Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odloučení Renaultu od Dacie je dokonáno, Francouzi si dál jdou vlastní cestou
27.7.2019 | Petr Miler
To, co ze strany Francouzů dlouho vypadalo jen jako přehánění, se stalo skutkem. Renault po mnoha náznacích udělal zásadní krok k tomu, aby auta s jeho logem nebyla snadno zaměnitelná s Daciemi.
Dacia se pro stala Renault něčím podobným jako Škoda pro Volkswagen, akorát v poněkud nižších spektrech trhu. Francouzi dokáží využít koncernovou techniku v rumunských autech tak, aby je nabídli levněji a ještě na tom vydělali. V průběhu tohoto procesu ale udělali jednu věc, které později začali litovat.
Původně totiž chtěli s Daciemi cílit pouze na trhy východní Evropy, kde šlo o nějakým způsobem etablovanou značku. Zejména po úspěchu Dusteru ale zjistili, že Dacie nejsou proti mysli ani zákazníkům ze západnějších částí kontinentu a rychle začali pracovat na tom, jak je nabídnout i jinde. Objevil se ale jeden problém - Dacia není globální značka a nabídnout její vozy třeba v Rusku, Indii nebo v Jižní Americe by znamenalo vyrazit na neorané pole. A tak zvolili snazší cestu - na existující modely Dacie nalepili logo Renault a rovnou sklízeli.
Tak vznikly modely jako Renault Duster nebo Renault Sandero. Obchodně to byl nepochybně velký úspěch, neboť znovu zejména Duster se bez ohledu na značku (někde je to také Nissan) prodává velmi dobře a stal se nejžádanějším vozem celého koncernu. Jenže obchodní úspěch neospravedlňuje vše a Francouzi časem začali mít zřejmě oprávněný pocit, že prodej Dacií s logem Renaultu táhne image jejich značky dolů. A tak začali pracovat za změně.
Veřejně to poprvé dali najevo loni a zprvu se zdálo, že přehánějí. Jenže přednedávnem se objevil první hmatatelný důkaz v podobě špionážní fotky a teď už je to definitivní. Renault před pár hodinami představil faceliftovaný model Sandero pro Jižní Ameriku a je zjevné, že udělal hodně proto, abyste si jej s Dacií nespletli.
Už tedy nejde jen o Dacii s jiným logem. Při pohledu zepředu jsou si obě auta dál podobná, protože používají tatáž světla. Maska chladiče, přední nárazník i kapota motoru jsou ale jiné a už to dojem z přídě dost mění. Ještě mnohem dále pak zašli Francouzi v případě zádě, která je úplně jiná. Stejné je snad jen zadní sklo, jinak zejména koncová světla jsou nyní „renaultí”, odlišný je též nárazník a další detaily.
Poprvé můžeme vidět i do interiéru vozu, který je též citelně jiný. Základní architektura pozbyla lacině vyhlížející kulaté výdechy ventilace uprostřed, středový panel má atraktivnější obložení a hlavní ovládací prvky na něm též vypadají hodnotněji. Dost dělá odlišný, tříramenný volant a třeba také výplně dveří. Přehlédnout nelze ani nový, 7palcový infotainment Media Evolution s Android Auto, Apple Carplay, Bluetooth a možností propojení s parkovací kamerou.
Pochopitelně, technicky jsou obě auta dál spřízněná, Renault chce jistě kráčet dál podobnou cestou jako už zmíněné značky VW a Škoda - nabízet technicky klidně skoro totožné vozy, které ale zabalí do jiného hávu a dopřeje jim tak jinou image. V případě motorů to znamená motory 1,0 a 1,6 SCe s výkony 80 resp. 115 koní, které v Jižní Americe mohou spalovat i ethanol, v případě převodovek je nově k dispozici i automat CVT, který znamená použití ochranných plastů a vyššího podvozku i v případě, že nejde o variantu Stepway.
Pokud jde o ceny, ty v Brazílii startují na 46 990 R$ v případě Sandera a 61 190 R$ v případě Stepwaye, který si dále neříká Sandero (i když je to Sandero). To znamená asi 286 tisíc resp. 317 tisíc Kč, tedy spíše ceny Renaultů než Dacií. K odloučení někdy stačí skutečně málo...
Inovované Renaulty Sandero...
...se výrazně odlišují od inovované Dacie Sandero, kterou už dobře známe. Náhoda to není
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan