Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30 N se bude vyrábět v České republice, továrna zvýší produkci
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostrá i30 se bude montovat vedle standardu v Nošovicích. Pod kapotu by se přitom mohla nastěhovat i nová osmistupňová převodovka.
Studie Hyundai RN30 bylo (a vlastně nadále je) jednou z hlavních hvězd pařížského autosalonu. Jeho agresivně tvarovanou karoserii totiž doplnilo 380 koní, mluvit se tedy dá o více než lákavé kombinaci. Je sice naprosto jistoté, že produkční varianta i30 N bude vypadat o poznání méně odvážně a nabídne i nižší výkon, nicméně šéf sportovní divize korejské značky Albert Biermann uvedl, že i takové funkční auto má Hyundai k dispozici a je jen otázkou, co se z něj reálně dostane do série.
Korejci nicméně už teď říkají, ze začnou v nižších patrech nabídky - nejprve si prý musí vybudovat jistou fanouškovskou základnu, než do prodeje zamíří ostrý hatchback nabízející víc než standard, který by se s extrémně výkonným motorem a pohonem všech kol těžko s cenou vešel do milionové hranice. Momentálně lze tedy stoprocentně počítat pouze se základní variantou i30 N, jež s pohonem předních kol a výkonem do 300 koní dorazí v příštím roce.
Vyráběna bude stejně jako standardní hatchback u nás, tedy v slezských Nošovicích. Tuto skutečnost již potvrdil šéf oddělení pro vztahy s veřejností Petr Vaněk, dle kterého v souvislosti s příchodem nové generace i jejích dalších verzí navýší továrna svou kapacitu o deset procent. „Ano, přesně tak. Již jsme zadali novou studii o dopadu na životní prostředí, která nám umožní navýšit produkci o 10 % na 385 000 vozů, to je náš cíl.“ České zastoupení přitom nebude muset rozšiřovat zhruba 200hektarový výrobní areál aktuálně produkující 350 tisíc aut za rok.
„Ne, dosaženo toho bude lehkou modifikací rychlosti výroby a navýšením počtu lidí pracujících na linkách. A možná přidáním nějakých extra směn. Je to dobře placené, takže lidé proti nim nebudou protestovat, neboť budou mít dobrou příležitost vydělat si něco navíc,“ dodává Vaněk k navýšení produkce. Jeho slova o výrobě i30 N v Nošovicích pak potvrzuje Biermann, který dodává, že posléze se rozjedou ještě linky v Koreji, i když pro jiný model.
Mimo to šéf vývoje i divize N zmínil, že Hyundai dokončilo práce na osmistupňovém dvouspojkovém automatu, který spolupracuje s pohonem předních kol a jenž by se časem mohl pod kapotou modelu i30 N také objevit. Převodovka prý bez problémů zvládne přenést až 395 koní a 450 Nm točivého momentu. A jelikož první sportovní model značky dostane nižší výkon, technicky je vše možné.
Biermann ale prozatím nechtěl nic potvrdit, oficiálně automobilka nový automat ještě nepředstavila. Jistotu zíksáme až po slavnostní premiéře. S ohledem na výkon je přitom dost možné, že automat si bude tykat také s pohonem všech kol. Kromě toho se spekuluje rovněž o integrovaném systému Launch Control, jež by Hyundai i30 N napomohl s bleskurychlými starty.
Při výčtu všech těchto technologií se tak ostřejší varianta sportovního hatchbacku jeví jako ještě lákavější zboží, které by vyšší cenu mohlo plně ospravedlnit. Jak bylo ovšem již řečeno, příchod takového modelu zatím není jistý. Víme ovšem, že divize N hodlá do roku 2019 představit hned šest poladěných derivátů. Budování fanouškovké základny bere Hyundai opravdu vážně.
Koncepční Hyundai RN30 ohromilo Paříž...
...do produkce však jako i30 N zamíří tato novinka v umírněnější podobě. Vyrábět se přitom bude v moravských Nošovicích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova