Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Seaty už nejsou Seaty, teď jsou to Cupry. Tady jsou první modely nové značky
22.2.2018 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Poměrně odvážným krokem je od Seatu pokus o osamostatnění sportovní divize Cupra. Ta teď zkusí prorazit bez vazby na mateřskou značku prvními modely.
Verze označené slovem Cupra byly vždy těmi nejsportovnějšími Seaty. Nyní ale podle zástupců automobilky nastal čas, aby tato značka získala svou vlastní duši, svou vlastní DNA, svou vlastní identitu tím, že se stane samostatnou entitou. Přibližně těmito slovy dnes odstartoval tiskovou konferenci šéf Seatu Luca de Meo společně s novým ředitelem značky Antoniem Labattem.
Značka Cupra existuje po právní stránce jako společnost Cupra SA, přičemž většina jejích zaměstnanců dosud pracovala pro oddělení Seat Sport, které dneškem přestalo existovat. Pro vývoj nových vozů Cupra navázala firma partnerství s malými studii a řemeslnými dílnami, jako jsou L.G.R., Trakatan nebo Fabike, které budou vyvíjet exkluzivní rukodělné výrobky. Tímto krokem hodlá podpořit své zaměření na poctivé zpracování, vášeň pro věc, kvalitu a individualizaci. Cupra spolupracuje také se značkami Dainesse, Ninco a dalšími, s nimiž sdílí svou vášeň pro motoristický sport.
Všechny vozy značky Cupra ponesou nové logo symbolizující býčí hlavu a patří mezi ně i dnes poprvé představený model Cupra Ateca. Pohání ho technika známá z nejlepších koncernových hot hatchů, tedy motor 2,0 TSI s výkonem 221 kW (300 koní), jehož výkon míří na všechna čtyři kola. Motor s intenzivnějším zvukovým projevem je doplněn nově vyvinutou sedmistupňovou převodovkou DSG, která se má vyznačovat sportovnější charakteristikou s rychlejším i hladším řazením.
Cupra Ateca má také pozměněný vnější vzhled, třebaže „Mám 300 koní!” do světa nekřičí. Horní část masky chladiče má voštinovou mřížku se zmíněným novým logem. Nápis ve spodní části masky je z matného hliníku a mezi mezi charakteristické prvky patří i leskle černé detaily. Černé jsou také brzdové třmeny, které se skrývají za 19" koly z lehké slitiny, v případě karoserie je na výběr šest barev: modrá Energy, červená Velvet, stříbrná Brilliant, šedá Rodium, černá Magic a bílá Nevada.
Výplně dveří v interiéru jsou čalouněny Alcantarou a hliníkové prahové lišty pod nimi vítají osvětleným logem Cupra. Rovněž pro střední části čalounění sedadel je použita Alcantara, černá s šedým prošívání, bočnice jsou pak vyvedeny v imitaci uhlíkových vláken. Šedé prošívání zdobí rovněž sportovní volant a hlavici páky voliče, obšité kůží. Rámečky výdechů ventilační soustavy mají leskle černou povrchovou úpravu, což platí i pro obložení středové konzoly. A na spoustě míst nechybí logo Cupra, to asi abyste nezapomněli... že už nesedíte v Seatu
Novinka chce zaujmout i slušnou standardní výbavou čítající mj. bezklíčkový vstup a start, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém plus s osmipalcovým dotykovým displejem, adaptivní tlumiče, digitální panel přístrojů nebo parkovací asistent. Za příplatek pak můžete mít mimo jiné paket Performance, který zahrnuje 18“ brzdy Brembo s černými brzdovými třmeny, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér i interiér.
Cupra Ateca (nepíše - a zřejmě ani nečte - se to úplně snadno, ale je to tak od teď správně) nicméně logicky touží oslnit hlavně dynamikou. Na stovku tak dokáže zrychlit za 5,4 sekundy a rozjet se až na 245 km/h, což na SUV jistě nejsou špatná čísla. Kolik za to všechno, ptáte se? Českou cenu zatím neznáme, pohybovat by se ale v základu měla okolo ekvivalentu 42 tisíc Eur, dnes asi 1,06 milionu Kč.
Vedle ostrého SUV se pak při uvedení nové značky objevil i závodní speciál Cupra TCR a silniční vozy Cupra Ibiza a Cupra Arona, které jsou ovšem zatím jen stylistickými cvičeními. Dosud tedy nebylo potvrzeno, že se tyto vozy stanou součástí produktové řady značky Cupra, jakkoli se z nedávného úniku fotek mohlo zdát, že půjde hned o sériové modely.
Tím naopak bude Seat Leon Cupra R ST (skutečně Seat - do nabídky značky Cupra bůhvíproč nespadá), který je vybaven motorem 2,0 TSI o výkonu 300 koní, pohonem všech kol a převodovkou DSG. Vizuálně se pak pyšní řadou detailů v odstínu mědi, aerodynamickými díly z uhlíkového kompozitu, zvučnější výfukovou soustavou, koly z lehké slitiny v odstínu mědi a přepracovanou brzdovou soustavou. Vůz bude k dispozici od konce roku a bude za dva týdny vystaven na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na ceny si i zde budeme muset počkat.
Fotografie Cupry Ateca
Fotografie Cupry Ibiza
Fotografie Seatu Leon Cupra R ST
Fotografie Cupry Leon TCR
Fotografie z příprav modelů značky Cupra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB