Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude

Rusko je velká země, a tak i motorka jej reprezentující bude pořádný macek. Součást projektu Kortež si nyní stejně jako sesterské dvoustopé dopravní prostředky bude moci koupit kdokoli při penězích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude

16.5.2019 | Petr Prokopec

Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude

/

Foto: Reuters

Rusko je velká země, a tak i motorka jej reprezentující bude pořádný macek. Součást projektu Kortež si nyní stejně jako sesterské dvoustopé dopravní prostředky bude moci koupit kdokoli při penězích.

O ruské značce Aurus jsme sepsali již mnoho článků, stejně jako o projektu Kortež, ze kterého vychází. Nejspíše tak víte, že jeho součástí je i motocykl, který se dokonce v rámci vývoje předloni podíval i na okruh v Soči. Od té doby Rusové samozřejmě s pracemi pokročili, načež bylo nyní oznámeno, že jednostopý stroj míří do výroby a koupit si jej bude moci kdokoli, kdo bude schopen za něj zaplatit. Přímo za dveřmi ale není, na zahájení prodeje si ještě pár měsíců počkáme.

V showroomech se přitom objeví pod hlavičkou firmy Iž, tedy ruské značky, která má s výrobou motocyklů nemalé zkušenosti - svou prvotinu totiž představila již v roce 1928. Před deseti lety ovšem přišel bankrot, kvůli kterému se společnost rozdělila na dvě části. Tu první zaměřenou na automobily převzal AvtoVAZ, který začal v původní továrně v Izhevsku (právě odtud pramení název značky) vyrábět Ladu Vesta. Druhá připadla firmě, kterou máme asociovanou s trochu jinými produkty než s dopravními prostředky, a sice Kalašnikovu.

Právě tento koncern se má postarat o výrobu, přičemž momentálně se projekt dostal do fáze finálních testů. A ty nejspíše byly úspěšné, jinak by start sériové výroby nebyl oficiálně potvrzen. Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, vývojový prototyp ale počítal s plochým dvouválcem, jenž by měl být zachován. Posádka přitom dostane k dispozici 150 koní a 180 Nm, jenž budou spárovány s vysokou hmotností 510 kg.

Iž ovšem i přesto zvládne stovku za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak bude omezena na 250 km/h. Dodat můžeme ještě rozměry, které stejně jako hmotnost nepatří k nejmenším. Vedle délky 2 900 milimetrů se totiž pomalu ztrácí i Smart, šířka pak činí 940 mm a výška 1 250 mm. Tím jsme dostupné informace vyčerpali, zmínit nemůžeme ani odhad ceny. Kalašnikov říká pouze tolik, že nepůjde o levné zboží, což se nakonec dalo čekat. Pokud na na 10 milionech rublů (cca 3,5 mil. Kč) startuje Aurus Senat, nemůže stát málo ani motorka, která tento vůz doprovází v prezidentských kolonách.


Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 1 - Projekt Kortez 2018 motocykl 01Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 2 - Projekt Kortez 2018 motocykl 02Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 3 - Projekt Kortez 2018 motocykl 03Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 4 - Projekt Kortez 2018 motocykl 04Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 5 - Projekt Kortez 2018 motocykl 05Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 6 - Projekt Kortez 2018 motocykl 06Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 7 - Projekt Kortez 2018 motocykl 07Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 8 - Projekt Kortez 2018 motocykl 08Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 9 - Projekt Kortez 2018 motocykl 09Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 10 - Projekt Kortez 2018 motocykl 10Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude - 11 - Projekt Kortez 2018 motocykl 11
Vývojový prototyp nového motocyklu značky Iž dostal do vínku 150 koní a 510 kilo. Se stejnými či podobnými čísly bude spojena i sériová verze, jenž dorazí nejdříve příští rok

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše