Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový diesel 2,0 BiTurbo je tím nejsilnějším, který Opel nabídne. Míří do Insignie a dle nového měřícího cyklu v ní není zase tak úsporný.
O dieselové motory přestává být zájem v Německu i České republice. Je proto možná i překvapivé, že Opel přichází se zcela novým „naftožroutem“. Nicméně když si uvědomíme, že pohonná jednotka 2,0 BiTurbo je určena modelu Insignia, mnohé se vysvětluje. Tento vůz totiž spadá do třídy, kde jsou dieselové motory stále ještě žádány.
Do budoucna tomu možná bude jinak, nicméně aktuálně není jisté, jakým způsobem budou zákonodárci přistupovat k pohonným jednotkám, jenž plní emisní normy Euro 6.2. Právě těmi by ovšem nová pohonná jednotka měla procházet jako nůž máslem. Trochu složitější to bude mít se spotřebou resp. emisemi CO2 a jejich regulacemi, ale k tomu se teprve dostaneme.
Začněme tím, že nový motor je vždy spojen s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Kromě toho nedisponuje jedním turbodmychadlem, ale hned dvěma. Jeho výkon tak narostl na 210 koní, točivý moment pak na 480 Nm, pročež Insignia zvládne zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a maximálku 233 km/h. Průměrná spotřeba pak byla dle metodiky NEDC vyčíslena na 6,9 l/100 km.
Opel Insignia Grand Sport ovšem byl, nebo spíš musel změřen také dle nového cyklu WLTP, přičemž v takovém případě se průměrná spotřeba pohybuje mezi 7,5 a 8 litry na sto kilometrů, emise CO2 pak činí 196-209 g/km. Mimo to se pohonná jednotka 2,0 BiTurbo bude montovat rovněž pod kapotu kombíku i varianty Country Tourer, v jejich případě ale Opel technická data nezmiňuje.
Více se ovšem automobilka rozepisuje o samotném agregátu, který stejně jako zmíněný méně výkonný dvoulitr počítá se selektivní katalytickou redukcí SCR. Motor je rovněž vybaven filtrem pevných částic DPF, který je navíc usazen co nejblíže bloku motoru, aby se při studeném startu co nejrychleji zahřál a tak účinně zachytil saze ve výfukových plynech při pomalé jízdě.
Samotné přeplňování pak počítá se dvěma fázemi, kdy nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, než je stlačen a vehnán do druhého turba. To je navíc vybaveno variabilní geometrií lopatek VTG. Palivo se pak vstřikuje do spalovací komory pod tlakem až 2 000 barů, přičemž během jednoho cyklu zvládne systém common rail až 10 vstřiků.
Na ceny je zatím ještě brzo, Opel ostatně v tiskové zprávě ani neuvádí ani zahájení prodeje. Nicméně se dá předpokládat, že k tomu dojde co nejdříve, neboť jak jsme zmínili v úvodu, osud dieselů je nejasný a jejich konec v osobních vozech se zdá být neodvratitelný. Čím dříve tedy značka nový motor 2,0 BiTurbo nasadí, tím déle z něj bude Insignia profitovat...
Nový dieselový motor 2,0 BiTurbo míří pod kapotu všech tří verzí Opelu Insignia. Produkovat bude 210 koní a 480 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva