Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu

Slavná písmena GSi teď zdobí i kombík Insignia Sports Tourer. Motor si tady můžete vybrat, takže pokud vám nevoní 210 koní nového dieselu...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu

7.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slavná písmena GSi teď zdobí i kombík Insignia Sports Tourer. Motor si tady můžete vybrat, takže pokud vám nevoní 210 koní nového dieselu...

Před několika málo týdny Opel oznámil, že vrací do hry legendární označení GSi. Tím se jako první vůz značky pochlubí Insignia, přičemž zatím jsme si mohli představit pouze méně praktické provedení. Krátce před výstavní premiérou ve Frankfurtu ovšem Němci vytáhli také kombík Sports Tourer. I ten přitom bude k mání pouze s vrcholnými motory, z nichž jeden v podobě nadvakrát přeplňovaného nafťáku byl odhalen teprve včera.

Pod kapotou Opelu Insignia GSi Sports Tourer bude diesel 2,0 BiTurbo produkovat již známých 210 koní ve 4 000 otáčkách a 480 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 500 ot./min. V rámci jízdní dynamiky lze zmínit sprint z klidu na stovku za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost 231 km/h, v případě spotřeby pak Opel uvádí průměr 7,3 l/100 km vypočtený na základě nové metodiky NEDC.

Vyjma této pohonné jednotky může být GSi Sports Tourer osazen také přeplňovaným benzinovým dvoulitrem. Ten již známe delší dobu, překvapením tedy není ani výkon 260 koní, ani točivý moment 400 Nm. Akceleraci na stovku pak tato verze zvládne již za 7,5 sekundy, maximálka pak vrcholí hodnotou 244 km/h.

Od motoru se můžeme přesunout k podvozku, který profituje ze sportovních pružin přibližujících vůz zemi blíže o 10 milimetrů než v případě regulérního kombíku. Specifické je i nastavení systému FlexRide, jenž počítá s adaptivními tlumiči a řízením. Mimo to je v rámci jízdních režimů upravována také rychlost řazení osmistupňového automatu, který je standardní volbou pro obě pohonné jednotky.

Jedinou volbou pro GSi je rovněž systém pohonu všech kol, který je navíc spojen s vektorováním točivého momentu, což je v tomto segmentu unikátem. Z dalších prvků standardní výbavy pak můžeme zmínit ještě masivní 20palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, skrze ráfky pak prosvítají brzdy Brembo čítající vpředu 345milimetrové kotouče a čtyřpístkové třmeny.

Ve finále můžeme zmínit ještě lehce modifikovaný bodykit, se kterým dorazil také sportovní a kůží obšitý volant. Za příplatek pak můžete sáhnout ještě po předních sportovních sedadlech, jenž se pyšní certifikací AGR a byla vyvinuta speciálně pro verzi GSi. Zadní řada ale již byla převzata z běžného Opelu Insignia Sports Tourer, neměnný je i objem zavazadlového prostoru (1 665 litrů).


Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 1 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 01Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 2 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 02Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 3 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 03Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 4 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 04Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 5 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 05Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 6 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 06Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 7 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 07Opel ukázal nový ostrý kombík. Pobere až 1 665 litrů nákladu, nebojí se dieselu - 8 - Opel Insignia GSi Sports Tourer 2017 prvni sada 08
Také Opel Insignia Sports Tourer bude nově k mání ve verzi GSi. Vybírat budete moci mezi benzinovou nebo dieselovou variantou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.