Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý VW Tiguan R natočen při tvrdých testech na Ringu. Má v útrobách pětiválec?
23.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tiguan bude zřejmě nakonec prvním SUV od VW, který se dočká nejostřejší verze R. A s ním patrně i nového přeplňovaného 2,5litrového pětiválce.
Včera jsme mohli zmapovat jízdní dynamiku modernizovaného Audi RS3 ve srovnání se zbytkem světa. Německý hatchback během sprintu na čtvrtmíli ukázal ostatním hot hatchům záda neskutečným způsobem, za čímž do značné míry stojí nový 2,5litrový pětiválec naladěný na 400 koní a 480 Nm točivého momentu. Z vašich komentářů pod článkem byla přitom zjevná spokojenost s pohonnou jednotkou i jisté rozčarování, jenž souvisí s faktem, že si ji Audi zatím nechává pouze pro sebe.
Máme pro vás ale dobrou zprávu, tedy možná - pětiválec má zamířit i pod kapotu dalších koncernových vozů. Prvním by se velmi pravděpodobně měl stát chystaný Volkswagen Tiguan R, jehož příchod je již naprostou jistotou. Šéf automobilky Herbert Diess totiž již dříve uvedl, že si sice nedokáže představit rozšíření modelů GTI, neboť ty jsou poměrně velmi přesně definované. Ovšem „eRek“ by mělo dorazit požehnaně, přičemž všechny mohou počítat s nemalým výkonem.
Tiguan R se přitom v nabídce zařadí nad stávající vrcholné provedení BiTDI, jenž disponuje dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní. Stovku přitom tento vůz zvládá za 6,5 sekundy, verze s benzinovým pětiválcem by ovšem měla zamířit někam ke zhruba pěti sekundám. To je na jedné straně nadmíru působivý čas, na druhé však jde oproti Audi o nemalé zhoršení. Důvodem má být odladění agregátu na nižší výkon než oněch 400 koní.
Konkrétní data zatím nejsou k dispozici, nicméně spekulace o zhruba 350 koních by nemusely být liché. Pokud by totiž dané číslo bylo nižší, mohl by Volkswagen využít přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který 310 koňmi roztáčí všechna čtyři kola Golfu R. Nicméně automobilka se nakonec může držet blíže k této hodnotě a hnací ústrojí v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol použít i kvůli něčemu jinému, než je jen výkon.
Řeč je o verzi připojitelného pohonu všech kol, kterou dnes používá Audi a která dokáže lépe pracovat s distribucí výkonu mezi nápravy. To by pro sportovně laděné SUV představovalo výhodu, zatím ale vše berte jen jako nepodloženou teorii. Hned tak se nám přitom nepotvrdí, neboť Tiguan R by měl debutovat až příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě.
Po stránce vizuální pak u novinky nečekáme nějaký výraznější odklon od stávající úrovně výbavy R-Line, pročež lze vpředu počítat s agresivněji stylizovaným nárazníkem a vzadu se dvěma mohutnými či čtyřmi o trochu menšími koncovkami výfuku. Vše pak doplní výraznější boční prahy, velmi pravděpodobně 19palcová litá kola již v základu, střešní spoiler a sportovní sedadla či specifické dekory v interiéru.
Ve finále jen dodáme, že na Ringu byly v těchto dnech nachytány hned dva testovací prototypy. Zatímco jeden registrační značkou odkazuje na Wolfsburg, v případě druhého stopa vede do Ingolstadtu, tedy do domova Audi. Je tak zjevné, že obě značky na vývoji ostrého SUV spolupracují. Pětiválec by tedy nakonec mohla dostat i příští generace RS Q3, která stojí na stejné platformě jako Tiguan, u které by to ovšem překvapilo méně - má jej i stávající provedení...
Hned dva testovací prototypy Volkswagenu Tiguan R v těchto dnech drtí Ring. Jeden z nich přitom registrační značkou odkazuje na domov Audi, což naznačuje použití 2,5litrového pětiválce z modelu RS3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 52 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva