Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odloučení Renaultu od Dacie je dokonáno, Francouzi si dál jdou vlastní cestou
27.7.2019 | Petr Miler
To, co ze strany Francouzů dlouho vypadalo jen jako přehánění, se stalo skutkem. Renault po mnoha náznacích udělal zásadní krok k tomu, aby auta s jeho logem nebyla snadno zaměnitelná s Daciemi.
Dacia se pro stala Renault něčím podobným jako Škoda pro Volkswagen, akorát v poněkud nižších spektrech trhu. Francouzi dokáží využít koncernovou techniku v rumunských autech tak, aby je nabídli levněji a ještě na tom vydělali. V průběhu tohoto procesu ale udělali jednu věc, které později začali litovat.
Původně totiž chtěli s Daciemi cílit pouze na trhy východní Evropy, kde šlo o nějakým způsobem etablovanou značku. Zejména po úspěchu Dusteru ale zjistili, že Dacie nejsou proti mysli ani zákazníkům ze západnějších částí kontinentu a rychle začali pracovat na tom, jak je nabídnout i jinde. Objevil se ale jeden problém - Dacia není globální značka a nabídnout její vozy třeba v Rusku, Indii nebo v Jižní Americe by znamenalo vyrazit na neorané pole. A tak zvolili snazší cestu - na existující modely Dacie nalepili logo Renault a rovnou sklízeli.
Tak vznikly modely jako Renault Duster nebo Renault Sandero. Obchodně to byl nepochybně velký úspěch, neboť znovu zejména Duster se bez ohledu na značku (někde je to také Nissan) prodává velmi dobře a stal se nejžádanějším vozem celého koncernu. Jenže obchodní úspěch neospravedlňuje vše a Francouzi časem začali mít zřejmě oprávněný pocit, že prodej Dacií s logem Renaultu táhne image jejich značky dolů. A tak začali pracovat za změně.
Veřejně to poprvé dali najevo loni a zprvu se zdálo, že přehánějí. Jenže přednedávnem se objevil první hmatatelný důkaz v podobě špionážní fotky a teď už je to definitivní. Renault před pár hodinami představil faceliftovaný model Sandero pro Jižní Ameriku a je zjevné, že udělal hodně proto, abyste si jej s Dacií nespletli.
Už tedy nejde jen o Dacii s jiným logem. Při pohledu zepředu jsou si obě auta dál podobná, protože používají tatáž světla. Maska chladiče, přední nárazník i kapota motoru jsou ale jiné a už to dojem z přídě dost mění. Ještě mnohem dále pak zašli Francouzi v případě zádě, která je úplně jiná. Stejné je snad jen zadní sklo, jinak zejména koncová světla jsou nyní „renaultí”, odlišný je též nárazník a další detaily.
Poprvé můžeme vidět i do interiéru vozu, který je též citelně jiný. Základní architektura pozbyla lacině vyhlížející kulaté výdechy ventilace uprostřed, středový panel má atraktivnější obložení a hlavní ovládací prvky na něm též vypadají hodnotněji. Dost dělá odlišný, tříramenný volant a třeba také výplně dveří. Přehlédnout nelze ani nový, 7palcový infotainment Media Evolution s Android Auto, Apple Carplay, Bluetooth a možností propojení s parkovací kamerou.
Pochopitelně, technicky jsou obě auta dál spřízněná, Renault chce jistě kráčet dál podobnou cestou jako už zmíněné značky VW a Škoda - nabízet technicky klidně skoro totožné vozy, které ale zabalí do jiného hávu a dopřeje jim tak jinou image. V případě motorů to znamená motory 1,0 a 1,6 SCe s výkony 80 resp. 115 koní, které v Jižní Americe mohou spalovat i ethanol, v případě převodovek je nově k dispozici i automat CVT, který znamená použití ochranných plastů a vyššího podvozku i v případě, že nejde o variantu Stepway.
Pokud jde o ceny, ty v Brazílii startují na 46 990 R$ v případě Sandera a 61 190 R$ v případě Stepwaye, který si dále neříká Sandero (i když je to Sandero). To znamená asi 286 tisíc resp. 317 tisíc Kč, tedy spíše ceny Renaultů než Dacií. K odloučení někdy stačí skutečně málo...
Inovované Renaulty Sandero...
...se výrazně odlišují od inovované Dacie Sandero, kterou už dobře známe. Náhoda to není
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis