Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel na úpadek dieselů kašle, představil svůj nový nejsilnější nafťák
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový diesel 2,0 BiTurbo je tím nejsilnějším, který Opel nabídne. Míří do Insignie a dle nového měřícího cyklu v ní není zase tak úsporný.
O dieselové motory přestává být zájem v Německu i České republice. Je proto možná i překvapivé, že Opel přichází se zcela novým „naftožroutem“. Nicméně když si uvědomíme, že pohonná jednotka 2,0 BiTurbo je určena modelu Insignia, mnohé se vysvětluje. Tento vůz totiž spadá do třídy, kde jsou dieselové motory stále ještě žádány.
Do budoucna tomu možná bude jinak, nicméně aktuálně není jisté, jakým způsobem budou zákonodárci přistupovat k pohonným jednotkám, jenž plní emisní normy Euro 6.2. Právě těmi by ovšem nová pohonná jednotka měla procházet jako nůž máslem. Trochu složitější to bude mít se spotřebou resp. emisemi CO2 a jejich regulacemi, ale k tomu se teprve dostaneme.
Začněme tím, že nový motor je vždy spojen s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Kromě toho nedisponuje jedním turbodmychadlem, ale hned dvěma. Jeho výkon tak narostl na 210 koní, točivý moment pak na 480 Nm, pročež Insignia zvládne zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a maximálku 233 km/h. Průměrná spotřeba pak byla dle metodiky NEDC vyčíslena na 6,9 l/100 km.
Opel Insignia Grand Sport ovšem byl, nebo spíš musel změřen také dle nového cyklu WLTP, přičemž v takovém případě se průměrná spotřeba pohybuje mezi 7,5 a 8 litry na sto kilometrů, emise CO2 pak činí 196-209 g/km. Mimo to se pohonná jednotka 2,0 BiTurbo bude montovat rovněž pod kapotu kombíku i varianty Country Tourer, v jejich případě ale Opel technická data nezmiňuje.
Více se ovšem automobilka rozepisuje o samotném agregátu, který stejně jako zmíněný méně výkonný dvoulitr počítá se selektivní katalytickou redukcí SCR. Motor je rovněž vybaven filtrem pevných částic DPF, který je navíc usazen co nejblíže bloku motoru, aby se při studeném startu co nejrychleji zahřál a tak účinně zachytil saze ve výfukových plynech při pomalé jízdě.
Samotné přeplňování pak počítá se dvěma fázemi, kdy nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, než je stlačen a vehnán do druhého turba. To je navíc vybaveno variabilní geometrií lopatek VTG. Palivo se pak vstřikuje do spalovací komory pod tlakem až 2 000 barů, přičemž během jednoho cyklu zvládne systém common rail až 10 vstřiků.
Na ceny je zatím ještě brzo, Opel ostatně v tiskové zprávě ani neuvádí ani zahájení prodeje. Nicméně se dá předpokládat, že k tomu dojde co nejdříve, neboť jak jsme zmínili v úvodu, osud dieselů je nejasný a jejich konec v osobních vozech se zdá být neodvratitelný. Čím dříve tedy značka nový motor 2,0 BiTurbo nasadí, tím déle z něj bude Insignia profitovat...
Nový dieselový motor 2,0 BiTurbo míří pod kapotu všech tří verzí Opelu Insignia. Produkovat bude 210 koní a 480 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 4 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 5 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 7 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 8 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis