Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří ledvinky míří do dalších BMW, zvěsti o bizarní podobě nové M4 nejsou přehnané
10.9.2019 | Petr Prokopec
BMW tvrdilo, že velké ledvinky jsou vyhrazeny velkým modelům, na kterých musí podtrhnout jejich status. Teď ale přišlo s konceptem zcela nové řady 4, která velká není a obří, navíc hodně protáhlé ledvinky má stejně.
Na BMW se v poslední době snesla nemalá kritika. Důvodem je zejména velikost čelních ledvinek, které v případě nové řady X7 a faceliftované sedmičky dosáhly takřka absurdních rozměrů. Kromě toho je značce vytýkáno, že se poněkud vzdaluje od svých sportovních kořenů. Nyní tu máme koncept příští řady 4, který z vrcholné limuzíny dělá pomalu chudého příbuzného - v jeho případě totiž ledvinky okupují takřka polovinu celé přídě. Navíc již nejsou horizontálně stylizované, nýbrž vertikálně. Je přitom paradoxem, že právě tímto krokem se BMW vrací ke svým kořenům úplně nejvíce.
Jak totiž dodává designér Stefan Woerns, vůz čerpá inspiraci z někdejších sportovních vozů, zejména pak z BMW 328, které bylo ve výrobě v letech 1936 až 1940. Pokud se přitom na tento roadster zadíváme, skutečně spatříme úzké a na výšku stylizované ledvinky, jenž měří možná i více než půl metru. Nicméně zapadají do celkového designu a rozhodně nepůsobí rušivě. Woerns je přitom toho názoru, že podobně je tomu také v nejnovějším případě, nicméně publikum nejspíše souhlasit nebude.
Nový koncept mnichovské automobilky totiž na první pohled připomíná automobily, na nichž měl design každé části vozu na starosti někdo jiný. Líbit se vám ale nejspíše nebude ani jedna, neboť zatímco předku dominují dva bobří zuby, zadní partie zkouší hrát na velmi agresivní notu. Nebýt přitom známého modrobílého loga, nejspíše tuto směsici křivek a linií označíte spíše za vizi fanouška, nikoli produkční verzi blízkou podobu nové čtyřky.
BMW bylo po dekády spojeno s nadčasovým designem, díky kterému třeba řada 3 generace E46 dodnes vypadá přitažlivě. Nynější styl ale spíše zkouší šokovat za každou cenu. Na jednu stranu je možná hezké, že se BMW nedrží při zemi, nicméně více střídmosti by v jeho případě neuškodilo. Woerns ostatně počítá s tím, že zákazníkům bude chvíli trvat, než si na tento prvek zvyknou. Nic jiného jim ovšem nezbude, neboť BMW hodlá do budoucna kráčet touto cestou, minimálně u některých modelů.
Co přesně to znamená? Stačí se podívat na neoficiální retuše, které se momentálně objevily na webu Bimmerpost a navazují na měsíce trvající spekulace o podobě nové generace M4. Donedávna se zvěsti o takto pojatých ledvinkách zdály být absurdními, teď už je jasné, že nás velmi podobně pojatý vůz nemine. BMW nemá ve zvyku vytvářet koncepty tradičních modelů, které by se výrazně vzdalovaly jejich finální podobě. A nakonec i Woernsova slova jasně naznačují, že produkční čtyřka nebude jiná a takovéto ledvinky neskončí jen na ni.
Oficiálně automobilka říká, že koncept odpovídá sériově řadě 4 z asi 85 procent. Vůz přitom stejně jako většina produkce dostane platformu CLAR, se kterou dorazí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce. Kromě benzinových a dieselových jednotek se počítá také s plug-in hybridem, stejně jako s provedením M4. To přitom znovu dostane šestiválcové turbo, přičemž produkovat bude nejméně 480 a 510 koní.
Nové vertikální ledvinky vypadají lépe naživo...
...než na oficiálních snímcích. Zajímavé přitom je, že ač je na ně BMW hrdé, přímý pohled zpředu na tento kontroverzní prvek zatím neumožnilo
Co se ještě před pár dny mohlo vypadat jako špatný vtip, se nejspíše již za pár měsíců stane produkční realitou
Zdroje: BMW, Bimmerpost
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva