Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel vrací do hry označení GSi, jako první ho dostala „sportovní mašina pro znalce”
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Těmito slovy skutečně tituluje novou Insignii GSi sám Opel. Nezajímavý vůz to není, 260 koní z čtyřválcového turba ale znalce patrně neuchvátí.
Opel právě představil novou verzi Insignie, která křísí legendární označení poprvé použité již v roce 1984 u modelů Manta GSi a Kadett GSi. V obou případech pod kapotou odváděl svou práci 1,8litrový motor naladěný na 115 koní. Již o čtyři léta později však Opel vyrukoval s dvoulitrem, který dával 150 koní. Ten poháněl i Astru GSi, jenže před 20 lety byl poslán k ledu a nahradilo jej označení OPC. To zůstane vyhrazeno nejvýkonnějším rüsselsheimským strojům, i ty s písmeny GSi ve jméně ale mají ambic na rozdávání.
Takto titulovanou Insignii bude pohánět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 260 a maximem točivého momentu 400 Nm. Tato pohonná jednotka ale není unikátem zasvěceným pouze této verzi, pořídit ji můžete i se standardním modelem. Na úrovni Dynamic přitom takto osazená Insignia vychází na 849 900 Kč. Součástí výbavy je osmistupňový automat a systém pohonu všech kol, o něž nepřijdete ani v případě GSi.
Nové provedení bude k dispozici také s výkonným dieselem. Stoprocentně přitom půjde o dvoulitr s dvojitým přeplňováním, další fakta ale známa nejsou. Od normálních Insignií GSi odlišuje výrazný spoiler na zádi, 20palcová kola a chromové dekory v předním i zadním nárazníku. V interiéru své místo našla sportovní sedadla, pro které bude k dispozici dvojí barevná kombinace koženého čalounění. Ty doplňují volant se zploštěnou spodní částí, sada hliníkových pedálů či černý strop.
To ale nejsou ty nejpodstatnější změny. Opel kompletně přepracoval nastavení podvozku. Vůz byl laděn na Nordschleife, kde má nyní zajet kolo rychleji než předchozí Insignia OPC V6 Turbo. Její 2,8litrová jednotka přitom taktéž disponovala 400 Nm, vedle toho ale nabízela 325 koní, tedy citelně vyšší výkon. Na druhou stranu ji můžeme považovat za obézní, neboť vážila o 160 kilo více, přičemž většina z tohoto rozdílu připadá na přední nápravu.
Vraťme se ale zpátky k podvozku, kde zkrácené pružiny poslaly auto o 10 milimetrů blíže k zemi. Speciální sportovní tlumiče pak mají zredukovat náklony karoserie na minimum, o zpomalení se starají brzdy Brembo se 345milimetrovými kotouči. Na kolech najdeme pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Upraven by i systém FlexRide, který je součástí standardní výbavy. Umožňuje volbu mezi jízdními režimy Standard, Tour, Sport a u GSi i Competition, který lze aktivovat stiskem tlačítka ESP. Dvojí poklepání na něj pak učiní věc dnes již vcelku nevídanou, a to kompletní deaktivaci elektroniky.
Dodat pak můžeme ještě zmínku o standardním vektorování točivého momentu, tím nám ale momentálně dostupné informace o návratu označení GSi končí. Dalších se nejspíše dočkáme na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde bude přiostřená Insignia debutovat. Do prodeje pak zamíří v následujících měsících.
Opel po delší době vrací do hry označení GSi. Jako první jej dostane Insignia s poladěným bodykitem a podvozkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch