Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30N se zatím odhaluje takto. RN30 vypadá jako závodní speciál
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejský koncept má 380 koní, pohon všech kol a rozšířenou agresivnější karoserií. Uvnitř pak najdeme na kost oholený interiér.
Po koncepčním Hyundai RN30 jsme mohli poprvé hodit očkem před několika málo dny, alespoň v náznacích. Nyní se tato novinka ukázala naplno, přičemž se zdá, že navzdory opačným proklamacím Korejců má více než s chystaným modelem i30N společné rysy s extrémní tuningovou kreací, vevnitř pak se závodním speciálem. Hledat spojitost mezi stávající verzí a produkčním modelem tedy není snadné.
Pár aspektů by tu ale bylo. I sériové provedení dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude rozhodně naladěn na nižší výkon. V RN30 produkuje vskutku enormních 380 koní a 451 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší dvouspojkový automat.
Dále je možné počítat s variabilním výfukovým systémem, který umocňuje zvuk při ostré akceleraci, nebo elektronickým diferenciálem usměrňujícím proudění výkonu na každé kolo v zatáčkách. Hyundai se přitom snažilo udržet hmotnost co nejvíce při zemi, nepoužilo však karbonová vlákna. Místo toho přišly ke slevu speciální plasty vyvinuté společně s firmou BASF.
Samotná karoserie je splněným mokrým snem každého tunera. Vůči základní i30 poklesla o 84 milimetrů blíže k zemi, zároveň je o 30 mm širší. Za tím stojí nafouknuté blatníky, mimo to tu ovšem máme členitý nárazník, kapotu s průduchy, mohutné boční prahy, zadní difuzor s integrovanými koncovkami či střešní křídlo, díky němuž vůz z profilu vypadá jako kombi.
Opomenout nesmíme ani střešní „ploutev“ s integrovanou kamerou přecházející do zmiňovaného spoileru, dále pak dojem dotváří 19palcová litá kola či světlomety osazené diodami. Uvnitř lze počítat s nadmíru spartánským interiérem se skořepinovými sedadly, integrovanou ochrannou klecí či kamerami Gimbal na čelních sloupcích, jež natáčejí řidiče přímo v akci.
Nic bližšího již Hyundai o této novince nezveřejnilo, tedy stran faktu, že produkční model dorazí v příštím roce. My se tedy přesuneme k závodnímu speciálu i20 WRC, jenž se po boku konceptu RN30 představí na stánku značky ve francouzské metropoli. V souvislosti se změnou pravidel přitom máme i u tohoto vozu čekat 380 koní, produkuje je však jedna-šestka.
Nové regule rovněž umožnily instalaci rozměrnějšího zadního křídla a nafouklejších blatníků, kromě toho značka zmiňuje úpravy na podvozku. Nic konkrétního však uvedeno nebylo, odhalení finálních parametrů i designu máme čekat před Vánoci. Ostrý debut se pak odehraje již v lednu při Rallye Monte Carlo.
Hyundai RN30 naživo v Paříži dokazuje, že se skutečnou ostrou i30N zase tak moc společného nemá
Kromě velmi agresivní karoserie dostal vůz 380 koní a spartánský interiér
Kromě konceptu se v Paříži ukázalo i závodní i20 WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda