Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Vivaro Combi 2014: nový osobní užitkáč zvládne devět lidí levou zadní
15.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vivaro dostalo po nové užitkové verzi také alternativu preferující transport osob. O pohon se postarají nové šestnáctistovky o výkonu až 140 koní.
Novou generaci francouzsko-německého dua tvořeného Renaultem Trafic a Opelem Vivaro jsme si stručně představili již v půlce března, podrobněji pak těsně před startem jeho prodejů. Obě premiéry však měly společnou čistě užitkovou povahu, na kterou poukazovaly pečlivě zakrytým úložným prostorem a prohlášením, že jejich „černá díra“ pojme v případě normálních verzí až 3,75 metru dlouhé předměty, u prodloužených variant pak využitelná délka naroste až 4,15 metru a díky posuvným bočním dveřím není problém ani při nakládání europalet.
Nyní se však rüsselsheimští rozhodli, že portfolio Vivara doplní o verzi Combi pro cestující, která se vyznačuje bohatším prosklením a absencí přepážky za cestujícími sedícími vpředu. Její debut se odehraje už zhruba za týden na autosalonu užitkových vozidel v Hannoveru. Plně prosklené Vivaro dostalo do vínku tři řady sedadel po třech místech, přičemž každou ze dvou zadních řad lze dle libosti vyjmout a nechat ležet v garáži - pak jsou vám k dispozici čtyři metry krychlové prostoru. Variabilitu vnitřního prostoru lze dále zvýšit pomocí sklopných opěradel sedadel třetí řady a užitkově zaměření jedinci ocení i zvýšenou odolnost následně vzniklého prostoru proti poškození od nákladu.
Vivaro Combi bude dále těšit příplatkovým informačně zábavním systémem ItelliLink se sdemipalcovým dotykovým displejem sloužícím i navigaci, jejíž aktualizace map bude probíhat prostřednictvím USB. Náročnější uživatelé ocení funkci streamování hudebních skladeb přes Bluetooth, díky němuž bude samozřejmě možné propojit s automobilem i mobilní telefon, dále jim zvedne Vivaro náladu i bezklíčkovým přístupem a startovacím tlačítkem. Ve standardu je k dispozici například dvojice airbagů, úchyty Isofix, ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, dále třeba audiosystém s Bluetooth a USB, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka a okna vpředu, kotvící systém v zavazadelníku nebo plnohodnotná rezerva.
Osobní vydání tohoto užitkáče je poháněno dvěma motory a šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž zájemci jistě sáhnou v nejhojnějším počtu po jednotce 1,6 CDTI, kterou známe dobře například už ze Zafiry Tourer. V tomto případě se nabízí se sníženým výkonem 90 nebo 115 koní a spotřebou od 6,2 l/100 km. Jedinci, či firmy s nároky na slušnější dynamiku budou muset zvolit taktéž naftový motor 1,6 CDTI BiTurbo (120 i 140 koní) obohacený o druhé turbodmychadlo a systém sekvenčního přeplňování, jako v případě větší jednotky 2,0 CDTI BiTurbo (testována v Astře).
V kombinaci se 120koňovou alternativou má být Vivaro Combi schopné cestovat rychle a zároveň úsporně, neboť výrobce u něho udává spotřebu od 5,7 litru na sto kilometrů. Ať už se rozhodnete pro převoz velké rodiny či firemních klientů jakýmkoliv motorem, osobní Vivaro vás vyjde bez DPH minimálně na 505 tisíc korun ve výbavě Base a verzi L1H1, o čtyřicet centimetrů delší verze L2H1 pak přijde na 520 tisíc korun. Pro úplnost přidáváme český ceník s technickými údaji, který už je k dispozici na webu Opelu (PDF, 464 kB).
Nové Vivaro Combi zvládne transport až devíti osob. Při volbě prostornější verze L2H1 dostanete po vyjmutí sedadel prostor až čtyř metrů krychlových
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999