Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Seaty už nejsou Seaty, teď jsou to Cupry. Tady jsou první modely nové značky
22.2.2018 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Poměrně odvážným krokem je od Seatu pokus o osamostatnění sportovní divize Cupra. Ta teď zkusí prorazit bez vazby na mateřskou značku prvními modely.
Verze označené slovem Cupra byly vždy těmi nejsportovnějšími Seaty. Nyní ale podle zástupců automobilky nastal čas, aby tato značka získala svou vlastní duši, svou vlastní DNA, svou vlastní identitu tím, že se stane samostatnou entitou. Přibližně těmito slovy dnes odstartoval tiskovou konferenci šéf Seatu Luca de Meo společně s novým ředitelem značky Antoniem Labattem.
Značka Cupra existuje po právní stránce jako společnost Cupra SA, přičemž většina jejích zaměstnanců dosud pracovala pro oddělení Seat Sport, které dneškem přestalo existovat. Pro vývoj nových vozů Cupra navázala firma partnerství s malými studii a řemeslnými dílnami, jako jsou L.G.R., Trakatan nebo Fabike, které budou vyvíjet exkluzivní rukodělné výrobky. Tímto krokem hodlá podpořit své zaměření na poctivé zpracování, vášeň pro věc, kvalitu a individualizaci. Cupra spolupracuje také se značkami Dainesse, Ninco a dalšími, s nimiž sdílí svou vášeň pro motoristický sport.
Všechny vozy značky Cupra ponesou nové logo symbolizující býčí hlavu a patří mezi ně i dnes poprvé představený model Cupra Ateca. Pohání ho technika známá z nejlepších koncernových hot hatchů, tedy motor 2,0 TSI s výkonem 221 kW (300 koní), jehož výkon míří na všechna čtyři kola. Motor s intenzivnějším zvukovým projevem je doplněn nově vyvinutou sedmistupňovou převodovkou DSG, která se má vyznačovat sportovnější charakteristikou s rychlejším i hladším řazením.
Cupra Ateca má také pozměněný vnější vzhled, třebaže „Mám 300 koní!” do světa nekřičí. Horní část masky chladiče má voštinovou mřížku se zmíněným novým logem. Nápis ve spodní části masky je z matného hliníku a mezi mezi charakteristické prvky patří i leskle černé detaily. Černé jsou také brzdové třmeny, které se skrývají za 19" koly z lehké slitiny, v případě karoserie je na výběr šest barev: modrá Energy, červená Velvet, stříbrná Brilliant, šedá Rodium, černá Magic a bílá Nevada.
Výplně dveří v interiéru jsou čalouněny Alcantarou a hliníkové prahové lišty pod nimi vítají osvětleným logem Cupra. Rovněž pro střední části čalounění sedadel je použita Alcantara, černá s šedým prošívání, bočnice jsou pak vyvedeny v imitaci uhlíkových vláken. Šedé prošívání zdobí rovněž sportovní volant a hlavici páky voliče, obšité kůží. Rámečky výdechů ventilační soustavy mají leskle černou povrchovou úpravu, což platí i pro obložení středové konzoly. A na spoustě míst nechybí logo Cupra, to asi abyste nezapomněli... že už nesedíte v Seatu
Novinka chce zaujmout i slušnou standardní výbavou čítající mj. bezklíčkový vstup a start, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém plus s osmipalcovým dotykovým displejem, adaptivní tlumiče, digitální panel přístrojů nebo parkovací asistent. Za příplatek pak můžete mít mimo jiné paket Performance, který zahrnuje 18“ brzdy Brembo s černými brzdovými třmeny, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér i interiér.
Cupra Ateca (nepíše - a zřejmě ani nečte - se to úplně snadno, ale je to tak od teď správně) nicméně logicky touží oslnit hlavně dynamikou. Na stovku tak dokáže zrychlit za 5,4 sekundy a rozjet se až na 245 km/h, což na SUV jistě nejsou špatná čísla. Kolik za to všechno, ptáte se? Českou cenu zatím neznáme, pohybovat by se ale v základu měla okolo ekvivalentu 42 tisíc Eur, dnes asi 1,06 milionu Kč.
Vedle ostrého SUV se pak při uvedení nové značky objevil i závodní speciál Cupra TCR a silniční vozy Cupra Ibiza a Cupra Arona, které jsou ovšem zatím jen stylistickými cvičeními. Dosud tedy nebylo potvrzeno, že se tyto vozy stanou součástí produktové řady značky Cupra, jakkoli se z nedávného úniku fotek mohlo zdát, že půjde hned o sériové modely.
Tím naopak bude Seat Leon Cupra R ST (skutečně Seat - do nabídky značky Cupra bůhvíproč nespadá), který je vybaven motorem 2,0 TSI o výkonu 300 koní, pohonem všech kol a převodovkou DSG. Vizuálně se pak pyšní řadou detailů v odstínu mědi, aerodynamickými díly z uhlíkového kompozitu, zvučnější výfukovou soustavou, koly z lehké slitiny v odstínu mědi a přepracovanou brzdovou soustavou. Vůz bude k dispozici od konce roku a bude za dva týdny vystaven na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na ceny si i zde budeme muset počkat.
Fotografie Cupry Ateca
Fotografie Cupry Ibiza
Fotografie Seatu Leon Cupra R ST
Fotografie Cupry Leon TCR
Fotografie z příprav modelů značky Cupra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 52 minutami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien