Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový silniční model spíše závodní značky dorazí v příštím roce na hliníkovém šasí. Majitelům bude šit na míru.
Americká automobilka Panoz o sobě nedává vědět příliš často. A pokud se tak stane, jde většinou o informace spojené s úspěchy na závodních okruzích. Zmiňován je navíc vždy jen jediný model Esperante, byť v celé řadě variant. O to překvapivější jsou novinky, které se k nám z Braseltonu v Georgii dostaly. Firma představila prototyp chystaného osmiválcového kupé Avezzano, které se do prodeje dostane v příštím roce.
Vůz je pojmenován po italském městečku Avezzano, které do dějin vešlo zejména kvůli ničivému zemětřesení o síle 6,7 stupně Richterovy škály z roku 1915, jež jej kompletně zničilo. K obnově došlo po druhé světové válce, přičemž pro americkou automobilku má nemalý význam. Právě z něj totiž pochází Eugene Panunzio, otec zakladatele značky, který se již chlubí američtěji znějícím jménem Donald Panoz.
Automobilka na danou lokalitu upozornila již před několika lety, kdy začala pracovat na modelu Abruzzi. Jeho název byl totiž inspirován regionem Abruzzo, ve kterém se Avezzano nachází. Plány na kupé nakonec byly v roce 2014 zrušeny, čehož se novinka snad nedočká. Už jen proto, že Panoz pro kupé chystá nemalou míru individualizace.
V rámci motorového prostoru půjde o různá naladění motoru V8 o prozatím neznámém objemu, přičemž škála výkonů začíná na 450 a končí na 630 koních. O jejich přenos na zadní kola se postarají různé druhy převodovek, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Není tedy jisté, zda půjde o kombinaci manuálu či automatu nebo volbu mezi automatem a sekvencí.
Zákazníci si budou moci konkrétně naspecifikovat interiér a možné jsou také úpravy exteriéru. Tato personalizace má zajistit, že na celém světě nebudou existovat dva zcela shodné exempláře. Samotná karoserie bude vyrobena z hliníku, stejně jako zcela nové šasí. V obou případech mají ovšem do hry zasáhnout ještě karbonová vlákna.
Na bližší informace si budeme muset počkat, přičemž nejvíce nás zajímá hmotnost. Ta se u modelu Esperante pohybovala okolo nepříliš působivých 1 500 kilogramů, za čímž stálo hlavně užití oceli a litiny v případě šasí a pohonné jednotky. Přítomnost hliníku a karbonu u novinky jistě přispěje k nižší hmotnosti.
Panoz Avezzano je zcela novým vozem americké značky, k zákazníkům zamíří s maximálně 630 koňmi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB