, který špatně vypočítává poměr vzduchu a pohonných hmot. Z toho důvodu dochází ke snížení výkonu, v extrémních případech pak agregát dokonce může vypovědět i službu. Na to japonská automobilka zareagovala svolávací akcí, v jejímž rámci musí do servisů prakticky všechny exempláře Mazdy 3 a Mazdy CX-30 vyrobené do 3. září a osazené touto jednotkou.
Mnohý by přitom čekal, že očekávání podobných problémů bude mít vliv na poptávku. Přeci jen tu máme zcela novou technologii, na které si všechny ostatní automobilky vylámaly zuby. Mazda ji pak sice zvládla dotáhnout do produkční reality, ovšem jak je vidno, nějaké porodní bolístky zůstaly. Je přitom otázkou, zda problematický software bude první a zároveň poslední z nich, či zda se nesnáze budou dostavovat v hojnějším počtu. Zákazníci ale evidentně sázejí na první možnost, a proto agregát objednávají jak na běžícím pásu.
„Od chvíle, kdy jsme pustili motor do prodeje, vidíme velmi povzbudivou odezvu: v současné době je 60 procent objednávek na Mazdu 3 spojeno s motorem SkyActiv-X, stejně jako 45 procent objednávek v případě Mazdy CX-30,“ uvedl šéf evropského zastoupení značky Yasuhiro Aoyama. Ten zároveň dodal, že poptávka „je vyšší, než se očekávalo“. To je pro Mazdu skvělá zpráva, neboť nový agregát emituje o 5-10 % méně CO2 než dvoulitrový benzin a dokonce i o 1,5-7 % méně CO2 než 1,8litrový turbodiesel.
Aoyama přitom věří, že Mazda CX-30 by se v příštím roce mohla stát nejprodávanějším modelem značky v Evropě. Momentálně přitom v čele stojí SUV CX-5, jenž se na celkových registracích podílí z jedné třetiny. Pokud tedy šéf evropské divize bude mít pravdu a novinka zároveň nebude krást zákazníky svým sourozencům, pak by prodeje mohly vzrůst z loňských 231 070 aut na více než 300 tisíc exemplářů. Tedy na historický rekord automobilky.
Působivé přitom je, že Mazda by takového milníku dosáhla kráčením proti proudu. Japonská značka totiž na rozdíl od konkurence nevsadila v hojné míře na přeplňování a elektrifikaci, místo toho naopak i nadále prodává atmosférické motory. To se ovšem částečně mění právě díky jednotce SkyActiv-X, která disponuje nejen kompresorem, ale také mild-hybridní technikou. Mimo to pak Mazda v létě začne prodávat plně elektrické SUV MX-30.
O novou Mazdu 3 osazenou motorem SkyActiv-X je vskutku enormní zájem
To samé platí také u modelu CX-30
Zdroje: Auto News, Mazda
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera