Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka páruje 764 koní s 1 280 kilogramy. Má také specificky nastavený podvozek či ESP, všech 100 exemplářů ale již má svého majitele.
O příchodu Pagani Huyara Roadster se mluví již několik let. Není tak vlastně divu, že kupříkladu v Číně vznikla replika tohoto vozu, aniž by kdokoliv mimo automobilku viděl originál. Jeho příchod byl totiž definitivně potvrzen až na počátku letošního roku, kdy byla zmíněna premiéra v Ženevě. Zároveň přitom světlo světa spatřily první snímky, s tímto krokem ovšem samotná značka neměla až tak moc společného. Tedy alespoň to tvrdí.
Jakékoliv spekulace ale nechme stranou, místo toho se zabývejme realitou. Roadster má totiž po virtuálním debutu, a my si tak naplno můžeme prohlédnout jeho křivky. Ty se v přední části oproti kupé měnily jen zčásti, zcela nová je ale logicky záď. Někteří říkají, že roadster vypadá lépe, je ale na vás, co se vám bude líbit více. Vůz s pevnou střechou zkrátka hraje spíše na elegantní notu, zatímco Roadster je paradoxně brutálnější.
Změna stylu ostatně souvisí i s mechanickými novinkami. Automobilka totiž na přerodu zapracovala opravdu důkladně, výsledkem čehož je 1 280 kilogramů vážící novinka. Ta je překvapivě nejen tužší než varianta s pevnými střešními panely, ale také o nemalých 80 kilo neboli 6 procent lehčí. Dosaženo toho bylo zejména rozsáhlým použitím nového druhu kompozitních materiálů zvaného Carbo-Triax HP52.
Roadster ovšem není pouze lehčí, je rovněž i výkonnější než kupé. O pohon se sice znovu stará přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec M158 z produkce Mercedesu-AMG, ten byl ovšem řádně modifikován. Nyní tak produkuje 764 koní, tedy o 34 více než dosavadní model. Točivý moment pak má přesáhnout 1 000 Nm, přičemž k dispozici je již od 2 400 otáček.
Oproti základnímu kupé se Roadster liší také volbou převodovky, veškerý výkon totiž na zadní kola přenáší sedmistupňová sekvence společnosti Xtrac, která byla původně určena pouze pro ostřejší variantu BC. Mimo to se měnil také podvozek, kde zavěšení užívá nové hliníkové slitiny HiForg, jenž vznikla pouze kvůli otevřenému modelu a vůči kupé redukuje hmotnost o 25 procent.
Nové jsou i karbon-keramické brzdy Brembo s 380milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu, vzadu pak najdeme rovněž 380milimetrové kotouče, ovšem „pouze“ čtyřpístkové třmeny. Pagani navíc úzce spolupracovalo s firmou Pirelli na specifických pneumatikách pro Roadster, jenž dorazily ve 20palcovém provedení vpředu a 21palcovém vzadu.
Unikátně nastaveno bylo také ESP, které počítá s pěti režimy včetně úplné deaktivace. A opomenout samozřejmě nesmíme ani nahrazení pevných střešních panelů odnímatelnou střechou. Pagani přitom vyvinulo dvě varianty, z nichž první počítá s karbonovým hard topem doplněným centrálním střešním oknem. Druhá verze páruje uhlíková vlákna s plátnem a dá se uskladnit uvnitř.
Interiér lze samozřejmě zcela přizpůsobit vkusu majitele, tedy co se čalounění a dekorů týče. Samotná architektura se nemění a je de facto beze změn převzata z kupé. Tím jsme se ale dostali až na konec, pročež jen dodáme, že také Roadsteru bude vyrobeno pouze 100 exemplářů. Každý z nich startuje na 2 280 000 Eur (cca 61,61 mil. Kč) bez daně, všechny ale mají už teď své majitele. Jak jinak...
Pagani Huayra Roadster má konečně po premiéře. Oproti kupé je výkonnější, lehčí i dražší. A je rovněž již vyprodané
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva