Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody
29.10.2018 | Mirek Mazal
Obytné vozy bývají chatrné stroje, které se raději nevydávají mimo kvalitní silnice. Ale co když za základ takového vozu použijete bývalý armádní speciál od Mercedesu?
V lednu letošního roku byl představen nový Mercedes třídy G. Jeho předchůdce se proslavil jako luxusní off-road pro bohaté, trochu se ale zapomíná, že svou životní dráhu začal jako utilitární armádní speciál. Sami jsme vám to kdysi připomněli testem ex-armádního speciálu Wolf, takové verze ale nemusí svůj život dožít jen jako „obyčejná” Géčka v civilním provedení. Firma Langer & Bock dělá z verze 290 extrémní off-roadový karavan určený pro pohodové přežití daleko od civilizace.
Exemplář maskovaný armádní zelenou vypadá lákavě pro všechny milovníky kempování daleko od vyznačených stanovišť. Na léty prověřený podvozek vojenského speciálu s pohonem všech kol přibylo o mnoho modernější obydlí poháněné 2,9litrovým vznětovým motorem. Zvenčí jsou nové ochranné prvky hlavních světlometů, masivní přední nárazník s navijákem a šnorchl. Na zádi pro změnu najdeme připevněné rezervní kanystry na pohonné hmoty.
Stěny karavanu jsou vyrobeny z dvouvrstvého skleněného vlákna vycpaného polyuretanovou výplní. Lehký izolační materiál umožnil dosažení vynikající pevnosti bez ztráty tepelného komfortu a přílišného navýšení hmotnosti. Střešní část je přizpůsobena vysokým postavám. Po zastavení na vyhlédnutém tábořišti je možné dálkově zvýšit vnitřní výšku obytného prostoru z přepravních 180 centimetrů na příznivějších 230 centimetrů. Vstup je na pravé straně vysoko nad zemí, ale pod dveřmi je vždy připraven skládací žebřík.
Po pěti schodech následuje rovnou kuchyňský koutek s varnou deskou splňující požadavky na klidné žití v zajetí fauny a flóry. Vedle něj se podařilo vmáčknout nerezovou lednici, pračku, sprchu a toaletu. Zadní část Mercedesu skrývá koženou rohovou sedačku s polohovacím stolkem. Prázdná místa v interiéru se proměnila v úložné prostory na potřebné věci.
Jídelna s obývacím pokojem dohromady se na noc mění v dvoumístné lůžko o rozměrech 2 x 1,6 metru. Ve tmě se hodí světelné LED-pásky na stropě, z elektroniky se starší třída G může pochlubit například audiosystémem s možností připojení zařízení přes Bluetooth. Samostatná baterie o výkonu 165 Ah slouží životu posádky, dobíjení zajišťuje generátor, střešní solární soustava o výkonu 360 W nebo připojení k energii prostřednictvím kombinované nabíječky o výkonu 2,5 kW.
Vodu posádce zajišťuje objemná nádrže s kapacitou 120 litrů. Kromě toho je sací hadice vybavena filtračním systémem, tím pádem umožňuje čerpat vodu i z přírodních zdrojů. Pod podlahou je ohřívaná zásobárna 70 litrů teplé vody.
Celková hmotnost Mercedesu G 290 od Langer & Bock dosahuje 4,5 tuny, autoři však tvrdí, že mohou udělat odlehčenou verzi, která se vejde do 3,5 tuny kvůli základnímu řidičskému oprávnění. Dům s vojenskými základy, který si může kdokoliv odvézt do jakéhokoliv terénu, může vypadat jednoduše, levný ale není. Cena začíná na 200 tisících Eur (5,2 milionu Kč) a může stoupat ještě výše - to když si vymyslíte další speciality nad rámec popsané výbavy...
Více než čtvrt století Michael Langer a Achim Bock staví extrémní obytná auta. Tento Mercedes G 290 je jejich nejnovějším dílem, přijde na více než 5 milionů Kč
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva