Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostřejší verze BMW M2 se nakonec nekoná, oficiální představení odhalilo jinou realitu
18.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O novém BMW M2 Competition jsme se dozvěděli mnohé už díky úniku, celá pravda to ale nebyla. Ta je ještě příjemnější, Competiton není ostřejší verze, ale nový základ.
Prakticky od představení BMW M2 Coupé se mluví o příchodu ještě ostřejší varianty, která by mohla potrápit i větší sourozence. Dosud však mnichovská značka nic takového nepředstavila, pouze loni touto dobou vyrukovala s lehčím faceliftem. Výraznější změny si ponechala až ne letošek, kdy originál v showroomech bavorského výrobce nahradí nově odhalené provedení M2 Competition.
Je tedy, že nejde až tak o ostřejší verzi, nýbrž o evoluci standardního provedení, která má em-dvojce přidat na atraktivitě. Přeplňovaný třílitrový šestiválec byl nově naladěn na 410 koní a 550 Nm točivého momentu, s nimiž M2 zvládá sprint z klidu na stovku za 4,4 sekundy v případě šestistupňového manuálu, který naštěstí zůstává v nabídce, případně o dvě desetiny rychleji při volbě sedmistupňového automatu.
Nejvyšší rychlost zůstává v obou případech standardně omezena na 250 km/h, nicméně koupí M Driver's Package může dojít k jejímu navýšení na 280 km/h. Aby přitom mohlo dojít k navýšení jízdní dynamiky, osadilo BMW motorový prostor nejen výkonnější verzí motoru, ale také chladicím systémem z větší M3 resp. M4. Čekat tedy lze jeden centrální a dva boční chladiče, stejně jako chladič motorového oleje.
Jen u novinek pod kapotou ale samozřejmě nezůstalo, zmínit tak můžeme zrevidované elektromechanické řízení, vylepšený aktivní diferenciál či nové zavěšení, jež užívá v zadní části kované hliníkové komponenty. Větší kupé se pak stalo i dárcem obou náprav, stejně jako dorazily karbonové rozpěry. Ty váží necelá dvě kila, preciznost při řízení ale mají navýšit měrou vrchovatou.
Ani to ale není konec mechanických změn, přepracování se dočkal také brzdový systém. Ten počítá s kotouči o rozměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, svírány pak jsou šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny. Opomenout nesmíme ani odlehčená 19palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 245/35, za příplatek lze ale samozřejmě počítat s většími rozměry.
V rámci vzhledu a vnitřní výbavy ale již BMW nechalo téměř vše při starém. Jemnou revizí prošla jen čelní maska, kde najdeme větší ledvinky kvůli lepšímu chlazení posíleného motoru. Dále tu máme aerodynamičtější zpětná zrcátka nebo nový výfuk se čtyřmi koncovkami výfuku a dvěma škrtícími klapkami, které reagují na zvolený režim.
K jízdním módům se přitom nově dostanete mnohem rychleji za pomoci tlačítek M1 a M2 na volantu, kromě toho jsou ovšem nová i sportovní sedadla s podsvíceným logem na opěrce. Nechybí ani červené startovací tlačítko, ozdobné lišty dveřních prahů, čalounění Alcantarou či specifické bezpečnostní pásy, do kterých byly zakomponovány barvy divize BMW M.
Tím nám příval informací končí, závěrem lze zmínit snad jen rozšíření palety barev karoserie o odstíny Hockenheim Silver a Sunset Orange. Prodej pak odstartuje v létě, přičemž ceny se oproti stávajícímu BMW M2 Coupé zvednou zřejmě jen nepatrně.
Oficiální fotogalerie nového BMW M2 Competition 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch