Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák

Nový diesel 2,0 BiTurbo je tím nejsilnějším, který Opel nabídne. Míří do Insignie a dle nového měřícího cyklu v ní není zase tak úsporný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák

6.9.2017 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Nový diesel 2,0 BiTurbo je tím nejsilnějším, který Opel nabídne. Míří do Insignie a dle nového měřícího cyklu v ní není zase tak úsporný.

O dieselové motory přestává být zájem v Německu i České republice. Je proto možná i překvapivé, že Opel přichází se zcela novým „naftožroutem“. Nicméně když si uvědomíme, že pohonná jednotka 2,0 BiTurbo je určena modelu Insignia, mnohé se vysvětluje. Tento vůz totiž spadá do třídy, kde jsou dieselové motory stále ještě žádány.

Do budoucna tomu možná bude jinak, nicméně aktuálně není jisté, jakým způsobem budou zákonodárci přistupovat k pohonným jednotkám, jenž plní emisní normy Euro 6.2. Právě těmi by ovšem nová pohonná jednotka měla procházet jako nůž máslem. Trochu složitější to bude mít se spotřebou resp. emisemi CO2 a jejich regulacemi, ale k tomu se teprve dostaneme.

Začněme tím, že nový motor je vždy spojen s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Kromě toho nedisponuje jedním turbodmychadlem, ale hned dvěma. Jeho výkon tak narostl na 210 koní, točivý moment pak na 480 Nm, pročež Insignia zvládne zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a maximálku 233 km/h. Průměrná spotřeba pak byla dle metodiky NEDC vyčíslena na 6,9 l/100 km.

Opel Insignia Grand Sport ovšem byl, nebo spíš musel změřen také dle nového cyklu WLTP, přičemž v takovém případě se průměrná spotřeba pohybuje mezi 7,5 a 8 litry na sto kilometrů, emise CO2 pak činí 196-209 g/km. Mimo to se pohonná jednotka 2,0 BiTurbo bude montovat rovněž pod kapotu kombíku i varianty Country Tourer, v jejich případě ale Opel technická data nezmiňuje.

Více se ovšem automobilka rozepisuje o samotném agregátu, který stejně jako zmíněný méně výkonný dvoulitr počítá se selektivní katalytickou redukcí SCR. Motor je rovněž vybaven filtrem pevných částic DPF, který je navíc usazen co nejblíže bloku motoru, aby se při studeném startu co nejrychleji zahřál a tak účinně zachytil saze ve výfukových plynech při pomalé jízdě.

Samotné přeplňování pak počítá se dvěma fázemi, kdy nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, než je stlačen a vehnán do druhého turba. To je navíc vybaveno variabilní geometrií lopatek VTG. Palivo se pak vstřikuje do spalovací komory pod tlakem až 2 000 barů, přičemž během jednoho cyklu zvládne systém common rail až 10 vstřiků.

Na ceny je zatím ještě brzo, Opel ostatně v tiskové zprávě ani neuvádí ani zahájení prodeje. Nicméně se dá předpokládat, že k tomu dojde co nejdříve, neboť jak jsme zmínili v úvodu, osud dieselů je nejasný a jejich konec v osobních vozech se zdá být neodvratitelný. Čím dříve tedy značka nový motor 2,0 BiTurbo nasadí, tím déle z něj bude Insignia profitovat...

Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák - 1 - Opel Insignia 2.0 BiTurbo 2017 prvni foto 01Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák - 2 - Opel Insignia 2.0 BiTurbo 2017 prvni foto 02Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák - 3 - Opel Insignia 2.0 BiTurbo 2017 prvni foto 03Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák - 4 - Opel Insignia 2.0 BiTurbo 2017 prvni foto 04Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák - 5 - Opel Insignia 2.0 BiTurbo 2017 prvni foto 05
Nový dieselový motor 2,0 BiTurbo míří pod kapotu všech tří verzí Opelu Insignia. Produkovat bude 210 koní a 480 Nm točivého momentu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše