Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostřejší verze BMW M2 se nakonec nekoná, oficiální představení odhalilo jinou realitu
18.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O novém BMW M2 Competition jsme se dozvěděli mnohé už díky úniku, celá pravda to ale nebyla. Ta je ještě příjemnější, Competiton není ostřejší verze, ale nový základ.
Prakticky od představení BMW M2 Coupé se mluví o příchodu ještě ostřejší varianty, která by mohla potrápit i větší sourozence. Dosud však mnichovská značka nic takového nepředstavila, pouze loni touto dobou vyrukovala s lehčím faceliftem. Výraznější změny si ponechala až ne letošek, kdy originál v showroomech bavorského výrobce nahradí nově odhalené provedení M2 Competition.
Je tedy, že nejde až tak o ostřejší verzi, nýbrž o evoluci standardního provedení, která má em-dvojce přidat na atraktivitě. Přeplňovaný třílitrový šestiválec byl nově naladěn na 410 koní a 550 Nm točivého momentu, s nimiž M2 zvládá sprint z klidu na stovku za 4,4 sekundy v případě šestistupňového manuálu, který naštěstí zůstává v nabídce, případně o dvě desetiny rychleji při volbě sedmistupňového automatu.
Nejvyšší rychlost zůstává v obou případech standardně omezena na 250 km/h, nicméně koupí M Driver's Package může dojít k jejímu navýšení na 280 km/h. Aby přitom mohlo dojít k navýšení jízdní dynamiky, osadilo BMW motorový prostor nejen výkonnější verzí motoru, ale také chladicím systémem z větší M3 resp. M4. Čekat tedy lze jeden centrální a dva boční chladiče, stejně jako chladič motorového oleje.
Jen u novinek pod kapotou ale samozřejmě nezůstalo, zmínit tak můžeme zrevidované elektromechanické řízení, vylepšený aktivní diferenciál či nové zavěšení, jež užívá v zadní části kované hliníkové komponenty. Větší kupé se pak stalo i dárcem obou náprav, stejně jako dorazily karbonové rozpěry. Ty váží necelá dvě kila, preciznost při řízení ale mají navýšit měrou vrchovatou.
Ani to ale není konec mechanických změn, přepracování se dočkal také brzdový systém. Ten počítá s kotouči o rozměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, svírány pak jsou šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny. Opomenout nesmíme ani odlehčená 19palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 245/35, za příplatek lze ale samozřejmě počítat s většími rozměry.
V rámci vzhledu a vnitřní výbavy ale již BMW nechalo téměř vše při starém. Jemnou revizí prošla jen čelní maska, kde najdeme větší ledvinky kvůli lepšímu chlazení posíleného motoru. Dále tu máme aerodynamičtější zpětná zrcátka nebo nový výfuk se čtyřmi koncovkami výfuku a dvěma škrtícími klapkami, které reagují na zvolený režim.
K jízdním módům se přitom nově dostanete mnohem rychleji za pomoci tlačítek M1 a M2 na volantu, kromě toho jsou ovšem nová i sportovní sedadla s podsvíceným logem na opěrce. Nechybí ani červené startovací tlačítko, ozdobné lišty dveřních prahů, čalounění Alcantarou či specifické bezpečnostní pásy, do kterých byly zakomponovány barvy divize BMW M.
Tím nám příval informací končí, závěrem lze zmínit snad jen rozšíření palety barev karoserie o odstíny Hockenheim Silver a Sunset Orange. Prodej pak odstartuje v létě, přičemž ceny se oproti stávajícímu BMW M2 Coupé zvednou zřejmě jen nepatrně.
Oficiální fotogalerie nového BMW M2 Competition 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 54 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 10:45 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda